Praca w domu: 06-10.04

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie w tym tygodniu podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Będę kontaktowała się z Wami CODZIENNIE od poniedziałku do piątku za pomocą komunikatora Messenger, w grupie „Uczymy Kropelki” lub telefonicznie. W razie wszelkich pytań, wątpliwości, trudności proszę o kontakt – życzę udanej zabawy i nauki, pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak 🙂

Zaplanowana tematyka na dni: 6 – 10 kwietnia: „Pisanki, zające, baranki… Wielkanocne niespodzianki”

W tym tygodniu dziecko pozna zwyczaje i tradycje świąteczne. Zapozna się i utrwali wielką i małą literę „J, j”, poćwiczy aktywne słuchanie, poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy spostrzegawczość oraz umiejętność przeliczania i logicznego myślenia. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych związanych z Wielkanocą.

Poniedziałek 06.04.2020

ZAPOZNANIE Z LITERĄ „J”: proszę abyście obejrzeli film dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

Zastanówcie, się, czy znacie jeszcze inne wyrazy, oprócz wyrazu „jajko”, których nazwy rozpoczynają się literą „j, J”. Poszukajcie w domu rzeczy, przedmiotów, w których nazwach słychać głoskę „j”. Pomoże Wam film dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=k-3bItxUSPY

Zastanówcie do czego są podobne litery „j” „J”. Obejrzyjcie filmik, w którym omówię sposób pisania liter „j”, „J” (zdjęcia i film prześlę przez Messengera).

Ułóżcie literę „j” z wybranych materiałów (materiał, nici, paski papieru, klocki, itp…).

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 38-39 w Kartach pracy cz. 4.

SŁUCHANIE PIOSENKI: posłuchajcie proszę piosenki „Pisanki, pisanki”, dostępnej pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHC

– O czym jest ta piosenka? – Co to są „pisanki”? – Kiedy przygotowujemy pisanki? – Ile pisanek było wymienionych w piosence? Jak wyglądały te pisanki, co na nich umieszczono?

Proszę, aby dzieci spróbowały narysować pisanki, o których jest mowa w piosence.

Pisanki, pisanki

Słowa: Krystyna Parnowska-Różęcka

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

Wtorek 07.04.2020

 ZAPOZNANIE Z TRADYCJAMI WIELKANOCNYMI: zachęcam do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem: https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

Porozmawiajcie z dziećmi na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych, które są przez Was kultywowane w domach. Które z tych tradycji dzieci najbardziej lubią? Jedną z tradycji związanymi ze świętami jest robienie przedświątecznych porządków. Zachęcam, abyście włączyli dzieci do wspólnych prac. Będzie to świetna okazja do rozwijania sprawności fizycznej, ćwiczenia sprawności manualnej, doskonalenia samodzielności oraz kształtowania odpowiedzialności, dbania o wspólne dobro i czerpania radości z efektów podejmowanych działań 🙂

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 40-41 w Kartach pracy cz. 4.

ZABAWY Z KODOWANIEM: Narysujcie tabelkę i pokolorujcie pola według kodu (opis wykonania zadania prześlę na Messenger lub w SMS).

Środa 08.04.2020

WYSŁUCHANIE SŁUCHOWISKA: Proponuję, abyście wysłuchali słuchowiska „Co słonko widziało?” Marii Weryho, dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=zEnLODXoxIY&t=25s

Proszę, abyście wysłuchali dwóch pierwszych części słuchowiska (od początku do 7.08 minuty). Po wysłuchaniu słuchowiska, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Jak miała na imię dziewczynka ze słuchowiska? – O co prosiła dziewczynkę mama? – Jakie zwierzęta mieszkały na podwórku? – Kogo i dlaczego nie lubiły? – Czego dokonał pies?

Możecie narysować ilustrację do słuchowiska.

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 42-43 w Kartach pracy cz. 4.

PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA: zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Jajko z niespodzianką”. Opis wykonania pracy prześlę przez Messengera.

Zachęcam również do skorzystania z pomysłów na ozdoby wielkanocne, które znajdują się w filmie pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=gnq-rt0iylc

Proponuję, abyście wykonali karty wielkanocne i wzięli udział w akcji „Wysyłamy kartki wielkanocne”, którą patronatem objęła małżonka prezydenta, Pani A. Kornhauser-Duda. Zasady akcji dostępne są pod linkiem: http://foto-slub.home.pl/autoinstalator/wordpress8/?page_id=37033

 

JĘZYK ANGIELSKI:  zachęcam do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

Przypomnijcie sobie angielskie nazwy zwierząt z podwórka 🙂

Czwartek 09.04.2020

ZAGADKI I ŁAMIGŁÓWKI MATEMATYCZNE: zachęcam do skorzystania z zabaw dostępnych na stronie rekomendowanej przez MEN: www.zdalnelekcje.pl. Warto skorzystać z gier, które rozwijają spostrzegawczość, pamięć i logiczne myślenie. Polecam zabawy dostępne pod linkiem: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html

Pod proponowanym przeze mnie linkiem znajdziecie wielkanocną kolorowankę do wykonania online: https://www.kolorowankionline.net/zajaczek-z-jajkami

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 44-45 w Kartach pracy cz. 4.

ZABAWY Z KODOWANIEM: Narysujcie tabelkę i pokolorujcie pola według kodu (opis wykonania zadania prześlę na Messenger lub w SMS).

ZABAWY RUCHOWE: zachęcam Was do skorzystania z bardzo ciekawych i prostych zabaw i ćwiczeń gimnastycznych, z wykorzystaniem dostępnych w domu przyborów – rolek po ręcznikach papierowych. Pod linkiem dostępne są opisy ćwiczeń: https://akademia.pwn.pl/view/be3be7aa-e10b-4278-ac64-e65f4fea789c/37275/Zdrowy_przedszkolak_Zabawy_z_rolkami_po_recznikach.pdf

Piątek 10.04.2020

ROZMOWA NA PODSTAWIE WIERSZA: wysłuchajcie wiersza U. Pukały „Legenda o białym baranku”, który prześlę Wam przez Messengera.

„Legenda o białym baranku”

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.
Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują
Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Porozmawiajcie o treści wiersza: – Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego? – Jakie zwierzęta były w koszyku z wiersza? – Dlaczego się ze sobą kłóciły?

SŁUCHANIE PIOSENKI: przypomnijcie sobie proszę piosenkę „Pisanki, pisanki”, dostępnej pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHC

Kochane Kropelki! Drodzy Rodzice!

Proponuję, abyście wykonali wspólnie z domownikami pisanki, na pewno będziecie również przygotowywali świąteczny koszyczek, w którym nie zabraknie jajek, baranka, kurczaczka i innych wielkanocnych symboli, o których przypominaliśmy sobie w tym tygodniu 🙂

Życzę Wam i Waszym Rodzinom radosnego, zdrowego świętowania w cudownej, wiosennej atmosferze pełnej spokoju i nadziei na rychły powrót do „normalnego życia” ….