Praca w domu: 30.03-3.04

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie w tym tygodniu podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Będę kontaktowała się z Wami CODZIENNIE od poniedziałku do piątku za pomocą komunikatora Messenger, w grupie „Uczymy Kropelki” lub telefonicznie. W razie wszelkich pytań, wątpliwości, trudności proszę o kontakt (już znają Państwo mój numer telefonu 🙂 – życzę udanej zabawy i nauki, pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak.

Zaplanowana tematyka na dni: 30 marca – 3 kwietnia: „Wiosenne porządki”

W tym tygodniu dziecko utrwali oznaki wiosny, dowie się, jakie prace wykonuje się wiosną w domu i w ogródku. Poćwiczy aktywne słuchanie, min. poprzez udostępnione: filmy, wiersz, zagadki. Utrwali cyfry oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Nauczy się lub posłucha tematycznej piosenki o wiośnie w ogrodzie. Będzie miało możliwość stworzenia prac plastycznych, technicznych, rozwiązywania łamigłówek i kodowania. Założy „ogródek na parapecie”, będzie wysiewało nasiona rzeżuchy, posadzi cebulę lub korzeń pietruszki. Utrwali wiadomości na temat potrzeb roślin, będzie prowadziło obserwację i wykona zapis wyników obserwacji. Utrwali wiadomości na temat wody (obieg w przyrodzie, wpływ wody na życie ludzi, roślin i zwierząt. Pozna narzędzia używane podczas wiosennych w prac w ogrodzie. Utrwali poznane litery (Aa, Oo, Ee, Ii, Uu, Yy, Bb, Kk, Ll, Mm, Pp, Ww, Ff, Tt, Dd, Ss, Zz) podczas oglądania, czytania książek, zapozna się z literą „ł, Ł” podczas zabaw, ćwiczeń oraz wykonywania zadań (w Kartach pracy cz. 4 „Nowa Trampolina sześciolatka”). Będzie doskonaliło samodzielność, rozwijało sprawność fizyczną, koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową podczas wykonywania codziennych czynności. Utrwali nawyki higieniczne.

Poniedziałek 30.03.2020

ROZMOWA NA PODSTAWIE WIERSZA:Przeczytajcie dzieciom wiersz Hanny Ożogowskiej „Przyszła wiosna”. Porozmawiajcie na temat treści utworu zadając dzieciom pytania:

– Dokąd przyszła wiosna?; – Co wiosna chciała zrobić na podwórku?; – Jakich narzędzi potrzebowała do pracy?; – Co zrobiła wiosna w ogródku?; – Czy wiecie kto to jest gospodyni?; – Czy wiosnę można nazwać gospodynią? Co to znaczy, że wiosna jest dobrą gospodynią?

Przyszła wiosna

Hanna Ożogowska

Przyszła wiosna na podwórko,

zagląda do sieni:

-Dalej, grabie i łopaty,

do roboty w ziemi!

Jak się mamy, pani miotło,

czeka cię robota,

nie chcę ja mieć na podwórku

odrobiny błota!

Przyszła wiosna do ogródka,

patrzy pod opłotki;

-Ruszajcie no z ziemi prędzej,

mlecze i stokrotki.

Będą teraz ciepłe noce,

jak i ciepłe dzionki,

okrywajcie się kwiatami,

grusze i jabłonki!

Chodzi wiosna po podwórku

i porządki czyni.

Będzie pięknie, bo z tej wiosny

dobra gospodyni.

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: po obejrzeniu filmu dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ

proszę aby dzieci wykonały ćwiczenie 1 na s. 26.

ZAŁOŻENIE „OGRÓDKA NA PARAPECIE”: zachęcam do obejrzenie filmu dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

Jeśli macie możliwość i dostęp do odpowiednich materiałów, spróbujcie samodzielnie założyć swój „Ogródek na parapecie”. Możecie wykorzystać nasiona rzeżuchy, watę, cebulę, korzeń pietruszki, nasiona fasoli. Zwróćcie uwagę na kolejność wykonywania czynności podczas sadzenie, siania nasion. Pozwólcie dzieciom wykonywać jak najwięcej czynności samodzielnie. Przypomnijcie im o konieczności sprzątnięcia po skończonej pracy i konieczności umycia rąk. Jeśli macie możliwość, róbcie codziennie zdjęcia Waszego ogródka, po jakimś czasie, będzie można, np. za pomocą aplikacji w telefonie, zmontować z nich animację lub filmik.

ĆWICZENIA KOORDYNACJI WZROKOWO-RUCHOWEJ: odwzoruj układ patyczków (wykałaczek, zapałek, kredek itp.) wg wzoru (opis zadania prześlę przez Messengera).

Wtorek 31.03.2020

ZAPOZNANIE Z LITERĄ „Ł”: Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=dbcNF4SQETg

Odszukajcie w domu przedmioty, rzeczy, które w swych nazwach zawierają głoskę „ł”.

Wykonajcie ćwiczenia ze s. 32 i 33 w Kartach pracy cz.4. Wskazówki do wykonania ćwiczeń oraz objaśnienia prześlę przez Messengera.

Poćwiczcie czytanie sylabami: ŁA – PA  ŁA – TA  ŁA – WA

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 32-33 w Kartach pracy cz.4.

ĆWICZENIA MANUALNE: ozdóbcie  drukowaną literę „Ł” według własnego pomysłu. Możecie wykleić ją kawałkami wydartymi, wyciętymi z papieru kolorowego, gazet, wykleić plasteliną, pokolorować kredkami lub mazakami, pomalować farbami – wykorzystajcie to, co macie w domach.

SŁUCHANIE PIOSENKI: posłuchajcie piosenki dostępnej pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

Zwróćcie uwagę, jakich narzędzi używa wiosna do pracy (grabie, łopata, konewka-podzielcie te nazwy na sylaby). Zastanówcie się, jaki jest charakter piosenki: czy jest wesoła, czy smutna? Jeśli macie ochotę, narysujcie ilustrację do piosenki.

Wiosna w ogródku

słowa: Ewa Chotomska

1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie,
wiadomo, że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
kiedy pracowały, ona planowała.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą.
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać. (x2)

Środa 01.04.2020

ROZMOWA NA PODSTAWIE FILMU EDUKACYJNEGO: Przed obejrzeniem filmu zadajcie dzieciom zagadki związane z tematyką o „wodzie”. obejrzyjcie film dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM

Zagadki związane z tematyką o „wodzie”.

Chłodzi nas, myje nas.
Poi ludzi, pole, las.

Służy do picia,
służy do mycia,
bez niej na ziemi
nie byłoby życia.

Płynem życia nazywana,
pij ją od samego rana
zamiast napojów niezdrowych,
radę tę wbij dziś do głowy!

W niej się możesz kąpać,
piją ją ludzie, rośliny, zwierzęta,
bez niej nie byłoby życia na ziemi,
każdy niech o tym dobrze pamięta

Po obejrzeniu filmu porozmawiajcie o tym, dlaczego woda jest taka ważna dla człowieka? Zastanówcie się, jakie zwierzęta żyją w wodzie i nad wodą? Jakie mogą być sposoby oszczędzania wody? Co można zrobić, żeby dbać o czystość wody?

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 30-31 w Kartach pracy cz.4.

PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA: „Akwarium”. Potrzebne materiały i sposób wykonania pracy, prześlę poprzez Messengera (lub SMS).

PROSTE EKSPERYMENTY: proponuję, abyście obejrzeli film na temat prostych eksperymentów z wykorzystaniem wody, które można przeprowadzić w domu: https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts

Jeśli macie w domu potrzebne materiały, warto spróbować przeprowadzić wspólnie z dziećmi któreś z proponowanych eksperymentów.

Czwartek 02.04.2020

ZABAWY MATEMATYCZNE: zachęcam do zabaw matematycznych z wykorzystaniem kart pracy, które prześlę poprzez Messengera. Podczas ćwiczeń utrwalicie poznane cyfry, będziecie doskonalić umiejętność przeliczania elementów w zbiorze, kontynuować podany rytm zgodnie z dwoma warunkami (kształt i kolor), utrwalali umiejętność wykonywania rysunku zgodnie z zakodowaną instrukcją.

Proponuję, abyście skorzystali z edukacyjnych gier interaktywnych dostępnych pod linkami: http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-cyferki

http://pisupisu.pl/klasa1/kolejnosc-liczb

W czasie tych zabaw utrwalicie poznane cyfry oraz porządkowania liczb zgodnie z kolejnością (od najmniejszej do największej).

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: zachęcam do wykonania ćwiczeń na s. 36-37.

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE: zachęcam, abyście skorzystali z ćwiczeń zawartych w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=6aVZ8uOm43c

Pamiętajcie! Utrzymanie sprawności fizycznej jest podstawą do zachowaniu zdrowia, szczególnie wtedy, kiedy nasza aktywność jest mocno ograniczona. Zachęcam, wykorzystajcie ten czas, na wspólne, codzienne ćwiczenia, tańce, zabawy ruchowe z Waszymi pociechami, dostarczą one Wam na pewno wiele radości 🙂

Piątek 03.04.2020

ĆWICZENIA W CZYTANIU SYLABAMI: Poćwiczcie umiejętność czytania sylabami wykorzystując film: https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: zachęcam do wykonania ćwiczeń na s. 34-35.

PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA: „Palma wielkanocna” –  wykonanie formy przestrzennej z wykorzystaniem materiałów dostępnych w domu. Potrzebne materiały i sposób wykonania pracy, prześlę poprzez Messengera (lub SMS).

JĘZYK ANGIELSKI: zachęcam do skorzystania z filmu dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=p-qkPegNtbc

 

DODATKOWE ZABAWY i ĆWICZENIA!

Pamiętajcie o zachowaniu prawidłowej postawy podczas pracy przy stoliku: https://www.youtube.com/watch?v=zyGzI-KdP8E

Codzienna rozgrzewka: możecie skorzystać z ćwiczeń dostępnych na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Ćwiczenia interaktywne: zachęcam do utrwalenia wiadomości o wiośnie w ciekawym multibooku medialnym dostępnym pod linkiem: https://akademia.pwn.pl/view/699fc6d5-98f9-3827-bfe5-46b92c7df63d/35417/Multibook_Lubie-wiosne-lubie-lato/index.html

Programy „Wesoła Nauka”, „Wielkie Dzieła Małych Rąk”: zachęcam do skorzystania z oferty  kanału TVP2, gdzie codziennie od poniedziałku do piątku o godz. 11.05 oglądać można interesujące programy edukacyjne przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego.