6.04.2020

6.04.2020-PONIEDZIAŁEK

EDUKACJA JĘZYKOWA, ZAJĘCIA RUCHOWE

1 „Wielkanocne  tradycje” rozmowa na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych połączone z oglądaniem ilustracji .

Wysłuchanie wierszy, D. Gertner „Pisanki”, wiersza M. Niewielskiej Wielkanoc”-rozmowa na podstawie wierszy i własnych doświadczeń o  zwyczajach świąt wielkanocnych.

 Nauka wybranego wiersza na pamięć.

„Już Wielkanoc”.

Święta, Święta Wielkanocne,
jak wesoło, jak radośnie.

Już słoneczko mocno grzeje,
miły wiatr wokoło wieje.

Rośnie trawa na trawniku,
żółty żonkil w wazoniku.

Na podwórku słychać dzieci,
ach, jak dobrze, że już kwiecień.

A w koszyczku, na święcone
jajka równo ułożone.

Śliczne, pięknie malowane,
różne wzory wymyślone.

Jest baranek z chorągiewką,
żółty kurczaczek ze wstążeczką.

I barwinek jest zielony
w świeże kwiatki ustrojony.

 

Pisanki” D. Gellner

Patrzcie, ile na stole leży pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
i leży na stole grzecznie,
by się nie potłuc przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują Świąteczne życzenia.

 

 

Wiersz „Wielkanoc”

Na stole święcone, a obok baranek,
koszyczek pełny barwnych pisanek.
I tak znamiennie w polskim krajobrazie
w bukiecie srebrzyste, wiosenne bazie.
Zielony barwinek, fiołki i żonkile.
– Barwami stroją uroczyste chwile.
W dom polski wiosna wchodzi na spotkanie,
gdy wielkanocne na stole śniadanie.

  1. „Baranki i kurczątka” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania, połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi . Naśladowanie poruszania się zwierząt z wydawaniem ich odgłosów. Dziecko raz jest barankiem a raz kurczątkiem. Można zastosować rytm- wystukiwać za pomocą dwóch przykrywek od garnka. (głośno-cicho)
  2. Zabawa ruchowa:  „Walka kogutów”

Dobieramy się w pary i stajemy naprzeciwko siebie. Na sygnał (klaśniecie w dłonie) podskakujemy na jednej nodze ( na zmianę) i uderzeniami otwartych dłoni w dłonie przeciwnika naśladujemy walkę kogutów.

 

Zabawa ruchowa z elementem dramy: „Kwoka i kurczęta”.

Rodzina ustawia się w rzędzie jedno za drugim. dziecko to kwoka, za którą idą kurczęta. kwoka wymyśla sposób, w jaki jej dzieci – kurczęta będą się poruszały, np.: idzie w przysiadzie, idzie na palcach, jak kaczka, podskakuje…itp

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.Dodatkowe prace prześlę na e-maila