16.04.2020r.

Propozycje do pracy w domu.

  • „Jutro będzie nowy dzień”- zabawa matematyczna.

Rozwiąż zagadki słowne.
„Żółte i gorące,
na błękitnym niebie.
Ogrzewa Ziemię,
zwierzęta i ciebie.”
(słońce)

„Kiedy po niebie wędruje nocą,
dokoła niego gwiazdy migocą.
Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz.”
(księżyc)

Przygotuj do zadania okrągły talerz (papierowy, zabawkowy, ceramiczny), paski papieru lub korki lub klocki lub inne przedmioty, które posiadasz w domu w dwóch kolorach: żółtym i niebieskim (ewentualnie czarnym). Kolor żółty to dzień, niebieski- noc. Zadaniem dziecka jest kontynuowanie rytmu określającego  przemijanie dnia i nocy za pomocą pasków, tzn. układamy wokół talerza na przemian żółty-niebieski, itd. Po wykonaniu zadania dziecko odczytuje to, co ułożyło, tzn.: dzień-noc, dzień-noc, itp. Poniżej zdjęcie pomocnicze.

  • Ćwiczenia gimnastyczne:

Dziecięca Zumba.

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

  • „Pan Tik-Tak”- osłuchanie z piosenką; zabawy rytmiczne.

Posłuchaj piosenki: powiedź czy jest szybka czy wolna, wesoła czy smutna. Podczas drugiego słuchania spróbuj w trakcie  refrenu poruszać się w rytm wskazówek zegara przeskakując z jednej nogi na drugą, podczas następnego refrenu wystukaj rytm uderzając na przemian prawą i lewą ręką o blat stołu. Zabawę możesz kontynuować wymyślając ruchy według własnego pomysłu.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=e9hPqsJiPXQ

  • Wykonaj:
  1. KP cz. 4, s. 50-51.
  2. Wybierz dwa ulubione kolory kredki. Pokoloruj płatki kwiatka taka używając kolorów naprzemiennie. Szablon kwiatka
  • Zadanie dodatkowe:

„Która jest godzina”- film edukacyjny. Nauka zegara dla najmłodszych.

https://www.youtube.com/watch?v=FE9IWn9KMc8