31.03.2020

Wierzbowe gałązki(kotki)

– Witam! dziś zapowiada się piękna pogoda to doskonały czas aby wybrać się z dzieckiem na spacer do lasu, na podwórko( na chwilę!!) w poszukiwaniu wierzbowych gałązek, ale najbezpieczniejsza będzie  wycieczka wirtualna… Jeśli macie możliwość włóżcie jakąś gałązkę (niekoniecznie bazi…,ale może to być gałązka np. porzeczki, agrestu) do wody niech dziecko obserwuje co będzie się działo… (Przyda się do wykonania palemki wielkanocnej)

Zabawa:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Wiersze  do poczytania

 

Wierzbowe kotki-

Wierzbowe gałązki
powiązane w wiązki.
W koszyku z wikliny
już o wiośnie szepczą.
Choć jeszcze w powietrzu
skrawek chmury siny.

Kupię sobie wiązkę
lub tylko gałązkę
I do wody wstawię –
szare kotki potem
będą żółtozłote,
puchate.

 

Koty i kotki

Kasia bardzo lubi koty.
Wszyscy dobrze wiedzą o tym.
Dziś nie mówiąc nic nikomu,
wczesnym rankiem wyszła z domu.
Z mruczkiem biega wokół domku
i „dzień dobry” mówi słonku.
Goniąc z kotkiem włóczki motki,
zobaczyła bazie kotki.
Spójrz Mruczuś na wierzby gałęzie rozłożyste.
Tam siedzą kotki puszyste.
Mruczek mruczy: „Co to znaczy?
Co ta Kasia mi tłumaczy?

Szaruś siedzi wszak na płocie,
Kitka zaś się tapla w błocie.
To są dla mnie rzeczy nowe,
że też kotki są wierzbowe.”

„Ach! Mruczusiu! Tuż po zimie,
gdy strumykiem śnieg już płynie,
wierzbowe gałązki całe
w bazie kotki są ubrane.

One tak się nazywają,
bo kocią sierść przypominają.”
Słowo KOT ma wiele znaczeń.
Chcesz, to Ci to wytłumaczę.

Są koty domowe i koty drapieżne,
zaś bazie kotki rosną na wierzbie.
A kiedy wstajesz, to w każdym oczku
masz po jednym małym kotku.

Wtedy biegnij do łazienki.
Poranną toaletę wykonaj od ręki.
A kiedy wieczorem sen Cię morzy
i do łóżka się położysz,
mama śpiewa: „Aaa!
Były sobie kotki dwa…”

 

 

– Zabawa „Szukamy czegoś miłego i miękkiego”.

Poproście dziecko, aby poszukało w domu przedmiotów, które są miękkie i miłe w dotyku. Dzieci prezentują, co udało im się znaleźć, np.: maskotki, poduszka, kołderka, chusteczki higieniczne, czapka, szalik, element własnego ubrania. Rozwijanie zmysłu dotyku.

– Rozmowa na temat wierzbowych bazi.

Pokazujemy dzieciom wierzbowe gałązki i mówimy, że ich bazie są równie miłe w dotyku, jak przedmioty, których przed chwilą szukały.

Dzieci dotykają bazi i opowiadają o swoich spostrzeżeniach.

– Zabawa ruchowa z woreczkiem. ( lub czymś co go zastąpi-może być maskotka ,zabawka

Poruszanie się z woreczkiem położonym na głowie, w obu dłoniach, przekładanie woreczka, zabawki z jednej ręki do drugiej, wspinanie się na palcach  stanie na palcach i staracie się dosięgnąć nim do sufitu. Przekładacie woreczek z jednej ręki do drugiej – przed sobą i za plecami. itp. Rzucanie do celu np. wiaderka, miski itp. (Można wymyślać różne warianty)

– Praca plastyczno-techniczna „Wierzbowe gałązki”.

Proszę wydrukować dzieciom kartki z namalowanymi wierzbowymi gałązkami, (dziecko może samo narysować z pomocą rodzica lub starszego rodzeństwa) na których narysowane są konturowe bazie.

Zadaniem dzieci jest wylepić bazie kulkami z waty lub wydzieranymi kawałkami białego papieru(może być toaletowy). Może też być inny pomysł w zależności od dostępnych materiałów w domu

– Po skończonej pracy zapraszam do zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI&t=12s

https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs

https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg