17.04.

ZWIERZĘTA, KTÓRE LUBIĄ NOC

Zabawa słuchowa „Słuchamy ciszy”.

Dzieci siedzą chwilę w milczeniu, a potem na znak rodzica zaczynają krzyczeć ewentualnie rodzic na chwile włącza bardzo głośno muzykę.

Jak się czujecie, gdy jest cicho, a jak, gdy jest głośno?

Co lubicie robić w ciszy?

Kiedy krzyk i głośna muzyka wam przeszkadza?

Co możemy usłyszeć w dzień, a co w nocy?

Rozmowa kierowana z wykorzystaniem zdjęć „Które zwierzęta lubią noc?”.

Rodzic prezentuje zdjęcia przedstawiające zwierzęta aktywne nocą. Podaje ich nazwy i krótko je charakteryzuje. Przykłady zwierząt: borsuk, sowa, myszy, ćma, nietoperz, jeż, kot. (Dziecko, które ma w domu kota, może opowiedzieć o zwyczajach swojego zwierzaka).

 Zabawa ruchowa przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=mx4Da-ri1ag&feature=emb_logo

Tutaj wszystko jest dość intuicyjne, możemy jeszcze dołożyć bezradne rozłożenie rąk, kiedy mowa o braku ręcznika 😉

Zabawa słowno-obrazkowa „Przeciwieństwa u zwierząt”.

Rodzic pokazuje pary zwierząt, a dzieci je nazywają i podają ich cechy na zasadzie przeciwieństw, np.: duża krowa– mały osioł, szybki zając – wolna kaczka, wysoka koza – niski baran, mały kurczak – duża kura, ciężka świnka – lekki kogut.

Praca plastyczna „Puchata sowa”.

Dzieci otrzymują przygotowaną przez rodzica kartkę z narysowanym konturem sowy. Wyklejają go plasteliną, a następnie wydrapują patyczkiem w plastelinie piórka.

Zabawa ruchowa „Po nocy dzień, a po dniu noc”.

Dziecko biega swobodnie po pokoju. Gdy rodzic zawoła: Noc!, zaczyna machać na dobranoc. Gdy rodzic zawoła: Dzień!, podskakuje jak najwyżej.

W dalszym ciągu zachęcam do zabaw tanecznych i muzyczno- ruchowych. W przedszkolu poznaliśmy także zabawy: „Jestem muzykantem”, „Umyj ręce”, „Nieznajomy”, „My jesteśmy krasnoludki”.

https://www.youtube.com/watch?v=SswfMOV6bUU

https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4

https://www.youtube.com/watch?v=mx4Da-ri1ag&feature=emb_logo

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ee4mdq4S8Vg

 

piatek