26 czerwca 
Kochani, to już ostatnie nasze wirtualne  spotkanie przed wakacjami. Mam nadzieję, że podobały wam się filmiki i zadanka, zawsze możecie wrócić do nich w czasie deszczowych dni wakacji. Odpoczywajcie, cieszcie się słońcem, kolekcjonujcie skarby i wspomnienia z podróży, zostańcie bezpieczni. 
Chciałabym serdecznie podziękować Wam za nas wspólnie spędzony czas razem. Jestem z was bardzo dumna. Dla mnie jest to czas pożegnania nie tylko na wakacje. W nowym roku nie będziecie już Maluszkami lecz przedszkolakami grupy 2 a uczyć Was będą panie: Ada i Basia. Waszym rodzicom dziękuję za wsparcie, miłe słowa ale przede wszystkim za Was, bo dla nich to wy jesteście prawdziwymi skarbami. Miejmy nadzieję, że po wakacjach wszystko wróci do swojego porządku, spotkacie się wszyscy razem jako grupa a ja obiecuję, że was odwiedzę.
Życzę Wam wspaniałych wakacji i załączam zestaw letnich kolorowanek.
Przesyłam  przytulaki 
Wasza pani Dagmara
wakacje

25 czerwca

Dziś zapraszam was na wirtualną wycieczkę z lotu ptaka w polskie góry – Tatry. Mam nadzieję, że kiedyś je odwiedzicie! https://youtu.be/WvQpXKlePZc

Zadbajcie o kondycję fizyczną, na stromych górskich ścieżkach przyda się ona szczególnie. https://youtu.be/In_aYUOYZ1o

Zaśpiewajcie  wesoło piosenkę “Tato już lato”:

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzeć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł


24 czerwca

Pomyślcie o wszystkich miejscach gdzie można spędzać wakacje. Czy byliście kiedyś w polskich górach? Obejrzyjcie film edukacyjny o tym jak bezpiecznie odpocząć w czasie górskich wędrówek https://youtu.be/wS4SRvkvLio

Wspaniale jest spędzać wakacje w słoneczny dzień, ale nadmiar słońca może być bardzo niebezpieczny. Aby się uchronić potrzebujecie kremu z filtrem oraz nakrycia głowy, zaprojektujcie czapeczkę lub kapelusz waszych marzeń, dodajcie kwiatki, gwiazdki, paski lub cokolwiek innego i gotowe!

Na koniec propozycje zabaw w podróży, które:   

  • Dają poczucie wspólnoty.
  • Zabijają nudę.
  • Poszerzają słownictwo.
  • Rozwijają wyobraźnię.
  • Usprawniają motorykę.
  • Uwrażliwiają na muzykę i literaturę.
  • Wzmacniają bystrość i uwagę.
  • Uczą współpracy.
  • Dają poczucie bycia branym pod uwagę.
  • Budują kontakt.
  • Wzmacniają więzi.
  • Są źródłem radości i humoru.
  • Pokazują różnorodność.

Przygotowując się do podróży, pamiętajmy, że jak mówi A. Stern: „Pragnienie zabawy u dzieci jest silniejsze nawet niż głód czy pragnienie”, choć prowiant i ulubione przekąski zapewne się przydadzą i mogą stać się okazją do kolejnej zabawy.

  1. Zgadywanie:– jaki kolor będzie mieć samochód jadący z naprzeciwka?
  2. Dźwięki– poznawanie po dźwięku, co to za zwierzę lub przedmiot. Świetna zabawa dla małych dzieci, dużo śmiechu gwarantowane.
  3. Nazywanie– zadaniem małych podróżników jest nazwać potomstwo zwierząt, np.: dziecko krowy – cielątko, dziecko konia – źrebak, dziecko kury – kurczątko itp.
  4. Rymowanie- układanie rymów tak długo, jak się da: grzyby – ryby – niby – siwy – leniwy – kłopotliwy – żartobliwy itd.
  5. Kamień – papier – nożyczki– to zabawa nawet dla mniejszych dzieci. Zaczynamy od ułożenia dłoni w pięść, licząc do trzech, uderzamy nią w drugą dłoń. Na “trzy” każdy układa dłoń w kamień (zaciśnięta pięść), papier (otwarta dłoń) lub nożyczki (dwa palce ułożone w kształt litery V). Papier pokonuje kamień, zawijając go, kamień pokonuje nożyczki, tępiąc je, a nożyczki wygrywają, tnąc papier. Jeżeli dwie osoby wybiorą tę samą rzecz, to próbują jeszcze raz.
  6. Fantazjowanie– jaki ładunek może przewozić mijana właśnie ciężarówka? Musi być on oczywiście atrakcyjny dla malucha, np.: hulajnogi, lody, klocki, piasek.
  7. Rysowanie–czasem warto zabrać tabliczki do ścierania czy takie ze znikopisem. Dzieci mogą malować na nich same albo rodzic rysuje fragment obrazka, a dzieci ustalają, czego brakuje, i kończą rysunek. Inną wersją (dla młodszych) jest dorysowywanie na zmianę kresek, figur, które utworzą jakiś obrazek.
  8. Zabawki–warto zabrać ze sobą zestaw ulubionych figurek, laleczek, przytulanek, pacynek… W trakcie podróży można wykorzystać je na wiele sposobów, np.: do zabawy w teatrzyk, do zgadywania poprzez dotyk, co to za postać czy zwierzątko, gdy są ukryte w woreczku, czasem do zasypiania.

t-t-2547894-design-your-own-sun-hat-activity-sheet-english

Wspaniałych podróży!!


23 czerwca DZIEŃ OJCA

Kochani dziś bardzo ważny dzień to Dzień Ojca. Zadbajcie o to aby tatusiowie mieli bardzo miły  dzień. Może uda wam się razem z mamą przygotować coś pysznego dla taty. Proponuję wam ciasto z truskawkami, oto co potrzebujecie:

kostka masła
szklanka cukru
1i 1/2 szkl. cukru
3 jajka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 szkl. mleka 
2 łyżki cukru waniliowego
1 łyżka proszku do pieczenia 
cukier puder do posypania 
2 szklanki truskawek
-umyj rączki, ubierz fartuszek i do dzieła..
-poproś mamę by nagrzała piekarnik na 180*c i rozpuściła masło
-do miski wsyp cukier, dodaj jajka i cukier wanilinowy, ucieraj
-dodaj obie mąki i mleko, zmiksuj na gładką masę
-dodaj ostudzone masło
-wlej ciasto i poukładaj na nie owoce
-poproś mamę by piekła je przez 50 minut
-posyp cukrem pudrem gdy ostygnie
– zajadaj wspólnie z tatą.. mniam….
Teraz obejrzyj książeczkę o tatusiach w języku angielskim https://youtu.be/if0T_osGLbE
Zrób dla taty odznakę dla najlepszego tatusia na świecie, wybierz tą która najbardziej pasuje dla twojego taty, wytnij ją i pokoloruj..  i nie zapomnij dać mu wielkiego buziaka. Kolorowanka – Odznaki na Dzie+ä Taty

22 czerwiec

Witajcie Kochani! To już ostatnie moje spotkanie z Wami przed wakacjami.

Zapraszam na prezentację interaktywną – „Tęcza” – https://view.genial.ly/5ee72fb0f319630d74c4b306/interactive-image-interactive-image

Z pewnością podczas wakacji zdarzy się taka sytuacja pogodowa , podczas której będzie można zaobserwować na niebie tęczę. A gdy już tęcza pojawi się – to zazwyczaj zza chmurek wychyla się słoneczko. Zachęcam do obserwacji i rozmów dotyczących innych zjawisk pogodowych.

Życzę Wam słonecznych i  kolorowych wakacji , pełnych radości i uśmiechu!

Pamiętajcie – często myjcie ręce ! 

Mam nadzieję , że po wakacjach będziemy mogli w dobrym zdrowiu wszyscy spotkać się w przedszkolu !

Pozdrawiam Was i przesyłam całuski!!!

Pani Małgosia


 19 czerwca
Na początek proponuję kilka ćwiczeń logopedycznych:
Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie: 
  • Wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej.
  • Płukanie gardła ciepłą wodą.
  • „Chrapanie” na wdechu i wydechu.
  • Głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie.
  • Wymawianie połączeń głosek tylnojęzykowych zwartych z samogłoskami, np. ga, go, ge, gu, gy, gi, gą, gę, ka, ko, ke, ky, ki, ku, ak, ok, ek, ik, yk, uk…
  • Wypowiadanie sylab / jak wyżej/ i logatomów: aga, ogo, ugu, eke, yky, ygy, iki, Igi, ago, egę itp.
  • Nabieranie powietrza nosem i zatrzymanie w jamie ustnej. Policzki nadęte. Początkowo nadymać policzki z zatkanym nosem, a następnie próbować połykać powietrze.

Ćwiczenia policzków: 

  • Nadymanie policzków – „ gruby miś”.
  • Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”.
  • Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza.
  • Naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.

Obejrzyjcie przygody Peppy na plaży w języku angielskim At the beach https://youtu.be/7OHjX-h0qEY

Na koniec pokolorujcie  wszystkie kształty na rybie, każdą figurę innym kolorem, spróbujcie je nazwać. 

18 czerwca

Obejrzyjcie program z cyklu “Dlaczego? Po co? Jak?” aby dowiedzieć się dlaczego wieje wiatr oraz jak robi się lody. https://youtu.be/ltrD-yuNDgA

Czy lubicie spotkane w morzu meduzy? Pamiętajcie jednak aby ich nie dotykać. Najczęściej spotykanym w Bałtyku gatunkiem krążkopławów, zwanych potocznie meduzami, jest chełbia modra. W rodzimych warunkach jej średnica dochodzi do kilkunastu centymetrów. Podobnie jak inne gatunki krążkopławów, chełbia modra posiada parzydełka, zaopatrzone w substancję parzącą nieszkodliwą dla człowieka. Kolejnym gatunkiem krążkopława, żyjącym w Bałtyku, jest bełtwa festonowa. Jest znacznie większa niż chełbia modra. Średnica dorosłego osobnika dochodzi aż do 2 metrów. Szansa, że ją kiedykolwiek zobaczymy, jest minimalna, jeśli jednak doszłoby do tego, pod żadnym pozorem nie należy jej dotykać. 
Zróbcie sami przyjazną  meduzę z papierowego  talerzyka https://pl.pinterest.com/pin/437764026279803807/
Do dzieła kochani!
Przyjrzyjcie się obrazom znanych malarzy przedstawiających plaże. Czy podobają się wam? Opowiedzcie rodzicom co na nich widzicie, jaka jest pogoda, czy myślicie, że zostały namalowane dawno temu czy dziś?
pobrane beach-in-pourville-artwork-photo-1 images

17 czerwca

Posłuchajcie opowiadania Agnieszki Stelmaszek “O tym dlaczego nie warto jest kłamać”, które czyta dla was moja córka Aurelia 🙂 


14 kwietnia

W najbliższym tygodniu będziemy mówić o ochronie środowiska. Proszę aby zapytali państwo dzieci jak one same mogą dbać o środowisko, jak trzeba zachowywać się względem natury, a czego nie robić, jak mogą dbać o naturalne zasoby we własnym domu. Możecie te pomysły spisać np. w formie obrazkowej, aby później porównać z innymi pojawiającymi się w filmikach, wierszach i innych zadaniach tego tygodnia.

Teraz czas na film edukacyjny dla dzieci https://youtu.be/PYd88-RyaLs

Proponuje też pokazać dzieciom co można zrobić z przedmiotów, które mogą wydawać się niepotrzebne. Wiosna to doskonały czas na sadzenie roślin. Wykonanie wspólnie ekologiczne doniczki z plastikowych butelek. Naprawdę proste i urocze 😉

https://origamifrog.pl/diy-doniczka-z-plastikowej-butelki/


10 kwietnia

Witajcie, dziś mam dla Was książeczkę o Zajączku,  który bardzo chciał odpocząć. Zobaczcie czy mu się uda. Tak mi brakuje czytania dla Was, że postanowiłam przeczytać Wam jedną z ulubionych książek Ninki. 

Zadanie matematyczne na dziś to szeregowanie wielkanocnych obrazków. Proszę aby dzieci wycięły je a następnie układały od najmniejszych do największych i od największych do najmniejszych i nakleiły na kartkę.

szeregi2

Zabawa relaksacyjna “Czarodziej”. Pewnego razu żył dobry czarodziej, który spełniał dobre marzenia wszystkich, którzy go o to prosili. Połóżcie się na kocykach, zamknijcie oczka i spróbujcie pomyśleć, o co poprosilibyście czarodzieja. Może to być jakaś zabawka, ale musicie czarodziejowi w myślach pokazać dokładnie jak ma to wyglądać, może to być również jakieś wydarzenie, które chcielibyście, aby się wam przydarzyło. Później mi opowiecie. Kiedy ucichnie muzyka czarodziej zabierze wasze marzenia i spróbuje je spełnić.

Dzieciom i rodzicom składam najserdeczniejsze życzenia świąteczne, aby wiosna zawitała w Waszych domach. Dużo miłości i siły! 

oferta_wielkanoc_20191


9 kwietnia

Dzień dobry,  Święta coraz bliżej proponuję dziś zestaw kolorowanek, który może posłużyć całej rodzinie jako konkurs na najpiękniejszą pisankę. Kolorowanki-Pisanki

Następnym zadaniem będzie obejrzenie wielkanocnej piosenki 10 little bunnies, która utrwala liczenie oraz zapozna dzieci z nazwami czynności. Proszę aby po pierwszym obejrzeniu dzieci na słowa: hop -skakały, run- biegały, walk -chodziły, skip-podskakiwałyhttps://youtu.be/Tyyh8rhwKQ8

 Na koniec ćwiczenie logopedyczne:

Skacząca piłka”

Wiersz ten służy do usprawniania narządów mowy. Wielokrotne powtarzanie sylaby la usprawnia czubek języka, utrwala prawidłową artykulację głosek oraz przygotowuje do wymowy trudniejszej głoski r. W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci naśladują skaczącą piłeczkę, powtarzając za prowadzącym; la, la, la.

Mała Ala piłkę ma, piłka skacze:

– La, la, la.

– La, la, la*

Ala Ani piłkę da, piłka skoczy:

– La, la, la.

– La, la, la*

Ładnie fika piłka ta: piłka tańczy:

– La. la, la.

– La, la, la*

Piłkę łapie mała Ala, piłka skacze:

– La, la la.

– La, la la.*

Czy ktoś wdzięku więcej ma od tej piłki:

– La, la la.

– La, la la.*


8 kwietnia

Dziś nauczymy się piosenki “Pisanki, pisanki” link z utworem  i tekstem https://youtu.be/TlU_AXkbBtA

Kolejne zadanie doskonalące umiejętności motoryki małej “Wielkanocny zajączek”. Do zadania potrzebne będą nożyczki, proszę aby wycinając dzieci próbowały również powiedzieć jaki kształt i jaką część ciała wycinają.

Porozmawiajmy dziś również o emocjach. Opowiadanie kształtujące wrażliwość dzieci gdy innym dzieje się krzywda pt. “Dwa latawce”. Dzieci siedzą wygodnie a wy mówicie: Posłuchajcie uważnie. Były sobie dwa latawce. Jeden wesoły i miły, a drugi złośliwy i nieprzyjemny. Ten pierwszy zawsze chciał się bawić, a drugi robił tylko psikusy. Pewnego dnia złośliwy latawiec tak szybko przeleciał obok małej wiewiórki, że straciła równowagę i spadła z gałęzi. Wesoły latawiec dowiedział się, co zrobił jego kolega. Oj, chociaż był miły, bardzo się zdenerwował. Przeleciał z dużą prędkością koło złośliwego latawca, złapał go za długi ogon i zaciągnął do małej wiewiórki. Jeszcze siedziała pod drzewem i płakała. Latawiec, który nigdy nie myślał, że może komuś zrobić krzywdę, teraz bardzo się zawstydził. Przeprosił wiewióreczkę i poprosił, żeby złapała go za ogon, a on doleci z nią do jej dziupli na drzewie. I tak zrobili. Od tej pory oba latawce bawiły się zgodnie. Oba były wesołe i miłe, a ten który wcześniej był złośliwy, teraz bardzo uważał, żeby jego zabawy nie sprawiły komuś przykrości. Spytajcie dzieci: Jakie na początku były latawce? Jakie wydarzenie sprawiło, że złośliwy latawiec zrozumiał, że źle postępuje? Kto mu pomógł to zrozumieć? Dlaczego należy reagować, gdy komuś dzieje się krzywda? W jaki sposób wy możecie reagować, gdy widzicie, że komuś dzieje się coś złego?  

Szablon-Krolik-z-figur-geometrycznych

1.Piosenka “Pisanki, pisanki”

2.Królik z figur geometrycznych

3.Opowiadanie “Dwa latawce”


7 kwietnia

11

Potrzebne materiały:

woreczki strunowe

nasiona fasoli

wata

woda

Do woreczka strunowego wkładamy odrobinę waty, wlewamy trochę wody tak, aby zwilżyć watę i umieszczamy na niej nasionko. Temperatura powietrza w zamkniętym woreczku jest wyższa niż temperatura otoczenia, dlatego ma on charakter mini szklarni. Co jakiś czas (np.raz na dzień, raz na dwa dni) można woreczek na chwilę otworzyć i wpuścić świeże powietrze.  Woreczek zostawiamy na parapecie, w miejscu słonecznym i obserwujemy kiełkujące nasionko. Woreczek można również przykleić do okna taśmą dwustronną. Czekam na zdjęcia Waszych hodowli 🙂

 Zajączkowa przeprawa
Informujemy dzieci, że musimy pomóc Zajączkowi przedostać się przez rzekę na drugą stronę za pomocą tratwy. Pokazujemy dzieciom, jeśli same nie będą wiedziały, w jaki sposób poruszać się do przodu siedząc na gazecie, a na ich kolanach kładziemy zajączka. Muszą przedostać się do wyznaczonego miejsca, cały czas pilnując, żeby zajączek nie spadł.  

Na koniec urocza bajka Peppa’s Easter Hunt w oryginale przybliżająca zwyczaje Wielkiej Brytanii, gdzie dzieci w Wielkanocną Niedzielę z koszyczkami poszukują słodyczy, które pochował dla nich zając. https://youtu.be/LYF1mLn5uLM

1. Mini szklarnia

2. Zabawa ruchowa “Zajączkowa przeprawa”

3. Bajka “Peppa’s Easter Hunt”


6 kwietnia

Dzień dobry, rozpoczynamy okres Wielkanocny. Mimo że obchodzić je będziemy skromniej niż zwykle zadbajmy o to aby dzieci poznały polskie tradycje oraz ich wartość. Proszę o przeczytanie dzieciom wiersza oraz rozmowę o jego treści.

Wielkanoc
Radosne święta, święta Zmartwychwstania,
budzi się życie, nadzieja się rodzi,
biały baranek z dzwoneczkiem na szyi
w gąszczu rzeżuchy zielonej już brodzi .
Barwne pisanki śmieją się z koszyka,
kuszą mazurki, pierników aromat,
baby drożdżowe lukrem malowane,
a w sercach radość i wiosna zielona.
Polecam kilka ćwiczeń na poprawiających koncetrację:
1.Dziecko stoi stopy blisko siebie. Naśladuje tykanie zegara – wychylając się w lewo i w prawo.
2.Dziecko wychodzi z pomieszczenia, rodzic chowa jakiś przedmiot. Dziecko wraca i ma za zadanie go odnaleźć. Rodzic udziela wskazówek (podobnie jak w „ciepło-zimno) nucąc „hmmm” (głośno – gdy dziecko jest blisko przedmiotu, cicho – gdy się oddala).
3.Dziecko ma zawiązane oczy, rodzic przemieszcza się wydając przy tym dźwięk (słowo, gra na instrumencie). Dziecko podąża za rodzicem.
4.Dziecko siada na krześle, zawiązujemy mu oczy. W różnych miejscach pomieszczenia robimy różnego typu hałas (uderzamy w pokrywkę, gramy na flecie, tupiemy). Zadaniem dziecka jest pokazanie z której strony dochodzi hałas.

Nie zapominamy o przygotowaniu do pisania, dziś szlaczki “Skaczący zajączek”

Karta-pracy-Skaczacy-kroliczek


3 kwietnia

Dziś proponuję prezentację “Gdzie jest miś?”, która pozwoli dzieciom poprawić orientację przestrzenną. Proszę aby dziecko na każdym slajdzie określiło położenie misia. Dopiero jeśli nie będzie potrafiło proszę o pomoc.

Czas na  zabawy rozluźniająco-odprężające:
1.    Ćwiczenia rozluźniające całe ciało

  • dzieci leżą na dywanie, ręce opuszczone wzdłuż ciała. Na polecenie rodzica biorą głęboki wdech nosem, wciągają powietrze do brzucha, który napełnia się jak piłka; zatrzymują na chwilę powietrze; powoli wypuszczają powietrze przez nos. Powtarzają ćwiczenie kilka razy
  • dzieci leżą na brzuchu; unoszą w górę kończyny górne przetaczają się powoli do leżenia na plecach, a następnie w ten sam sposób wracają do leżenia na brzuchu. Powtarzają ćwiczenia kilka razy.
  • dzieci siedzą na dywanie, wybierają sobie po jednej pluszowej maskotce, następnie wykonują kierowane do nich polecenia rodzica): mocno przytul maskotkę, delikatnie przytul maskotkę, pogłaskaj maskotkę… następnie śpiewając znaną sobie piosenkę próbują ukołysać maskotkę do snu

2  Ćwiczenia rozluźniające mięśnie twarzy

  • dzieci siedzą na dywanie, wykonują polecenia rodzica:  zrób wesołą minkę, zrób smutną minkę, zrób groźną minkę

Na koniec zabawa sensoryczna, do której dzieci z pewnością będą chciały wracać. Do jej przeprowadzenia potrzebna będzie tacka/korytko, mąka ziemniaczana i woda, opcjonalnie można dodać trochę barwnika spożywczego. Na tackę sypiemy mąk,i tak aby zakryła dno i dolewany  wody. Nie podaję proporcji bo w zależności od ilości wody masa będzie miała inne właściwości. Na początek proponuje pisanie dziecka imienia, a potem zabawę dowolną z masą. Może przydać się fartuszek 🙂 Miłej zabawy kochani!

  po-ui-l-6-Prezentacja-Powerpoint-Gdzie-jest-mis  mis

Ćwiczenia rozluźniające

Zabawa sensoryczna 


2 kwietnia

Dziś zaczniemy nietypowo.. proszę aby dzieci usiadły wygodnie, zamknęły oczy i wsłuchały się w odgłosy zwierząt. What do you hear? Zgadujemy, powtarzamy nazwy zwierząt i śpiewmy 🙂   https://youtu.be/YVgv1EFJZHc 

Kolejne zadanie Animal’s homes (również dwujęzyczne) będzie wymagało wycięcia domów zwierząt i dopasowania ich do właścicieli. Ćwiczymy motorykę małą oraz nazwy zwierząt po polsku i po angielsku. Proszę aby obrazki pokolorować przed przyklejeniem. Czekam na zdjęcia kochani! animal-homes-kindergarten-printables-03

dog -kennel

badger – den

bee – hive

bird – nest

Proponuję też zadbać o sprawność fizyczną. Polecam kilkuminutowy zestaw ćwiczeń, który nie wymaga żadnego sprzętu. Przyniesie wiele radości dzieciom i rodzicom. Razem dbamy o zdrowie i dajemy dobry przykład maluszkom. https://youtu.be/SGuKDNvBo_U

Pozdrawiam Dagmara Rafałowicz


1 kwietnia

Czas na zadanie matematyczne z naszą ulubioną głodną gąsieniczką. Proszę aby dzieci powtórzyły rytmy utworzone z kolorów, np. zielony, czerwony i znów zielony czerwony(link poniżej)

Ćwiczenia  Ćwiczenie „buziaczki-śmieszaczki” Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i poprzesyłajcie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy. Na pewno wprawi was w dobry nastój.

Ćwiczenie „wesoły dźwig”Usiądźcie razem przy stole. Postaw przed dzieckiem talerzyk, na którym rozsypiesz kilka małych cukierków (lub kulek zbożowych). Zadaniem dziecka będzie chwytanie ich ustami i przenoszenie do twojej dłoni. Usta dziecka będą dźwigiem, a twoja dłoń budowlą. 

Czas na bajkę, czy pamiętacie swój pierwszy dzień w przedszkolu? Posłuchajcie https://youtu.be/1j2khpFcgZE

1. Zadanie matematyczne “Bardzo głodna gąsieniczka”

2. Ćwiczenia logopedyczne

3.Opowiadanie “Olek i Ada” 

Karta-Powtarzajace-sie-rytmy


31 marca

Dzień dobry, dziś obejrzymy zdjęcia polskich zwierząt gospodarskich oraz spróbujemy wyklaskać sylabami ich nazwy np. kro-wa, ko-za, ko-gut, o-wca. Ćwiczenie można uprościć zaczynając pierwszą sylabę np. kacz a dziecko dopowiada -ka.

Proponuje też zabawę “Jestem…” gdzie dziecko naśladuje ruchy i głos wybranego zwierzątka a my musimy odgadnąć jakie to zwierzę.

Na koniec praca plastyczna z użyciem farby “Kurczaczki”. Dziecko zamacza kciuk i odbija ślad na kartce. Po wyschnięciu rodzic domalowuje szczegóły: dziób, nóżki. Można zrobić obrazek lub wykorzystać ten pomysł na kartkę wielkanocną. 

kurczaczki

Nie zapominajmy o sprawności fizycznej. Dziś ćwiczenia z użyciem gazety.

1.Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy  gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.

  1. Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych
    w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
  2. W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte
    w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch.
  3. Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu wszyscy poruszają się  w dowolnych kierunkach (powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).
  4. Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakiwać przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.

30 marca

W tym tygodniu naszym tematem przewodnim będzie wiosna na wsi. Na początek kilka zagadek o zwierzętach:

  1. Dobre ma zwyczaje, ludziom mleko daje.
  2. Po podwórku sobie chodzi i kurczęta żółte wodzi.
  3. W każdej wsi jest taki budzik, który co dzień wszystkich budzi.
  4. Duża i łaciata, na zielonej łące. Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.

Proszę o przeczytanie dzieciom wiersza “Rówieśniczki”  oraz zadanie pytań typu:

Wiersz F. Kobryńczuka Rówieśniczki.

 Nasza krowa – Łaciata –

oraz ja – mała Anka –

przyszłyśmy razem na świat

kiedyś, pewnego ranka.

Dziś rocznica urodzin,

więc mama mi naprędce

naprzyszywała łatek

na balowej sukience.

 Ze mnie wciąż jeszcze dziecko,

nieraz próżna ma głowa,

a ona już dorosła,

poważna pani krowa.

Jesteśmy – spójrzcie na nas! –

podobne, bo łaciate.

Obie mamy na sobie

po tyle łat co latek.

O kim jest wiersz?

Co zrobiła mama w dniu urodzin?

Co to znaczy “rówieśniczki”?

Polecam również piosenkę o zwierzętach gospodarskich w języku angielskim “The animals on the farm” https://youtu.be/zXEq-QO3xT

1.Zagadki o zwierzętach

2 Wiersz “Rówieśniczki”

3.Piosenka “The animals on the farm”.


27 marca

Zaczniemy kartą pracy z załącznika, która usprawni chwyt pisarski dzieci, proszę aby każdy szlaczek był wykonany innym kolorem. Proszę zwrócić uwagę w jaki sposób dzieci trzymają kredkę. karta1.2

Nie zapominamy o sprawności fizycznej, dziś ćwiczenia z odliczaniem. Na zmianę z dzieckiem wykonujemy ćwiczenia oraz podajemy ilość powtórzeń (inna przy każdym ćwiczeniu). Mogą to być przysiady, wymach ramion, przysiady itp.

Kolejna propozycja to zabawa w masażyki, które dzieci uwielbiają. Proszę usiąść wygodnie za dzieckiem i dłońmi wykonywać polecenia na plecach dziecka.

Płynęła sobie rzeczka [palcem rysujemy na plecach krętą rzeczkę]
Świeciły dwa słoneczka [rysujemy dwa kółka]
Idą konie [palcami udajemy kroki konia]
Przeszły słonie [palcami udajemy ciężkie słoniowe kroki]
Spadł deszczyk [palcami naśladujemy spadające krople]
Przeszedł dreszczyk? [łaskoczemy dziecko w boczki]
Tu podkóweczka tu, tu, tu [rysujemy palcem na stopie dziecka kształt podkowy]
Tu gwoździczek tu, tu, tu [delikatnie kłujemy palcem dziecko w stopę]
I młoteczkiem: puk, puk, puk [delikatnie pukamy w stopę dziecka]
I pilniczkiem: pitu pitu, pitu [jeździmy dziecku po stopie palcem, udając, że szlifujemy pilnikiem gwoździe. Dziecko ten ruch łaskocze, więc się śmieje i zwykle wyciąga zaraz drugą nogę do podbicia podkóweczki]

  1. Rysowanie po śladzie
  2. Gimnastyka z matematyką
  3. Masażyki

26 marca

Na dziś proponuję obejrzenie filmu edukacyjnego dla dzieci o tym jak powstaje deszcz. Proszę przed obejrzeniem zadać dzieciom  pytanie “Jak myślisz jak powstaje deszcz?” link do filmu https://youtu.be/3TgO4cNw4NU 

Zachęcam do wspólnej zabawy połączonej z nauką rymowanki:

 Dwie rączki mam – rączki tobie dam.

Zatańczymy w koło, będzie nam wesoło. 

(B. Szelągowska)

Utrwalamy kolory w języku angielskim piosenką “I see something blue” Po obejrzeniu piosenki dzieci w trakcie drugiego odtwarzania szukają przedmiotu w tym kolorze. Wspaniała zabawa murowana!

  1. Jak powstaje deszcz?
  2. Zabawa “Dwie rączki mam”
  3. Utrwalenie kolorów w języku angielskim piosenką “I see something blue”

25 marca

Dziś mam dla państwa propozycję rozmowy o pozytywnych i negatywnych stronach zjawiska wody. Proszę zapytać dzieci co dobrze im się z nią kojarzy np. kąpiel, wakacje, podlewanie roślin. Od tej myśli mogą państwo przejść do pytania “Co dzieje się kiedy wody brakuje a co kiedy jej za dużo w przyrodzie?” (Powodzie, susza, pożary)

Zachęcam również do zabaw z wodą, które pokażą jakie są jej właściwości. Proszę pozwolić dzieciom przelewać wodę (można zabarwić ją barwnikiem spożywczym) z różnych pojemników np. z litrowej butelki do płaskiego pojemnika. To pokaże im,  że płyn przyjmuje kształt naczynia. Miłej zabawy 🙂

Przesyłam również link do opowiadania, które z pewnością zainspiruje dzieci do pięknego rysunku https://www.youtube.com/watch?v=IktiR5PcwYI

I.Rozmowa kierowana “Dobre i złe strony wody”

II. Zabawy z wodą

III. Opowiadanie Olek i Ada “Dom”

IV.Rysunek do opowiadania “Dom”


24 marca

Ten tydzień poświęcimy miniprojektowi “Woda”.

Mam nadzieję, że z Państwa pomocą uda się go przeprowadzić w tych trudnych dla wszystkich okolicznościach.

Na początek proszę o stworzenie plakatu skojarzeń dziecka z pojęciem woda. Mogą państwo oczywiście im pomagać. Narysujmy kropelkę na środku dużej kartki i wspólnie wymyślamy skojarzenia, które narysujemy za pomocą umownych obrazków. Mogą to być np. kubek, rura, konewka, morze, studnia. Zobaczcie jak wspaniałe pomysły mają wasze dzieci. 

Kolejnym zadaniem będzie znalezienie zawodów związanych z wodą. Pozwólcie państwo dzieciom wymienić te przez nich znane, a potem z waszą pomocą odszukajcie inne. Tu pomocne będą grafiki z internetu.

Proponuje też zabawę “Zgadnij co ja robię”. Trochę radości ze wspólnej pantomimy. Państwo obrazują ruchami gestem czynności (można wpleść te związane z wodą) a dzieci odgadują. Można zamienić się rolami. 

I.Plakat “Z czym kojarzy nam się woda?”

Il. Zawody związane z woda: nurek, hydraulik, marynarz 

Ill. Zabawa “Zgadnij co ja robię”


23 marca

Dzień dobry

  1. Zabawa “Moja lewa stopa”, wskazówki do niej znajdziecie w pliku, który otrzymaliście w piątek. Ćwiczenie to zarówno pomoże dzieciom w rozwijaniu świadomości własnego ciała jak i utrwali liczenie na konkretach.
  2. Pracujemy dziś również nad kształtowaniem umiejętności równowagi. Wykorzystamy do tego zestaw ćwiczeń równoważnych np. 1.”Wąska dróżka” rozkładamy na podłodze sznurek, tworząc falę,  dziecko musi przejść po nim. Podskoki na jednej nodze, tu możemy utrwalić znajomość pojęć prawa, lewa noga z poprzedniego ćwiczenia. Podnosimy jedną wyprostowaną nogę do przodu, można rozłożyć ramiona, pomoże to w utrzymaniu równowagi.
  3. Na koniec karta pracy – rysujemy po śladzie. Proszę  przypominać dzieciom o prawidłowym trzymaniu ołówka i kredek. Miłej zabawy!  karta pracy 2

I.Zabawa “Moja lewa stopa”

II.Zestaw ćwiczeń poprawiających równowagę

III.Karta pracy – rysowanie po śladzie


20 marca

Zachęcam do wspólnej nauki wiosennego wierszyka, który może stać się okazją do poznania nazw i wyglądu wiosennych kwiatów. Można wesprzeć się zdjęciami z internetu.

Zabawa pantomimiczna Lustrazabawa z lustrem 1

Nie zapominajcie o dawce ćwiczeń fizycznych. Na dziś proponuję Eco gimnastykę którą nasza grupa uwielbia. Do jej wykonania potrzebne będą zakrętki dla każdego uczestnika. Zakrętki umieszczamy na głowie, na ramieniu, na plecach i poruszamy się po pokoju. Kolejna seria ćwiczeń pomoże  w ćwiczeniu równowagi; zakrętkę umieszczamy na stopie i uniesionym kolanie i staramy  się utrzymać równowagę.

I. wiersz Kwiaty wiosny
Il. Zabawa pantomimiczna Lustra
III. Eko gimnastyka
IV. Dalsze pomiary temperatury

Kwiaty wiosny

Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.

Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.


19 marca

Kochani rodzice i dzieci!

Wykorzystajcie zwyczajne sytuacje na rozbudzanie ciekawości językowej dzieci. Proponuję zabawę z wyklaskiwaniem prostych słów np. Ta-ta, zu-pa.

 Zgodnie z tematyką tygodnia obserwujemy pogodę i zmiany temperatury. Jeśli posiadają Państwo termometr zewnętrzny możecie zaznajomić dzieci z urządzeniem i dokonywać pomiaru rano i w południe. 

Proponuję też zaanimowaną piosenkę w języku angielskim dzięki której dzieci poznają nowe słówka: brother, sister i utrwalą: mummy, doddy, baby.

Zmiana wielkości czcionki