03.04.

WIERZBOWE GAŁĄZKI, to temat na dziś.

Wszystkim nam ostatnio bardzo brakuje ruchu, a dzieciom szczególnie. Dlatego proponuję dzisiejsze zajęcia rozpocząć od zabaw ruchowych.

Zabawy ruchowe „Poranna rozgrzewka”

Wykonajcie poranną rozgrzewkę, która pomoże Wam rozbudzić się całkowicie i powitać nowy dzień. Zacznijcie od szybkiego marszu, potem przejdźcie do truchtu, odpocznijcie. Następnie wyobraźcie sobie, że cała podłoga usiana jest małymi i dużymi kałużami ( można rozłożyć na podłodze np. kartki papieru). Jak przez nie przeskoczyć? Pokażcie koniecznie. Teraz stańcie swobodnie, weźcie głęboki wdech, podnosząc ramiona i powolny wydech połączony z opuszczeniem ramion. Powtórzcie takie głębokie oddechy kilkakrotnie.

Zabawa „Szukamy czegoś miłego i miękkiego” – rozwijanie zmysłu dotyku.

Poprośmy nasze dziecko, aby poszukało przedmiotów, które są miękkie i miłe w dotyku. Dzieci prezentują, co udało im się znaleźć, np.: maskotki, dywanik, poduszka, kołderka lalki, chusteczki higieniczne, czapka, szalik, element własnego ubrania.

A teraz porozmawiajmy na temat wierzbowych bazi. Jeżeli mamy takie akurat w domu pokażmy dziecku, dajmy do ręki i zwróćmy uwagę, że ich bazie są równie miłe

w dotyku, jak przedmioty, których przed chwilą szukały. Dzieci dotykają bazi i opowiadają o swoich spostrzeżenia. Jeżeli nie mamy jednak wierzbowych bazi pokażcie je Państwo dziecku na ilustracji i opowiedzcie o nich.

Praca plastyczno-techniczna „Wierzbowe gałązki” – nauka trzymania się w konturze oraz prawidłowego posługiwania się klejem.

Rodzic przygotowuje kartkę z narysowaną jedną lub kilkoma gałązkami wierzbowymi, na których narysowane są konturowe bazie (ich kontury powinny być dosyć duże). Zadaniem dzieci jest wylepić bazie kulkami z waty lub wydzieranymi kawałkami chusteczek higienicznych.

Zabawa słuchowa „Zagadki dźwiękowe”. Rozwijanie percepcji słuchowej.

Rodzic przygotowuje różne przedmioty np.: klocki, pokrywki, kartki papieru, plastikowe zakrętki, foliowe torebki, pęk kluczy .Następnie na zmianę z dzieckiem zadają sobie zagadki dźwiękowe np.: uderzając klockiem o klocek, grając pokrywkami, drąc kartkę, mieszając w pudełku plastikowe zakrętki, szeleszcząc folią lub potrząsając kluczami. Zadaniem drugiej strony jest odgadnąć z zamkniętymi oczami, co wydawało dany dźwięk.

Zachęcam wszystkich do zabaw tanecznych i muzyczno – ruchowych .

Można nauczyć dzieci zabaw, które państwo pamiętacie ze swojego dzieciństwa, znacie z telewizji lub Internetu, ale utrwalajcie też te, które dzieci poznały w przedszkolu.

W związku z tym, że najbliższa niedziela jest „niedzielą palmową”, zgodnie z tradycją zachęcam Was drogie dzieciaczki do wykonania palmy z kolorowych łapek. (przykład w załączeniu).

Mimo tego, co dzieje się wokół nas, życzę wszystkim bardzo radosnego weekendu i wielu ciekawych zabaw.