“Utwory i zabawy zamieszczone w scenariuszu są własnością ich autorów. Wykorzystane w scenariuszu, zostały opracowane na potrzeby edukacyjne  i są przeznaczone wyłącznie do użytku dzieci i rodziców z Przedszkola nr 49 w Gdyni w ramach realizacji  zdalnego nauczania zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19”


XV tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków    

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: “Niech żyją wakacje ! ”

 1. Powitanie dzieci piosenką „ Maszynista zuch ”  https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

Ustawiamy się w „ pociąg ” i rozpoczynamy zabawę powitalną :

Mknie po torach pociąg uuu

Pasażerów wiezie chyba stu

Każdy z nich dojedzie tam gdzie chce

Nagle maszynista woła: Nie!

Coś tam  stuka w górze stuk, stuk, stuk

Coś tam puka  w dole puk, puk ,puk

Maszynista to jest wielki zuch

Znowu cały pociąg wprawił w ruch

2.Czym pojedziemy na wakacje… – zabawa naśladowcza

Na hasło : „Samochód” –dziecko wsiada do samochodu , odpala silnik i rusza na dany przez rodzica sygnał. Jadąc, naśladuje warkot silnika
Na hasło : „Stop- kamienie” –dziecko wysiada z samochodu i obunóż przeskakuje w przód
Na hasło: „Jedziemy rowerem” – dziecko kładzie się plecach i „ jedzie rowerem” unosząc nogi w górę
Na hasło : „Wsiadamy do pociągu” – dziecko zamienia się w maszynistę, do pociągu dołączają rodzice i wyruszamy w podróż, naśladując odgłosy pociągu
Na hasło „Lecimy samolotem” – bieg na palcach z rękami rozłożonymi w bok  i na ugiętych kolanach
Na hasło: „Płyniemy statkiem” –dziecko wolno chodzi i  naśladuje głosem syrenę statku

Na hasło: Jesteśmy na wakacjach- rozkładamy kocyk i opalamy się na plaży

 3.„Bezpieczne wakacje- Bezpieczeństwo nad wodą https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Rodzice razem z dzieckiem oglądają wspólnie film edukacyjny o bezpiecznych wakacjach, potem wspólnie omawiają filmik.

4.Piosenka: Rodzinna wycieczka- nauka piosenki https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

Naukę piosenki rozpoczynamy od wysłuchania całego utworu. Warto omówić z dziećmi treść piosenki, zapytać o czym ona jest oraz omówić jej charakter (czy jest wesoła, czy smutna). Naukę rozpoczynamy od refrenu.

 Tekst piosenki:

  1. Wyjeżdżamy na wycieczkę

naszym samochodem,

kiedy siadam w foteliku

zaczynam przygodę.

Ref. Rodzinna wycieczka

na czterech kółeczkach!

Zapinamy pasy,

jedziemy na wczasy!

  1. Droga wije się przez pola,

lasy i miasteczka,

z mostu widać jak turyści

płyną na łódeczkach.

Ref. Rodzinna wycieczka…

  1. Na poboczu stoją znaki

jazdę ułatwiają,

dzięki nim podróżujący

cel swój osiągają.

Ref. Rodzinna wycieczka…

 5.Pożegnanie dzieci piosenką „Ręce do góry ‘’  https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

Ręce do góry hop sa sa

teraz kucnij i złap psa

ręka prawa, ręka lewa

i już latasz tak jak mewa

hop do przodu , klaśnij raz

teraz w dół i w górę dwa.

Noga prawa ,noga lewa

kręcisz nogą tak jak trzeba

w lewo raz, w prawo dwa

skacz na nodze tak jak ja

obrót w lewo, klaśnij raz

zatańczymy jeszcze raz.

 6.Wspólne oglądanie bajki : „Bolek i Lolek na Wakacjach-Morska przygoda ‘’  https://www.youtube.com/watch?v=BXoI0ovO9ZY


XIV tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków    

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: Mój Tata i ja”

1. Powitanie dzieci piosenką „ Tu paluszek ”  https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

Dzieci wykonują polecenia usłyszane w piosence:

Tu paluszek, tu paluszek

Teraz pokazuję brzuszek,

Tutaj rączka i tu druga

A tu oczko do mnie mruga.

Tu jest buźka, tu ząbeczki

Tu wpadają cukiereczki.

Tu jest nóżka i tu nóżka,

Chodź zatańczyć jak kaczuszka.

2.Zabawy z tatą

2.1 Taneczne powitanie https://www.youtube.com/watch?v=40Lw8zA9zAU

Dzieci i rodzice tańczą przy akompaniamencie muzyki. Na przerwę w muzyce i hasło „tworzymy pary” dzieci i rodzice dobierają się i witają się ze sobą np. rękami, nosami, stopami, kolanami, policzkami.

 2.2 Zabawa paluszkowa : Mój tata lubi….(wg Justyna Niedbała)

 Mego taty palce                     ( machamy wszystkimi paluszkami jednocześni)

Bardzo lubią harce                     ( kręcimy rączkami „młynek” w górę i w dół)

Lubią głaskać mnie po głowie  ( głaskamy po główce jedna ręką)

Lubią ściskać rączki obie           (  naprzemienne ściskanie jednej rączki przez drugą)

Lubią klepać mnie po brzuszku( klepiemy po brzuszku)

Albo drapać mnie po uszku      ( drapiemy się po uszku)

A najbardziej, wierz lub nie      ( klaszczemy w rączki)

Lubią mówić : KOCHAM CIĘ !   (tworzymy rączkami serduszko i wysyłamy całuska)

3. „Tato, już lato ‘’- nauka piosenki https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

 Naukę piosenki rozpoczynamy od wysłuchania całego utworu. Warto omówić z dziećmi treść piosenki, zapytać o czym ona jest oraz omówić jej charakter (czy jest wesoła, czy smutna). Następnie uczymy dzieci całej piosenki.

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Tato, już lato (x4)
Już brodę zgolić czas

 4.Pożegnanie dzieci piosenką „Ręce do góry ‘’  https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

Ręce do góry hop sa sa

teraz kucnij i złap psa

ręka prawa, ręka lewa

i już latasz tak jak mewa

hop do przodu , klaśnij raz

teraz w dół i w górę dwa.

 

Noga prawa ,noga lewa

kręcisz nogą tak jak trzeba

w lewo raz, w prawo dwa

skacz na nodze tak jak ja

obrót w lewo, klaśnij raz

zatańczymy jeszcze raz.

 5.Masażyk relaksacyjny „ W mojej rodzinie”( wg Dominika Góra)- utrwalenie wcześniej poznanego masażyka

Siadamy razem z dzieckiem jedno za drugim ( widzimy plecy dziecka )

W mojej rodzinie każdy chodzi inaczej:

Tata tupie                                  (delikatnie uderzamy całymi dłońmi o plecy dziecka z przodu)

Mama stuka                              (palcami wskazującymi stukamy  po całych pleckach )

Brat biega                                 („ biegamy” wszystkimi paluszkami po całych pleckach )

A siostra skacze                        ( zaciskamy dłonie w piąstki i skaczemy po całych pleckach )

Babcia z dziadkiem chodzą tak.(delikatnie chodzimy po kręgosłupie)

A ty chodzisz jak ?                    ( poruszamy paluszkami w dowolny sposób)

  1. Opowiadanie „ Bajka na Dzień Ojca”  https://dobrytata.waw.pl/bajka-na-dzien-ojca.html

Tata siada wygodnie z dzieckiem i czyta mu bajkę.


XIII tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków    

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: „Dzieci świata- jesteśmy tacy sami ”

 1.Powitanie dzieci piosenką „ Wszystkie dzieci nasze są ”- obejrzenie i wysłuchanie piosenki

 https://www.youtube.com/watch?v=3LTFPS_-57A

Tekst piosenki : Majka Jeżowska

1.Ach, co za smutas leje łzy
   Lalki w płacz, misiek zły
   O już się śmieje, nosek mu drży
   Deszczyk był a teraz wyschły łzy

   Niebo rozjaśnia się samo
   Mały uśmiech, jak tęcza
   Już dobrze, mamo!

Ref.

Wszystkie dzieci nasze są
Kasia, Michael, Małgosia, John
Na serca dnie mają swój dom
Uchyl im serce jak drzwi

Wszystkie dzieci nasze są
Borys, Wojtek, Marysia, Tom
Niech małe sny spełnią się dziś
Wyśpiewaj marzenia, a świat
Będzie nasz!

2.Choć nie rozumiem mowy twej
   Czytam lęk, czytam śmiech
   Nuty nie kłamią, zbuduj z nich klucz
   Otwórz nim nieśmiałość naszych słów

   Ważny jest serca alfabet
   Ciepły uśmiech, jak słownik
   Jesteśmy razem!

Ref.

Wszystkie dzieci nasze są
Kasia, Michael, Małgosia, John
Na serca dnie mają swój dom
Uchyl im serce jak drzwi

Nie jesteś sam
Nasza piosenka ciągnie za rękaw…

2.Wspólne obejrzenie filmik edukacyjnego – Dzieci z różnych stron Świata :  https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20

3.Zabawa muzyczna „ Hyc, tup, klap”   https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc

 Bawimy się i wykonujemy ruchy zgodnie ze słowami  tekstu.

 Tekst zabawy:

  1. Kiedy jesteś szczęśliwy,
    Podnieś ręce do góry
    I wysoko jak możesz,
    Skacz pod chmury. Ref. Wysoko hyc, hyc, hyc,
    Do góry hyc, hyc, hyc.
    I wyżej hyc, hyc, hyc,
    Pod chmury hyc. 2. Kiedy coś nie wychodzi,
    To do tego masz nogę,
    By czasami nią tupnąć,
    O podłogę. Ref. I nogą tup, tup, tup,
    W podłogę tup, tup, tup,
    I mocniej tup, tup, tup,
    Swą nogą tup. 3. Kiedy jest Ci wesoło,
    I od śmiechu brzuch boli,
    Wszystkim pokaż swą radość,
    Klaszcz do woli. Ref. I głośno klap, klap, klap,
    Wesoło klap, klap, klap,
    Do woli klap, klap, klap,
    I jeszcze klap

4.Bajka o wzajemnej tolerancji : Urodziny Maćka- czyli krótka historia o tolerancji  https://www.youtube.com/watch?v=DL1Au8gOs9M

Siadamy wygodnie z mamą i tatą i uważnie wsłuchujemy się w opowiadanie.

5.Wysłuchanie piosenki : Pora na marzenia https://www.youtube.com/watch?v=UtPL0V20j9E

6.Pożegnanie „Pożegnajmy się”

 https://www.youtube.com/watch?v=d8hZjlOn5Po

  1. Trzymamy się za rączki, kręcimy się jak bączki.  ( rodzic- dziecko w kole) /x2

 Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

             dana dana ( 2 x tupiemy)

            teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi)  /x2

  1. Trzymamy się pod boczki, robimy duże kroczki. /x2

 Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

         dana dana ( 2 x tupiemy)

           teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi) /2x

III. Trzymamy się za rączki, skaczemy jak zajączki. /x2

 Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

          dana dana ( 2 x tupiemy)

          teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi) /2x

  1. Trzymamy się za brzuszki, tańczymy jak kaczuszki. /x2

 Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

          dana dana ( 2 x tupiemy)

          teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi) /2x

  1. Tupiemy bucikami, kręcimy bioderkami. /x2

Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

          dana dana ( 2 x tupiemy)

          teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi) /2x 


XII tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków    

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: „Czerwiec- święto dzieci- zabawy ”

 1.Powitanie dzieci piosenką „Taniec małych nutek” ( zabawa dźwiękonaśladowcza)  https://www.youtube.com/watch?v=c0U0kpO9rFo

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Biegną małe nutki , tupią głośno butki   –( bieg w miejscu)

Biegu, biegu, biegu w lecie po trawie

Biegu, biegu, biegu a w zimie po śniegu

Oj nutki bardzo się zmęczyły  ( przykucnąć)

Gdy bieganiem się zmęczyły, walca zatańczyły

A teraz się kłaniamy ( ukłon)

Raz w lewo, raz w prawo tańczą walca nutki małe

Zatańczcie z nutkami, walczyk będzie bardzo krótki

1.1.. Wysłuchanie piosenki o Dzieciach Świata : Jesteśmy dziećmi https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

2.Zabawa muzyczna „Mały kotek”

 „Mały kotek”  A. Jendryka, A. Kaczmarczyk, M. Wojtkowiak

http://chomikuj.pl/urco1/Dla+przedszkoli/Kiedy+maluchy+zmieniaj+si*c4*99+w+zuchy/Klanza+-+04+-+Ma*c5*82y+kotek+sobie+*c5*9bpi,6511237138.mp3(audio)

W zabawie biorą udział wszyscy domownicy. Jedna z nich jest małym kotkiem, który śpi na dywanie. Pozostali śpiewają piosenkę, wykonując przy tym określone ruchy, Pod koniec melodii „kotek” wybiera nową osobę, która go zastąpi.

Mały kotek sobie śpi, ciii… (palec na ustach)

coś smacznego mu się śni, ciii.. (gładzenie po brzuszku)

nagle słyszy jakiś szmerek, (opuszkami palców robimy „szmerek” po podłodze)

kotek wstaje na spacerek, („kotek” się podnosi)

wstaje, wstaje, wstaje,

łapkę swą podaje,

i wybiera kotka, żeby wszedł do środka (uczestnicy klaszczą w dłonie, a kotek wybiera nową osobę, która go zastąpi)

3.Zabawy muzyczno-ruchowe

3.1. „Stonoga”  https://chomikuj.pl/phaa/muzyka+dla+dzieci/Rytmika/Rytmika-muzyka/13+Stonoga,3613677212.mp3(audio)

Dzieci z rodzicami  stają  gęsiego i łapią osobę stojącą przed nimi.  Idą i i śpiewają:

Idzie, idzie, stonoga, stonoga, stonoga,

aż się trzęsie podłoga, podłoga, bęc. ( dzieci podskakują i opadają na szeroko rozstawione nóżki)

Pierwsza noga, druga noga, trzecia noga….. (naprzemienne wysuwanie nóg na boki)

i odwłok. (Ostatnia osoba wykrzykuje “Odwłok” i przechodzi na czworakach pomiędzy nogami  na początek stonogi i prowadzi ją dalej.

Słowa piosenki można modyfikować np : Biegnie, biegnie stonoga…Skacze ,skacze stonoga….Wlecze się stonoga…Maszeruje stonoga… itp

3.2. „Jedzie, jedzie Pan”

utwór nr 4 „ Jedzie, Pan jedzie” Ulubione wyliczanki dla dzieci

http://chomikuj.pl/malwina.balicki/Polskie+piosenki+dla+dzieci/Wyliczanki/jedzie*2c+jedzie+pan,4913503996.mp3(audio)

Jest to wyliczanka, którą można dowolnie rytmizować klaszcząc w dłonie swoje, bądź partnera.

Jedzie, jedzie pan, pan,

Na koniku sam, sam,

A za panem chłop, chłop,

Na koniku hop, hop!

A za chłopem fryc, fryc

Na koniku hyc, hyc!

A za Frycem dziewczyneczki

Pogubiły patyneczki !

4.Pożegnanie dzieci piosenką „Pożegnajmy się…” ( zabawa dźwiękonaśladowcza)

 „Pożegnanka” słowa i muzyka Katarzyna Kulikowska

http://chomikuj.pl/malgorata/DZIECIAKI+!!/PIOSENKI/Podk*c5*82ady+muzyczne/02-Przywitajmy+sie+jak,2528342880.mp3(audio)

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Rodzic: Pożegnajmy się jak pieski,

Dziecko: hau, hau, hau.

Rodzic: Pożegnajmy się jak kotki,

Dziecko: miau, miau, miau.

Rodzic: Pożegnajmy się jak kozy,

Dziecko:  me, me, me

Rodzic: Ja żegnam Ciebie,

Dziecko: Ty żegnasz mnie.

5.Relaks przy muzyce

Utwór nr 7 „relaks” F. Chopin Nokturn b- moll  https://www.youtube.com/watch?v=xtoHlIGaaUo

Dziecko siada w wygodnym miejscu. Podczas słuchania muzyki rodzic zadaje dziecku zagadki o kolorach np:

Motyl jest zielonego koloru, czy wiesz gdzie mógł się schować?, poszukaj w pokoju zielonego koloru itp.

5.1 „Poczytaj mi mamo”  https://www.youtube.com/watch?v=c3d8KIDuR-I

Podczas słuchania utworu rodzic czyta dziecku ulubioną bajkę.


XI tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków    

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: „Mama i ja część 2”

1.Do rozpoczęcia wspólnej zabawy zapraszamy mamę https://www.youtube.com/watch?v=58_63yGnWlk

Tańczymy wspólnie z mamą i wykonujemy ruchy zgodnie ze słowami piosenki:

Chodź do mnie rękę mi daj

Chodź do mnie rękę mi daj

Jedna jest ta, druga jest ta

Chodź zatańczymy Ty i ja
Chodź do nas rękę nam daj

Chodź do nas rękę nam daj

Jedna jest ta, druga jest ta

2.Zabawy z mamą

2.1 Zabawa ruchowa: „Pokaż Grzesiu”  https://www.youtube.com/watch?v=PRaOwtOPSbo

Pokaż Grzesiu, gdzie masz oko,

 gdzie masz ucho, a gdzie nos?

Gdzie masz rękę, gdzie masz nogę,

 gdzie na głowie rośnie włos?

Klaśnij w ręce, tupnij nogą,

 kiwnij głową tak i nie

Podnieś ręce, wyskocz w górę

 razem zabawimy się 

Lalala, lalala, la lalalalala – 2X

  2.2. Zabawa ruchowa : Bawimy się https://www.youtube.com/watch?v=4FHEqDtighM

 Bawimy się wspólnie z mamą naśladując ruchem słowa piosenki[i]:

Kiwamy, kiwamy, kiwamy tak głowami,

Mrugamy, mrugamy, mrugamy tak oczami,

Ruszamy, ruszamy, ruszamy językami,

Cmokamy, cmokamy, cmokamy tak ustami,

A teraz dmuchamy, dmuchamy baloniki,

A potem wesoło klaszczemy w rytm muzyki.

Machamy, machamy, machamy tak rękami,

Kręcimy, kręcimy, kręcimy ramionami,

Stukamy, stukamy, stukamy tak łokciami,

Bawimy, bawimy, bawimy się palcami,

A teraz dmuchamy, dmuchamy baloniki,

A potem wesoło klaszczemy w rytm muzyki.

Bawimy, bawimy ,bawimy się nóżkami

Stukamy ,stukamy, stukamy kolankami

Szuramy, szuramy, szuramy tak stopami

Stukamy, stukamy, stukamy tak pietami

A teraz dmuchamy, dmuchamy baloniki,

A potem wesoło klaszczemy w rytm muzyki.

A potem, a potem, jedziemy rowerkami

A potem, jedziemy do lasu rowerkami

A potem, jedziemy do lasu rowerkami

A potem jedziemy do lasu rowerkami

3.„To moja mama jest ‘’-dalsza nauka piosenki

https://chomikuj.pl/olaplonka/Dokumenty/Rosn*c4*99+z+piosenk*c4*85/To+moja+mama+jest*2c+czy+chcesz+j*c4*85+pozna*c4*87+te*c5*bc,1943343710.mp3(audio)

 Naukę piosenki rozpoczynamy od wysłuchania całego utworu. Ponownie omawiamy z dziećmi treść piosenki, .Słuchamy piosenki w całości , a potem w mniejszych fragmentach. Dzieci powtarzają za rodzicem tekst i próbują zaśpiewać . 

To moja mama jest,

Czy chcesz ją poznać też?

Ja kocham ją ,

A ona kocha mnie.

Ja kocham Ją ,

A mama kocha mnie.

A to mój tatuś jest,

On śpieszy ciągłe gdzieś.

Spraw ma ze sto.

Ja bardzo kocham go.

Spraw ma ze sto.

Ja bardzo kocham go.

A tutaj jestem ja

Ich synek tra la la

I dobrze wiem, że też kochają mnie,

I dobrze wiem, że też kochają mnie.

A tata z mamą to

Rodzice moi są.

Rodzice i ja, to jest rodzina ma.

Rodzice i ja, to jest rodzina ma.

4.Pożegnanie dzieci piosenką . „Kółko graniaste”  link: https://www.youtube.com/watch?v=VMG-TPbitZw

Uczestnicy zabawy łapią się za ręce i chodząc w kółeczku śpiewają:

Kółko graniaste czworokanciaste,

kółko nam się połamało cztery  grosze kosztowało,

a my wszyscy bęc! (na „bęc” wszyscy upadają na podłogę)

5.Wspólne czytanie opowiadania „ Laurka dla mamy” :http://nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=6999 


X tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków       Mama-designstyle-love-heart-m

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: „Mama i ja”

 Powitanie dzieci piosenką „Bawimy się”  https://www.youtube.com/watch?v=4FHEqDtighM

Dzieci wykonują polecenia usłyszane w piosence:

Kiwamy, kiwamy, kiwamy tak głowami,

Mrugamy, mrugamy, mrugamy tak oczami,

Ruszamy, ruszamy, ruszamy językami,

Cmokamy, cmokamy, cmokamy tak ustami,

A teraz dmuchamy, dmuchamy baloniki,

A potem wesoło klaszczemy w rytm muzyki.

Machamy, machamy, machamy tak rękami,

Kręcimy, kręcimy, kręcimy ramionami,

Stukamy, stukamy, stukamy tak łokciami,

Bawimy, bawimy, bawimy się palcami,

A teraz dmuchamy, dmuchamy baloniki,

A potem wesoło klaszczemy w rytm muzyki.

2.Zabawy z mamą

2.1 Zabawa logopedyczna: Całuski dla mamy

Siadamy razem z dzieckiem naprzeciwko siebie i posyłamy nawzajem całuski na różne sposoby : usta w dzióbek- całusek na wprost, dzióbek skierowany w prawą stronę- „całus” z prawej, dzióbek skierowany w lewą stronę- „ całus” z lewej strony, krążymy  dookoła dzióbkiem – „ całuski na okrągło”

 2.2. Zabawa paluszkowa : Moja mama lubi….(wg Justyna Niedbała)

 Mojej mamy palce                     ( machamy wszystkimi paluszkami jednocześni)

Bardzo lubią harce                     ( kręcimy rączkami „młynek” w górę i w dół)

Lubią głaskać mnie po głowie  ( głaskamy po główce jedna ręką)

Lubią ściskać rączki obie           (  naprzemienne ściskanie jednej rączki przez drugą)

Lubią klepać mnie po brzuszku( klepiemy po brzuszku)

Albo drapać mnie po uszku      ( drapiemy się po uszku)

A najbardziej, wierz lub nie      ( klaszczemy w rączki)

Lubią mówić : KOCHAM CIĘ !   (tworzymy rączkami serduszko i wysyłamy całuska)

 3.„To moja mama jest ‘’- nauka piosenki  

https://chomikuj.pl/olaplonka/Dokumenty/Rosn*c4*99+z+piosenk*c4*85/To+moja+mama+jest*2c+czy+chcesz+j*c4*85+pozna*c4*87+te*c5*bc,1943343710.mp3(audio)

 Naukę piosenki rozpoczynamy od wysłuchania całego utworu. Warto omówić z dziećmi treść piosenki, zapytać o czym ona jest oraz omówić jej charakter (czy jest wesoła, czy smutna). Następnie uczymy dzieci całej piosenki. 
To moja mama jest,

Czy chcesz ją poznać też?

Ja kocham ją ,

A ona kocha mnie.

Ja kocham Ją ,

A mama kocha mnie.

A to mój tatuś jest,

On śpieszy ciągłe gdzieś.

Spraw ma ze sto.

Ja bardzo kocham go.

Spraw ma ze sto.

Ja bardzo kocham go.

A tutaj jestem ja

Ich synek tra la la

I dobrze wiem, że też kochają mnie,

I dobrze wiem, że też kochają mnie.

A tata z mamą to

Rodzice moi są.

Rodzice i ja, to jest rodzina ma.

Rodzice i ja, to jest rodzina ma.

 4.Pożegnanie dzieci piosenką „Jedna rączka, druga rączka ‘’

Przykładowy link: https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

Jedna ręka, druga ręka,

(dzieci pokazują po kolei ręce)

Ręce dwie (klaszczą trzy razy)

Jedna ręka, druga ręka,

(ponownie pokazują ręce)

Witają się. (machają rączkami)

ref: Skrzyżowane i do przodu, w górę, w dół.

(dzieci krzyżują ręce na ramionach, wyciągają przed siebie, unoszą i opuszczają)

Jedna rączka, druga rączka, zakręcimy bączka.

(wyciągają do przodu raz jedną, raz drugą dłoń, wykonują młynek dłońmi)

  1. Kłócą się
  2. Wspinają się
  3. Myją się
  4. Żegnają się

(dzieci bawią się analogicznie do pierwszej zwrotki)

 5. Masażyk relaksacyjny „ W mojej rodzinie”( wg Dominika Góra)

Siadamy razem z dzieckiem jedno za drugim ( widzimy plecy dziecka )

W mojej rodzinie każdy chodzi inaczej:

Tata tupie                                  (delikatnie uderzamy całymi dłońmi o plecy dziecka z przodu)

Mama stuka                              (palcami wskazującymi stukamy  po całych pleckach )

Brat biega                                 („ biegamy” wszystkimi paluszkami po całych pleckach )

A siostra skacze                        ( zaciskamy dłonie w piąstki i skaczemy po całych pleckach )

Babcia z dziadkiem chodzą tak.(delikatnie chodzimy po kręgosłupie)

A ty chodzisz jak ?                    ( poruszamy paluszkami w dowolny sposób)

 


IX tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: „Na wiosennej łące ”

 1.Powitanie dzieci piosenką : „Witamy Was”

https://chomikuj.pl/sprytnylisek/Przedszkole/Piosenki+dla+dzieci/Zabawy+ruchowe+z+muzyk*c4*85/weso*c5*82o+witamy,5650882982.mp3(audio)

Wesoło witamy, wesoło witamy

wszystkich Was, wszystkich Was

Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy

cały czas, cały czas.

Ciekawe, ciekawe

co robić będziemy?

Co teraz, co teraz

dla Was szykujemy? /x2

Ref: Raz, dwa, trzy!

Całuski, całuski

dzisiaj dla Was mamy,

całuski, całuski

damy Wam. /x2

 2.Zabawa „My jesteśmy owadami ”

http://chomikuj.pl/dawidowicz16/MUZYKA/klanza+zuchy/06-my+jesesmy+owadami,6047466910.mp3(audio)

Autor: A. Jendryka, M. Wojtkowiak, A. Kaczmarek

Dziecko ruchem naśladuje wymienione w piosence owady.

1.My jesteśmy motylkami,  (biedronkami…, komarami ……, owadami ……..)

motylkami, motylkami.                                

I machamy skrzydełkami

A latamy tak:

Jak?

2.1. Zabawa „Leci komar na wycieczkę”

https://chomikuj.pl/maciejasiaa/Kiedy+maluchy+zmieniaj*c4*85+si*c4*99+w+zuchy*2c+Klanza/13-komar,6302633347.mp3(audio)

Dziecko z innymi domownikami ustawia się w kole, trzymają się za ręce i chodzą, recytując wyliczankę. Jedno z nich w opasce na głowie stoi w środku. Osoba w środku w środku wskazuje kolejną osobę, z którym zamienia się miejscami.

Leci komar na wycieczkę
Przez polankę i przez rzeczkę
Bzyku, bzyku, tra-la-la.
– tam przyjaciół ma.

Ref.: Bzzy, bzzy, bzzy, bzzy, bzzy, bzzy, 
Raz, dwa, trzy, lecisz ty!

2.2. „Żaby aby, aby”

  https://www.youtube.com/watch?v=ulPGOlKOWM0

Autor: A. Jendryka, M. Wojtkowiak, A. Kaczmarek

Dziecko ruchem naśladuje skaczące żabki i bociany.

Tekst piosenki:

Jesteśmy żaby, aby, aby
jesteśmy mokre, okre, okre
mieszkamy w błocie, ocie, ocie
i się chowamy, gdy jest bociek.

Jesteśmy żaby, aby, aby
jesteśmy mokre, okre, okre
zjadamy muchy, uchy, uchy
i mamy bardzo grube brzuchy!

A my bociany, any, any
apetyt mamy, amy, amy
wolno chodzimy, imy, imy
lecz każdą żabę zobaczymy.

A my bociany, any, any
apetyt mamy, amy, amy
a nasze dzioby, oby, oby
na żaby mają dziś sposoby

3.Zabawa „zgadnij, czyj to głos”

 Zadaniem dzieci jest rozpoznać odgłosy zwierząt przedstawione w filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU

4.Pożegnanie „Pożegnajmy się”

https://www.youtube.com/watch?v=d8hZjlOn5Po

  1. Trzymamy się za rączki, kręcimy się jak bączki.  ( rodzic- dziecko w kole) /x2

 Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

             dana dana ( 2 x tupiemy)

            teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi)  /x2

  1. Trzymamy się pod boczki, robimy duże kroczki. /x2

 Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

         dana dana ( 2 x tupiemy)

           teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi) /2xIII. Trzymamy się za rączki, skaczemy jak zajączki. /x2

 Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

          dana dana ( 2 x tupiemy)

          teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi) /2x

  1. Trzymamy się za brzuszki, tańczymy jak kaczuszki. /x2

 Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

          dana dana ( 2 x tupiemy)

          teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi) /2x

  1. Tupiemy bucikami, kręcimy bioderkami. /x2

Ref. Hop, siup  (2 x klaszczemy w ręce)

          dana dana ( 2 x tupiemy)

          teraz będzie zmiana ( obrót wokół osi) /2x


VIII tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

1.Powitanie dzieci piosenką : „Bawimy się”

Przykładowy link: https://www.youtube.com/watch?v=4FHEqDtighM

Dzieci wykonują polecenia usłyszane w piosence:

Kiwamy, kiwamy, kiwamy tak głowami,

Mrugamy, mrugamy, mrugamy tak oczami,

Ruszamy, ruszamy, ruszamy językami,

Cmokamy, cmokamy, cmokamy tak ustami,

A teraz dmuchamy, dmuchamy baloniki,

A potem wesoło klaszczemy w rytm muzyki.

Machamy, machamy, machamy tak rękami,

Kręcimy, kręcimy, kręcimy ramionami,

Stukamy, stukamy, stukamy tak łokciami,

Bawimy, bawimy, bawimy się palcami,

A teraz dmuchamy, dmuchamy baloniki,

A potem wesoło klaszczemy w rytm muzyki.

2.Zabawa „Pobawimy się w echo rytmiczne”

 Dziecko z rodzicem siedzi na dywanie. Rodzic wyklaskuje rytm, a dziecko powtarza. Następnie zamieniają się rolami.

3.Zabawa „zgadnij, czyj to głos”

 Zadaniem dzieci jest rozpoznać odgłosy zwierząt przedstawione w filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU

4.Zabawa „Zgadnij, jaki to instrument”

Rodzic puszcza dziecku filmik https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY. Następnie po obejrzeniu prezentacji puszcza ją ponownie (ale dziecko nie patrzy już w ekran) i prosi dziecko o rozpoznanie poszczególnych dźwięków instrumentów.

5.Zabawa przy piosence „Jestem muzykantem…”

Przykładowy link: https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0

 Podczas słuchanie utworu dziecko naśladuję grę na poszczególnych instrumentach wymienionych w tekście.

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

6.Zabawa „Rodzinna orkiestra”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

Dziecko wraz z innymi uczestnikami zabawy naśladuje grę na poszczególnych instrumentach z prezentacji

 7.Pożegnanie dzieci piosenką „Pożegnajmy się wesoło”

Przykładowy link: https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

Dzieci zgodnie z słowami piosenki naśladują ją.

Tekst piosenki:

Pożegnajmy się wesoło zaklaszczemy raz, dwa, trzy.
Pożegnajmy się wesoło zaklaszczemy ja i ty.
Pożegnajmy się wesoło zatupiemy raz, dwa, trzy,
Pożegnajmy się wesoło już tupiemy ja i ty
Hop hop pa pa, żegnam wszystkich Was
cwałujemy jak koniki dziś muzyka żegna  nas.


VII tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latkówniepod

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: „Gospodarzu wstawać pora”

1.Powitanie dzieci piosenką „Przywitajmy się…” ( zabawa dźwiękonaśladowcza) słowa i muzyka: Katarzyna Kulikowska

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Rodzic: Przywitajmy się jak pieski,

Dziecko: hau, hau, hau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kotki,

Dziecko: miau, miau, miau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kozy,

Dziecko:  me, me, me

Rodzic: Ja witam Ciebie,

Dziecko: Ty witasz mnie.

2.Wspólne oglądanie prezentacji dotyczących Polski

 Link do prezentacji To jest mój kraj”: https://www.youtube.com/watch?v=jnV_yEm8G1U

 Link do prezentacji „Katechizm polskiego dziecka” https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M

Link do prezentacji „Polskie symbole narodowe”: https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Link do prezentacji „Święto flagi” https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk

3.Wysłuchanie i próba odśpiewania w pozycji „na baczność” hymnu Polski https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski.

 Za twoim przewodem

Złączmy się z narodem.

 4.Wysłuchanie piosenki „jestem Polakiem” i nauka refrenu https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

1 Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas

Ref: Jesteśmy Polką …

2 Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Ref: Jesteśmy Polką…
3 Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc

Ref: Jesteśmy Polką …
4 Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat

Ref: Jesteśmy Polką…
5.Relaks „Flaga narodowa” https://www.youtube.com/watch?v=t-JD2bnNQvY

Dziecko podczas słuchania utworu ma za zadanie namalować flagę Polski.


VI tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: „Gospodarzu wstawać pora”

1.Powitanie dzieci piosenką „Przywitajmy się…” ( zabawa dźwiękonaśladowcza) słowa i muzyka: Katarzyna Kulikowska

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Rodzic: Przywitajmy się jak pieski,

Dziecko: hau, hau, hau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kotki,

Dziecko: miau, miau, miau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kozy,

Dziecko:  me, me, me

Rodzic: Ja witam Ciebie,

Dziecko: Ty witasz mnie.

2.Zabawy muzyczno-ruchowe

 2.1.  ”Skaczą koty na…”  https://www.youtube.com/watch?v=ikKTTiDuZ0c

Dziecko zamienia się w kotka i prosi o dołączenie do zabawy inne „kotki”. Dziecko podczas utworu ma za zadanie udawać kota i zgodnie z melodią zachowywać się jak on (skradać się, mruczeć, robić koci grzbiet, pić mleko itp.) Pozostali uczestnicy zabawy mają za zadanie naśladować zachowanie dziecka „kotka”. Podczas utworu uczestnicy mogą zamieniać się rolami.

 2.2. „Kalambury- zwierzątka”

Dziecko zaprasza do zabawy innych domowników. Jedna osoba ma za zadanie naśladować jakieś zwierzątko, które można spotkać na wsi. Pozostali muszą odgadnąć, jakie zwierzątko prezentuje. Kto pierwszy odgadnie o jakim zwierzątku jest mowa, prezentuje nowe zwierzątko.

 2.3. „Dziadek fajną farmę miał” – osłuchanie z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo,

Kurki na niej hodował, ija ija oo,

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Krówki na niej hodował, ija ija oo

Krówki muu tu i muu tam,

Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Świnkę na niej hodował, ija ija oo

Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,

Chrum tu, chrum tam,

ciągle tylko chrum chrum.

Krówki muu tu i muu tam,

Mu tu, mu tam,

ciągle tylko muu.

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam,

ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Kaczki na niej hodował, ija ija oo

Kaczki kwa kwa tu i kwa kwa tam,

Kwa tu, kwa tam,

ciągle tylko kwa.

Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,

Chrum tu, chrum tam,

ciągle tylko chrum.

Krówki muu tu i muu tam,

Mu tu, mu tam,

ciągle tylko muu.

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam,

ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

4. Pożegnanie dzieci piosenką „Pożegnajmy się…” ( zabawa dźwiękonaśladowcza)  słowa i muzyka Katarzyna Kulikowska

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Rodzic: Przywitajmy się jak pieski,

Dziecko: hau, hau, hau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kotki,

Dziecko: miau, miau, miau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kozy,

Dziecko:  me, me, me

Rodzic: Ja witam Ciebie,

Dziecko: Ty witasz mnie.

2.Zabawa muzyczno-ruchowa „zajączki”

http://chomikuj.pl/jolmar8/zachomikowane/o+zwierz*c4*99tach/skacze+drog*c4*85+zaj*c4*85c,998057143.mp3(audio)

 Dziecko porusza się jak zajączek w rytm muzyki. Na przerwę w melodii zastyga w bezruchu. Następnie, gdy usłyszy melodię może zacząć spokojnie kicać jak zajączek po łące.

 3.„Skacze drogą zając”- osłuchanie z piosenką

http://chomikuj.pl/jolmar8/zachomikowane/o+zwierz*c4*99tach/skacze+drog*c4*85+zaj*c4*85c,998057143.mp3(audio)

Dziecko siada w wygodnym miejscu i słucha piosenki.

Tekst piosenki:

Skacze drogą zając, skacze pomalutku.

Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.

Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.

Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

Refren:  Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,

Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.

Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.

Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą

i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

 4. Pożegnanie dzieci piosenką „Pożegnajmy się…” ( zabawa dźwiękonaśladowcza)  słowa i muzyka Katarzyna Kulikowska

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Rodzic: Przywitajmy się jak pieski,

Dziecko: hau, hau, hau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kotki,

Dziecko: miau, miau, miau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kozy,

Dziecko:  me, me, me

Rodzic: Ja witam Ciebie,

Dziecko: Ty witasz mnie.

2.Zabawa muzyczna „Mały kotek” słowa i muzyka A. Jendryka, A. Kaczmarczyk, M. Wojtkowiak

W zabawie biorą udział wszyscy domownicy. Jedna z nich jest małym kotkiem, który śpi na dywanie. Pozostali śpiewają piosenkę, wykonując przy tym określone ruchy, Pod koniec melodii „kotek” wybiera nową osobę, która go zastąpi.

Mały kotek sobie śpi, ciii… (palec na ustach)

coś smacznego mu się śni, ciii.. (gładzenie po brzuszku)

nagle słyszy jakiś szmerek, (opuszkami palców robimy „szmerek” po podłodze)

kotek wstaje na spacerek, („kotek” się podnosi)

wstaje, wstaje, wstaje,

łapkę swą podaje,

i wybiera kotka, żeby wszedł do środka (uczestnicy klaszczą w dłonie, a kotek wybiera nową osobę, która go zastąpi)

3.Ćwiczenie przygotowujące aparat głosowy do śpiewu

 Zabawa „Tańczące chusteczki” autor: nieznany

Dziecko tańczy z chusteczką w rytm muzyki. Gdy rodzic zatrzyma na chwilę muzykę, dziecko podnosi chusteczkę na wysokość swojego nosa i przy zamkniętych ustach musi dmuchać tak, aby chusteczka zatańczyła. Zabawę kontynuujemy do końca utworu.

4. Kontynuacja nauki piosenki „Wiosenny walczyk” słowa i muzyka Renata Szczypior

Dziecko śpiewa znane mu już fragmenty piosenki. Następnie uczymy dziecko III i IV zwrotki piosenki. Dziecko powtarza za nami tekst, a następnie próbuje zaśpiewać go z muzyką. Podczas nauki tekstu możemy ruchem naśladować słowa piosenki. To ułatwi dziecku zapamiętanie tekstu.

Tekst piosenki:

Już mocno grzeje wiosenne słońce

Z lasu na łąkę wyszły zające

ref. La, la, la, la, la, la, la, la, la /x2

Piękne motyle tańczą walczyka

Pszczółka do pary prosi świerszczyka

ref. La, la, la, la, la, la, la, la, la /x2

Żabka na żabkę wesoło zerka

Chodź droga żabko pobaw się w berka

ref. La, la, la, la, la, la, la, la, la /x2

A biedroneczki całe w kropeczki

Tańczą walczyka nad brzegiem rzeczki

ref. La, la, la, la, la, la, la, la, la /x2

 5.Pożegnanie dzieci piosenką „Pożegnajmy się…” ( zabawa dźwiękonaśladowcza) słowa i muzyka Katarzyna Kulikowska

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Rodzic: Pożegnajmy się jak pieski,

Dziecko: hau, hau, hau.

Rodzic: Pożegnajmy się jak kotki,

Dziecko: miau, miau, miau.

Rodzic: Pożegnajmy się jak kozy,

Dziecko:  me, me, me

Rodzic: Ja żegnam Ciebie,

Dziecko: Ty żegnasz mnie.

6.Relaks przy muzyce Les Choristes

 Dziecko kładzie się w wygodnym miejscu. Rodzic gładzi je piórkiem z papieru. Następnie mogą zamienić się rolami. 


II tydzień

Zajęcia Rytmiki dla 3-4 latków

opracowała:  mgr Lucyna Gawińska

Temat zajęć: „Już wiosenne słonko świeci”

 1.Powitanie dzieci piosenką „Przywitajmy się…” ( zabawa dźwiękonaśladowcza) słowa i muzyka Katarzyna Kulikowska

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Rodzic: Przywitajmy się jak pieski,

Dziecko: hau, hau, hau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kotki,

Dziecko: miau, miau, miau.

Rodzic: Przywitajmy się jak kozy,

Dziecko:  me, me, me

Rodzic: Ja witam Ciebie,

Dziecko: Ty witasz mnie.

2.Ćwiczenia ruchowe przy muzyce

 2.1. Rozruszanka „Boogie woogie”  autor: Marta Bogdanowicz

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Rodzic: Pożegnajmy się jak pieski,

Dziecko: hau, hau, hau.

Rodzic: Pożegnajmy się jak kotki,

Dziecko: miau, miau, miau.

Rodzic: Pożegnajmy się jak kozy,

Dziecko:  me, me, me

Rodzic: Ja żegnam Ciebie,

Dziecko: Ty żegnasz mnie.

5.Relaks przy muzyce Alan Menken

Tekst piosenki z opisem ruchów:

Rodzic: Pożegnajmy się jak pieski,

Dziecko: hau, hau, hau.

Rodzic: Pożegnajmy się jak kotki,

Dziecko: miau, miau, miau.

Rodzic: Pożegnajmy się jak kozy,

Dziecko:  me, me, me

Rodzic: Ja żegnam Ciebie,

Dziecko: Ty żegnasz mnie.

 4.Relaks przy muzyce

Dziecko wybiera ulubionego misia, kładzie się i odpoczywa przy dźwiękach melodii.

 

Autorzy tekstów i muzyki:

Utwory nr 1 „Przywitanka” „Powitanka”- Katarzyna Kulikowska

Utwór nr 2 „Boogie woogie”- Marta Bogdanowicz

Utwór nr 3 „Kiedy jesteś smutny”- Danuta i Karol Jagiełło

Utwór nr 4 „Pożegnanka” – Katarzyna Kulikowska

Utwór nr 5 „Relaks przy muzyce”- Alan Menken

Zmiana wielkości czcionki