Propozycje zabaw i zadań od 14 do 17 kwietnia

Zadania od 14-17.04 2020 r.

Kochani ! Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń  i działań.

Życzę udanej zabawy, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)

Zaplanowana tematyka : „Dbamy o naszą planetę”

14. 04. 2020 r.

Zabawy konstrukcyjne- budowanie rakiet z klocków

Proszę o przeczytanie dziecku wiersza Urszuli Piotrowskiej „ Trampolinek w kosmosie”.

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania.

  1. Czym Trampolinek wybrał się w podróż?
  2. Czemu chciał się przyjrzeć?
  3. Po czym krążą planety?
  4. Dookoła czego krążą planety?
  5. Jakie planety wiedział Trampolinek?

„Trampolinek w kosmosie”

Mknie Trampolinek w kosmos rakietą,

żeby się z bliska przyjrzeć planetom.

Patrzy, jak krążą, krążą bez końca

po swych orbitach wokoło Słońca

i po kolei nazwy wymienia:

najpierw Merkury, Wenus i Ziemia,

Mars jest następny, za Marsem Jowisz

(wierzyć możecie Trampolinkowi)

i dalej Saturn, a za nim Uran,

wreszcie na końcu mamy Neptuna!

Mknie Trampolinek, goni komety.

kosmos podziwia z okien rakiety.

Zapas paliwa ma jeszcze spory,

chętnie odwiedza więc gwiazdozbiory

i Niedźwiedzicom, Dużej i Małej,

zdjęcie za zdjęciem robi wspaniałe.

Kurs teraz nowy na księżyc bierze

i już po chwili biega kraterze,

a za nim łazik krok w krok się kręci,

bo na zabawę ma wielkie chęci.

Koniec zabawy, bo Ziemia wzywa!

Czy ta wyprawa była prawdziwa?

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z rolkami po ręcznikach papierowych.

DOTKNIJ ROLKĄ PODŁOGI – Dzieci stają w lekkim rozkroku. Chwytają rolkę za jej końce i wykonują skłon w przód, próbując dotknąć rolką do podłogi (ćwiczenie powtarzają  4 razy).

KOŁA MŁYŃSKIE – Dzieci stoją, trzymając rolkę za końce. Wyprostowane ręce wyciągają przed siebie. Zataczają koła, przyciągając i odsuwając ręce od tułowia (ćwiczenie powtarzają 10 razy).

PATRZYMY PRZEZ LUNETĘ – Dzieci kładą się na brzuchu. W rękach trzymają rolkę. Na sygnał odrywają ręce od podłogi i lekko unosząc tułów, patrzą przez rolkę jak przez lunetę (ćwiczenie powtarzają 4 razy).

TURLANIE ROLKI STOPĄ – Dzieci stoją prosto. Kładą prawą stopę na rolce i próbują przesuwać ją w przód i w tył po podłodze. To samo ćwiczenie wykonują po zmianie nogi (ćwiczenie powtarzają 5 razy każdą stopą).

15.04.2020 r.

Zabawa sensoryczna –  grafometryczna  – rysowanie palcem po  kaszy rozsypanej na tacy.

Malowanie na mleku

Do wykonania eksperymentu potrzebne będą:

– mleko
– duży talerz
– barwniki
– patyczek higieniczny
– płyn do mycia naczyń

Mleko wlewamy na talerz, następnie tworzymy kolorową mozaikę przy użyciu rozmaitych barwników. Kiedy powstanie piękny kolorowy obraz, przystępujemy do kroku drugiego. Maczamy patyczek higieniczny w płynie do mycia naczyń i przykładamy do mleka. Obserwujemy, jak kolory znajdujące się na mleku „uciekają” 😉

Zabawa muzyczna-ruchowa „A ram sam sam”.

Pokażcie rodzicom jak szybko potraficie wykonywać ruchy

do tej piosenki! Może uda Wam się nauczyć tego rodziców?

 

 

16.04.2020 r.

„Czy to się jeszcze przyda?”- rozmowa na temat recyklingu. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności  za czystość Ziemi.

 

Co znajduje się w koszu?- Rodzic przynosi plastikowy kosz. W środku znajdują się wrzucone wcześniej przez rodzica puste opakowania. Dzieci nazywają je i dotykają, oceniając strukturę.

 

Pogadanka na temat dbania o naszą planetę Ziemię. Dzieci podają propozycję, co można zrobić, aby śmieci było mniej.

 

Rodzic pokazuje pojemniki do segregacji śmieci , zwraca uwagę na ich kolory . Uświadamia dzieci, że każdego z nich należy wrzucać inne rodzaje odpadów ( niebieski-papier; zielony –szkło; żółty –plastik).

 

„ Drugie życie odpadów”- zajęcia techniczne.

Zadaniem dzieci jest wykonanie z dostępnych materiałów( z plastikowych nakrętek, pojemnikach po mleku, jogurtach , gazety, puszki, CD) zabawki według pomysłu dzieci.

 

17.04.2020 r.

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z rolkami po ręcznikach papierowych.

DOTKNIJ ROLKĄ PODŁOGI – Dzieci stają w lekkim rozkroku. Chwytają rolkę za jej końce i wykonują skłon w przód, próbując dotknąć rolką do podłogi (ćwiczenie powtarzają  4 razy).

KOŁA MŁYŃSKIE – Dzieci stoją, trzymając rolkę za końce. Wyprostowane ręce wyciągają przed siebie. Zataczają koła, przyciągając i odsuwając ręce od tułowia (ćwiczenie powtarzają 10 razy).

PATRZYMY PRZEZ LUNETĘ – Dzieci kładą się na brzuchu. W rękach trzymają rolkę. Na sygnał odrywają ręce od podłogi i lekko unosząc tułów, patrzą przez rolkę jak przez lunetę (ćwiczenie powtarzają 4 razy).

TURLANIE ROLKI STOPĄ – Dzieci stoją prosto. Kładą prawą stopę na rolce i próbują przesuwać ją w przód i w tył po podłodze. To samo ćwiczenie wykonują po zmianie nogi (ćwiczenie powtarzają 5 razy każdą stopą).