06.04.2020r.

Zabawy z j, J.

 

  • Co widzisz na obrazku? Do czego możemy użyć jajko? Podziel jajko na sylaby? Ile sylab słyszysz? Pokaż tyle paluszków ile sylab słyszysz.
  • Spróbuj podzielić jajko na głoski: Co słyszysz na początku słowa jajko? Co słyszysz dalej?
  • „Smutna i wesoła literka j”- dziecko mówi j różnymi sposobami: głośno, cicho, smutno, wesoło.
  • „J jak….”- spróbuj podać nazwy przedmiotów, warzyw, owoców, w których głoska j: jest na początki, na końcu, w środku słowa (dostosujcie do możliwości Swojego dziecka). Podziel podane słowa na sylaby.
  • „Jestem detektywem”- w starej gazecie, kolorowance, książeczce wyszukaj drukowane litery j, J. Zakreśl ją. Można wprowadzić element rywalizacji w postaci czasu (użyj stopera, wyznacz dziecku czas, np. 3 min).
  • „Skręcamy literę”- szkoda wyrzucać gazetę. Skręć gazetę/kartkę w bicz i ułóż z niego literę j, J zgodnie ze wzorem na obrazku powyżej.
  • Możesz literę j, J ułożyć z fasoli, grochu, klocków.
  • Wprowadzenie do nauki pisania: Pisz j, J: w powietrzu rysuj paluszkiem, palcem po stole, po śladzie w liniaturze i bez śladu (karta pracy, którą otrzymaliście drogą elektroniczną).  Zwróćcie uwagę na kierunek ruchu podczas zabaw z pisaniem j, J. Jest on widoczny na zdjęciu powyżej.

Wykonaj KP cz. 4. S.38- 39.

Ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Trochę ćwiczeń dla rodziców:

https://www.youtube.com/watch?v=AXeGwLH9m2g

Link do tygodniowych kart pracy.

https://akademia.pwn.pl/view/d6ec310f-2cb5-4476-9764-21c4478dc41d/37758/NOWA_TRAMPOLINA_6-latka_karty_pracy_Jajka_malowane_tydz29.pdf