PROPOZYCJA ZABAW-30.03-03.04

Drodzy Rodzice!

Zachęcamy Was do korzystania z propozycji, jakie przygotowałyśmy dla Naszych Słoneczek na ten tydzień. W tym tygodniu, podobnie jak w poprzednim, przesyłamy tygodniowy rozkład propozycji do zabaw zgodnie z opracowanym miesięcznym Planem Pracy  Dydaktyczno – Opiekuńczo – Wychowawczej na miesiąc marzec 2020 w grupie „Słoneczka”.  Zachęcamy również do korzystania z ,,Domowego Przedszkola” na platformie e szkoła (TVP ABC) (aplikację można także ściągnąć na smartfona).

Dziękujemy bardzo serdecznie, za pracę jaką wykonujecie z dziećmi w domu,  za kreatywność i zaangażowanie. Dziękujemy, że przesyłacie zdjęcia. Mamy nadzieję, iż nadal będziecie to kontynuowali.

Z uwagi na to, iż nie wszyscy rodzice dołączyli do grupy zamkniętej na Facbook-u chcemy prosić Was, żebyście dzielili się z nami swoimi opiniami, sugestiami, propozycjami za pomocą telefonów, SMS – ów, poczty elektronicznej, jak również za pomocą  aplikacji Messenger.

 

Pozdrawiamy słonecznie Panie z grupy Słoneczka

 

Propozycje zabaw na tydzień kompleksowy „Mniam, mniam” – 30.03.2020 r. – 03.04.2020 r.

w oparciu o Plan Pracy Dydaktyczno – Opiekuńczo – Wychowawczej na miesiąc marzec 2020

w grupie „Słoneczka”

 

 

  1. Wiersz „Czekoladki dla sąsiadki”

    Przyszedł dziadek do sąsiadki. Przyniósł pyszne czekoladki.
    Pudel w dziki zachwyt wpadł:
    – Czekoladkę to bym zjadł!
    Miauknął kot:
    – Ja ci pomogę! Strącę pudło na podłogę!
    Już tarmoszą pudło w kwiatki, w pudle pachną czekoladki.
    – No, nareszcie! – szczeka pies. – Zobacz, ile ich tu jest!
    Jaka pyszna czekoladka! Pierwszą zjem za zdrowie dziadka!
    Nagle słychać krzyk sąsiadki:
    – Gdzie są moje czekoladki?! – Kto je zabrał? Kto je zjadł?
    Kto na taki pomysł wpadł?
    Wokół pudła pudel chodzi, warczy:
    – Co ją to obchodzi? Pytaniami nas zanudza. Przecież ona się odchudza!

  2. Gellner

https://www.youtube.com/watch?v=PJ9Kq5jplQc

Przeczytajcie Słoneczkom wiersz bądź włączcie w wersji audio (link). Zachęćcie je do rozmowy na temat jego treści według przykładowych pytań: Kto i w jakim celu przyszedł do sąsiadki? Co wydarzyło się w mieszkaniu sąsiadki? Jakie zwierzęta miała sąsiadka dziadka? Na jaki pomysł wpadły zwierzęta, aby dostać się do pudełka z czekoladkami? Dlaczego zakończenie wiersza może śmieszyć? Jakie znacie rodzaje czekolady? (gorzka, mleczna, deserowa, biała). Proponujemy, abyście wykonali kartę pracy nr 1.

 

„Hello Hello! Can You Clap Your Hands?”  https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 

  1. Zabawa ruchowa „Duży i mały skok”. Utrwalanie kierunków podczas zabawy ruchowej.

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

Słoneczka uwielbiają zabawy ruchowe ze śpiewem, a przy okazji mają okazję, aby utrwalić  kierunki „do przodu”, „do tyłu”, ” w prawo”, „w lewo”.

 

 

 

  1. „Misiu mniam, mniam” – nauka piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=gx7QwibcDwY

 

Porozmawiajcie o piosence, niech Słoneczka wymienią nazwy posiłków, jakie w niej występują, w odpowiedniej kolejności. Zachęcamy również, aby nauczyły się piosenki na pamięć.

 

„Misio mniam, mniam”

 

Mały miś jest głodny
i ma pusty brzuszek.
Nie jadł jeszcze dziś śniadania
mały łakomczuszek.

Ref.
Misio mniam mniam
Misio mniam mniam
I ma pusty brzuszek
Misio mniam mniam
Misio mniam mniam
Mały łakomczuszek

Raz dwa trzy
Zjedz śniadanie i ty
Mały miś jest głodny
I ma pusty brzuszek
Nie jadł jeszcze dziś obiadu
mały łakomczuszek

Ref.
Raz dwa trzy
Zjedz śniadanie i ty
Mały miś jest głodny
Znów ma pusty brzuszek
Chciałby miodku na deserek
Mały łakomczuszek

Ref.
Raz dwa trzy
Zjedz deserek i ty
Mały miś jest głodny
Znów ma pusty brzuszek
Spać nie pójdzie bez
Kolacji mały łakomczuszek.

Ref. x2

 

„One Little Finger” https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

 

  1. „Kolorowy makaron” – układanie kompozycji z barwionego makaronu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=C8SR81bCVjs

http://www.zainspiruj-malucha.pl/kolorowy-sensoryczny-makaron/

 

Rodzice jak macie możliwość stwórzcie wspólnie ze Słoneczkami kolorowy makaron, następnie pobawcie się nim… Spróbujcie ułożyć dowolne obrazki i podzielcie się z nami co Wam wyszło. Jak nie posiadacie potrzebnych materiałów, możecie barwiony makaron zastąpić włóczką, sznurówkami  bądź rozwałkować plastelinę czy też pociąć bibułę na paski w zależności co posiadacie w domu. Wybór należy do Was.

 

 

  1. „Czy znasz witaminy?” – klasyfikowanie obrazków tematycznych. Karta pracy nr 2

 

 

Spróbujcie wspólnie z rodzicami nazwać produkty  trzymane przez Hopsa. Wskażcie  produkty zdrowe, kwaśne i słodkie.

 

  1. A teraz czas, żeby troszeczkę poćwiczyć.

 

Słoneczka możecie wykonać ćwiczenia proponowane w poniższym linku. https://www.youtube.com/watch?v=w-aLgliMfhA

 

 

 

  1. „Klepiemy do rytmu” – zabawa rytmiczna.

 

Rodzice zachęcamy do wspólnej zabawy rytmicznej, może to być na przykład taka:

https://www.youtube.com/watch?v=g63ejAMTHM4

 

  1. „Warzywne kompozycje” – smaczne i zdrowe kanapki.

 

Słoneczka uwielbiają pomidory, ogórki a nawet paprykę i rzodkiewkę. Rodzice pozwólcie przygotować dzieciom smaczne i zdrowe kanapki, które na pewno będą im smakowały.

 

  1. „Warzywny kosz” – pogadanka na temat roli warzyw w życiu człowieka.

 

A na koniec zachęcamy do puszczenia bądź przeczytania Słoneczkom wiersza Jana Brzechwy pt.: „Na straganie”.

https://www.youtube.com/watch?v=2t-cslxPlV8

 

Porozmawiajcie o warzywach, jakie występują w wierszu. Podzielcie wspólnie z dziećmi ich nazwy na sylaby. Możecie również, pobawić ze Słoneczkami w zagadki dotykowe. Niech rozpoznają za pomocą dotyku warzywa, które macie w domu.

 

  1. 10. Zabawa ruchowa „Duży i mały skok”. Utrwalanie kierunków podczas zabawy ruchowej.

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M