31.03

„JAKIE PORZĄDKI ROBI WIOSNA?”, to temat na dziś.

 

Dzisiaj zachęcam do przeczytania dzieciom wiersza Doroty Gellner „Wiosenne porządki” bez podania tytułu

Wiosenne porządki

Chodzi wiosna

po ogródku,

sieje coś i sadzi.

Z wiosennymi porządkami

dobrze sobie radzi.

Płot maluje,

ścieżki grabi,

grządki przekopuje.

Kto chce piękny

mieć ogródek,

niech ją naśladuje!

A teraz porozmawiajcie z dziećmi na temat jego treści. Przykładowe pytania:

Kto robił porządki w ogródku?

-Jakie porządki robiła wiosna?

-Dlaczego wiosna musiała robić porządki?

-Jak wyglądają trawniki i ogrody po zimie?

-Jakich narzędzi potrzebowała do grabienia i przekopywania grządek?

Zaproponujcie dzieciom, aby pomyślały: Jaki tytuł mógłby mieć ten wiersz? .

 

Zabawa dydaktyczna „Co jest potrzebne do wiosennych porządków?

Rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki przedstawiające rożne przedmioty i urządzenia (np.: grabie, konewkę, łopatę, taczkę, telefon, piłkę, talerz). Zamiast przygotowywać obrazki można wykorzystać zabawki do piasku i różne przedmioty domowe. Zadaniem dzieci jest wybrać te, które służą do wiosennych porządków w ogrodzie. Grupowanie przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie. (rysunki narzędzi w załącznikach)

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Porządki w ogródku”.

Dzieci spacerują i na hasło : Wiosna! każde zaczyna naśladować dowolną czynność wykonywaną przez wiosnę z wiersza, np.: grabienie, kopanie, malowanie płotu, sianie i sadzenie.

Ćwiczenie grafomotoryczne – rysowanie po śladzie.

Dzieci otrzymują rysunki konturowe narzędzi ogrodniczych, rysują je po śladzie i kolorują (załącznik)

 

Po skończonej pracy zapraszamy do zabawy J

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw