TYDZIEŃ OD 14.04 – DO 17.04

 

Zachęcamy do realizacji naszych propozycji zabaw i zadań do wykonania z dzieckiem w domu. W trzecim tygodniu kwietnia tematem przewodnim będzie zdrowie i higiena 🙂

 

Wtorek 14.04.2020r.

  • ,,Sztućcowa rodzinka” – zabawa matematyczna. Policzcie sztućce w domu – spróbujcie przeliczyć łyżki, widelce, małe łyżeczki. (w dostępnym zakresie). Podzielcie je na zbiory, porównajcie liczebność zbiorów poszczególnych sztućców.
  • ,,Mydło lubi zabawę” – taniec i zabawy przy piosence. Naśladowanie czynności wymienionych w tekście piosenki.

Link do utworu muzycznego:

https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M

KARTY PRACY CZ.3, s. 24-26.

Środa 15.04.2020r.

  • ,,Śniadanie” – wysłuchanie wiersza E. Stadtmuller czytanego przez rodzica. Rozmowa n/t treści wiersza: zachęcanie do spożywania wartościowych śniadań, klasyfikowanie produktów na zdrowe – niezdrowe, rozmowa n/t pochodzenia produktów w tym produktów ,,eko”. Przypomnienie o przestrzeganiu zasad higieny przy sporządzaniu posiłków w tym zachowania czystości rąk.

„Śniadanie”  E. Stadtmüller

Jedźmy na wieś – daję słowo,

że tam można podjeść zdrowo.

Już od rana białą rzeką

wyśmienite płynie mleko.

Płynie do nas wprost od krowy,

serek z niego będzie zdrowy.

Kura chwali się od rana:

– Zniosłam jajko, proszę pana!

Proszę spojrzeć – to nie bajka.

Wprost od kury są te jajka!

Jeszcze tylko kromka chleba

i do szczęścia nic nie trzeba.

  • ,,Spacer po parku” – zachęcamy do wykonania ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej (wg. B. Formy). Tekst i instrukcja do wykonania zabawy poniżej.
,,Spacer po parku”
– Idziemy do parku na wiosenny spacer. – dzieci spacerują po mieszkaniu, możemy otworzyć okna.

– W parku rosną różne drzewa: wysokie – stają na palcach, ręce wyciągnięte w górę – i niskie – przechodzą do przysiadu.

– W nocy padał deszcz, na alejkach pełno kałuż – dzieci przeskakują z nogi na nogę.

– Na drzewach widać świeże wiosenne liście którymi lekko porusza ciepły wietrzyk. – dzieci kołyszą rękami w dowolnych kierunkach.

– Parę dni temu burza powaliła olbrzymie drzewo – dzieci przechodzą do leżenia na plecach.

– Gałęzie zajęły całą alejkę –  dzieci rozkładają ręce na boki, nad głowę, wzdłuż tułowia.

– Teraz znowu grzeje wiosenne słońce. Dzieci cieszą się i wesoło podskakują – wykonują przeskoki z nogi na nogę.

– Jesteśmy zmęczeni, wracamy do domu odpocząć – spokojny marsz po mieszkaniu 🙂

 

KARTY PRACY CZ.3, s. 27-29.

Czwartek 16.04.2020r.

  • ,,Odznaka czyściocha” – zachęcamy do zabawy plastycznej z dzieckiem i wykonania ,,odznaki czyściocha” z wykorzystaniem dostępnych materiałów plastycznych, jeśli wykorzystacie papier, spróbujcie powycinać ciekawe kształty, możecie wykonać odznakę z powycinanych wcześniej podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) – poproście dziecko o wskazywanie i nazywanie figur.
  • ,,O zdrowiu” – wysłuchanie piosenki ,,Ze śpiewnika Piotr Rubika”. Osłuchanie z tekstem piosenki. Zachęcanie dzieci do spożywania warzyw. Wymieńcie wspólnie nazwy warzyw, które lubi dziecko i cała rodzina.

Link do utworu muzycznego poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=HjRiJUHnCuw

KARTY PRACY CZ.3, s. 30 – 32

Piątek 17.04.2020r.

  • ,,Dbam o higienę” – rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce dotyczącej zdrowia i higieny osobistej. Utrwalenie nazw atrybutów dotyczących higieny i zdrowia. Podział słów na sylaby. Określanie pierwszej i ostatniej głoski wyrazu.

Link do tekstów zagadek poniżej.

http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+higienie+osobistej

  • Zachęcamy do wykonania ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej ,,Spacer po parku” (zaproponowanych dnia 15.04. )

KARTY PRACY CZ.3, s. 33 – 35

 

Inne  propozycje

  • ,,Jak powstają dziury w serze?” – zachęcamy dzieci do obejrzenia video materiału edukacyjnego, który jest źródłem wiedzy o serowarstwie, czyli dziale mleczarstwa zajmującego się wyrobem serów.(Działanie w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego dla przedszkoli. „Skąd się biorą produkty ekologiczne” w którym uczestniczy nasze przedszkole.)

Link do filmu poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=ASRjdYUVs_M

  • ,,Ogródek TVP ABC” – zachęcamy do zabawy interaktywnej na stronie internetowej TVP ABC, a tym samym poszerzania wiedzy przyrodniczej przedszkolaków.

Link poniżej.

https://abc.tvp.pl/23955317/ogrodek-tvp-abc

  • ,,Roześmiana logopedia – baw się słowami razem z nami” – zachęcamy do skorzystania z logopedycznych materiałów wideo zamieszczonych na przedszkolnej stronie internetowej. (utrwalanie prawidłowej wymowy głosek ,,sz” i ,,ż”.

Link poniżej.

http://foto-slub.home.pl/autoinstalator/wordpress8/?page_id=36780

  • ,,Zabawy ruchowe i gimnastyczne dla przedszkolaków” – zachęcamy do skorzystania z propozycji ćwiczeń ruchowych dla dzieci doskonalących sprawność przedszkolaków.

Link do ćwiczeń poniżej poniżej.

https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/

  • ,,Czyste ręce” – ćwiczenia praktyczne w myciu rąk wg. instrukcji zalecanej przez MZ. Utrwalanie nawyków higienicznych przez dzieci.
  • JĘZYK ANGIELSKI. Zachęcamy do zabawy i obejrzenia czwartego odcinka ,,MEMO I PRZEDSZKOLAKI”. Materiał video z bazy Akademii Wydawnictwa PWN Link:

https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc4,37735.html