Propozycje zabaw od 6 do 10 kwietnia

 

Zadania od 06-10.04 2020 r.

Kochani ! Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń  i działań.

Życzę udanej zabawy, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)

Zaplanowana tematyka : „Dzień i noc”

06.04.2020 r.

Udostępnienie klocków budowanie  garaży  dla samochodów z różnego rodzaju klocków.

PORY ROKU:

Na dywanie rozkładamy obrazki przedstawiające pory roku, które możecie narysować z dzieckiem. Obok ułóżcie   kartki z nazwami pór roku: WIOSNA, LATO, JESIEŃ, ZIMA. Dziecko z pomocą rodzica próbuje je odczytać  i dopasować do obrazków.

ZAGADKI:

W marcu się zaczyna, gdy się kończy zima.
Przyjdzie z wiatru ciepłym powiewem,
z pięknem kwiatów, ptaków śpiewem  (wiosna)

O tej porze roku mamy wakacje,

ciepłe dni i kwitnące akacje,

kolorowe kwiaty i złociste promienie,

które słońce zsyła nam na ziemię (lato)

 

Kolorowe liście rozrzuca dokoła,

Żołędzie i kasztany, które zabiorę do przedszkola (jesień)

 

Przychodzi po jesieni . Bywa mroźna i sroga.

Śnieg zostawia w ogródkach, a szron na samochodach ( zima)

 

Następnie Rodzic wraz z dzieckiem wymieniają nazwy miesięcy w kolejności . Rodzic po wymówieniu nazwy miesiąca stawia na środku np. klocek. Na koniec dziecko z pomocą rodzica przelicza , ile miesięcy ma cały rok.

  „Zegar pór roku”- wykonanie zegara z dostępnych materiałów.

07.04.2020 r.

„Kołyszemy do snu”- zabawy z lalkami.

SŁUCHANIE TEKSTU LITERACKIEGO I ROZMOWA NA TEMAT JEGO TREŚCI: proszę o przeczytanie dzieciom  tekstu pt. „ Smok”. Porozmawiajcie o jego treści-   Co zrobił smok? -Jak myślicie, dlaczego właśnie tak się nazywał? -Co smok zjadał? Co się stało na końcu?

Przyszedł sobie smok. Nazywał się MROK. Najpierw połknął wszystkie szkiełka, koraliki, świecidełka, pęknięte lustro i pasek z klamerką. Potem w kuchni siadł, wszystkie laski zjadł. Zlizał z filiżanek wzorki pozłacane i ze szklanek wszystkich kryształowe listki.

Wreszcie dłuuugim skokiem przeleciał nad blokiem.

Przeleciał nad blokiem, wypił światła z okien, tupnął smoczą nogą, świat omroczył mrokiem.

 

Ćwiczenia gimnastyczne

 

 

08.04.2020 r.

Zabawy dowolne- budowanie toru przeszkód.

ZABAWA MATEMATYCZNA:  Figury Zaczynamy od narysowania na kartce konturów kilku figur geometrycznych i nazwania ich, np. koło, kwadrat, trójkąt. Potem prosimy dziecko o wskazywanie konkretnych figur i ich kolorowanie lub wypełnianie ustalonym deseniem (kreskami, kropkami), a następnie zachęcamy do narysowania ich samodzielnie. Nie wymagamy w tym zadaniu precyzji, a jedynie wychwycenia najważniejszych cech różniących dane kształty. Potem wyruszamy na wyprawę po domu  w poszukiwaniu przedmiotów o takich kształtach (ciastko, stół, krzesło…)

„ Piosenka o dniu i nocy”- posłuchaj piosenki dostępnej pod linkiem. O czym jest ta piosenka?.

09.04.2020 r.

Nawlekanie koralików na grubą nitkę-usprawnianie motoryki małej.

„Kiedy śpimy?, Czy wszyscy zasypiamy nocą”?,  – wspólne ustalanie , które zwierzęta są aktywne dniem, a które prowadzą nocny tryb życia.

  • w nocy śpią kura, krowa , wiewiórka
  • w dzień śpią np. sowa, ćma, nietoperz, dzik.

„Świat nocą” – malowanie farbami .

 

10.04.2020 r.

Grające szklanki -rozwijamy zmysł słuchu

 

Potrzebne rzeczy:

Kilka szklanek– najlepiej takie same, ale też mogą być  różne , woda, łyżeczki, sznureczek, taśma.

Aby pobawić się w grające szklanki nalewamy do szklanek różne ilości wody, jeśli  dziecko jest chętne warto aby wodę ponalewał samodzielnie. Do łyżeczki na końcu przyklejamy taśmą sznureczki. Zabawa polega na pokazaniu dziecku, że szklanki w zależności od tego jaka jest w nich ilość wody wydają różne dźwięki. Dziecko trzymając łyżeczki za sznureczki delikatnie,  uderza o brzegi szklanek i nasłuchuje jakie dźwięki się wydobywają. Potem dla upewnienia się ,że dźwięk zależy od ilości wody bawimy  się w przelewanie wody ze szklanki do szklanki, świetne ćwiczenie na koordynację ruchową.

Możemy dziecko w czasie zabawy pytać, która szklanka ma wysoki dźwięk a która niski i dlaczego? Dziecko szybko to zauważy…

Dzieciom zabawa  bardzo się spodoba. Ważne aby wybrać odpowiednie miejsce do zabawy, bo może się trochę nachlapać;-