07.04.

WIELKANOCNE SYMBOLE, to temat na dziś.

Rozmowa na temat symboli związanych ze świętami wielkanocnymi – zaprezentowanie różnych: pisanek, zajączków, kurczaków, baranków.

 

Zabawa słowna „Wielkanocne symbole”.

Dzielenie słów: jajko, baranek, palma, pisanka na sylaby połączone z wyklaskiwaniem.

 

Zabawa ruchowa z elementami liczenia.  „Kura znosi jajko”

Rodzic włącza muzykę (najlepiej jakąś piosenkę o Wielkanocy).Dziecko porusza się po mieszkaniu. Na przerwę w muzyce rodzic rzuca kostką do gry, mówiąc: KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA? Dziecko liczy i podaje liczbę oczek, a potem tyle razy mówi KO. Następnie odgina kolejne palce, kontrolując wspólnie z rodzicem wykonanie zadania.

 

Zabawa paluszkowa „Zajączki”

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca (zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi).

Praca techniczna „Wielkanocny zajączek”. Wykonanie zająca z rolki po papierze toaletowym.

Rodzic przygotowuje rolkę po papierze, kolorowy papier, klej, nożyczki, ołówek.

Wspólnie z dzieckiem okleja rolkę paskiem kolorowego papieru, następnie rysuje na kartce uszy zająca i prosi o wycięcie ich dziecko. Następnie trzeba dokleić uszy, oczy (można wykorzystać np. małe guziki, koraliki, ziarenka ziela angielskiego lub wyciąć z papieru), dorysować nos i wąsiki, można również dokleić łapki i podstawkę.

SZABLON DO POBRANIA, W ZAŁĄCZENIU.

WTOREK