Zapraszamy do kolejnej galerii pracGALERIA PRAC DZIECI GRUPY II W OKRESIE ZDALNEJ EDUKACJI – 2

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: GALERIA PRAC DZIECI GRUPY II W OKRESIE ZDALNEJ EDUKACJI (1)


26 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5eebd14202af320d78e3c2e1/interactive-image-bezpieczne-wakacje

wakacje


25 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ee0dfb2f260380d8364e61b/interactive-image-wakacyjne-rady-23062020 https://view.genial.ly/5ee0ee60c232630cedc59339/interactive-image-wakacje-w-gorach-i-nad-morzem-25062020


24 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ee912e9138cb10d8caf474c/interactive-image-jedziemy-na-wakacje


23 czerwca DZIEŃ OJCA

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ef1da6ffcb7ef0d6b73dd8f/interactive-image-interactive-image

Hello Children!  – Witajcie Dzieci!

Zapraszam Was na ostatnie zajęcia z języka angielskiego w tym roku.

Ponieważ 23 czerwca świętujemy Dzień Ojca dlatego zapraszam Was na prezentację z piosenką dla Tatusia. https://view.genial.ly/5eef36093c040a0d133ecec4/interactive-image-interactive-imagefathersday

Życzę Wam bardzo miłych, słonecznych i bezpiecznych wakacji!

Happy Summer Holidays!


22 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ee8e85edbb68d0d92c54004/presentation-wakacje-nad-morzem


19 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ee67f5fa1a8010d900d4970/presentation-juz-sie-zbliza-lato


18 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ee0d1754e53e40d7c49aff5/interactive-image-zabawy-na-placu-zabaw-18062020


17 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ee633a0f319630d74c4a81b/interactive-image-interactive-image

HELLO CHILDREN! Witajcie dzieci!

Dzisiaj zapraszam Was na powtórkę z liczenia od 1 do 10.

Let’s count from 1 to 10! – Policzmy od 1 do 10!

https://view.genial.ly/5ee8c2ffc992680d0d07b849/interactive-image-interactive-image

A na zakończenie pokolorujcie kartę pracy i powieście ją sobie na tablicy w domu (lub na lodówce) aby utrwaliły się cyferki. numbersfrom1to10

Have a nice day!  Miłego dnia!


16 czerwca

Ilustracja interaktywna  https://view.genial.ly/5ee0c37ae386530dac73f5ef/interactive-image-irena-sendlerowa-16062020


15 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ee1122c7da86f0d8c910f71/interactive-image-interactive-image 


10 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ed13cb8dbd44e12159102c9/interactive-image-lekkoatletyka-10062020

Język angielski

Hello children!

Dzisiaj zapraszam Was na powtórkę kolorów.

Będą kolorowe balony  – balloons oraz samochody – cars. Zobaczycie również jak łącząc dwa kolory można wyczarować zupełnie inny kolor!

https://view.genial.ly/5edfc550fa7f690d0c883d5e/interactive-image-interactive-image

A teraz pokolorujcie Hello Kitty i balony. Każdy balon jest w innym kolorze – wybierzcie te kolory, które lubicie najbardziej. Color Hello Kitty and colorful balloons

Have a nice weekend! – Miłego weekendu!


9 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ed12cc99be45e112004c8e8/interactive-image-gwiazdy-poslkiego-sportu-09062020


8 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ed7b8aa23f1c90d96099ab3/presentation-untitled-genially 


5 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ed658ddbacf2c0da6555a8a/interactive-image-interactive-image


4 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ed149f5785906120efec357/interactive-image-dzieci-swiata-04062020


3 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ed536e408b6410db82872d3/presentation-dzieci-na-swiecie


2 czerwca

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ece5a034cb8330da06338f6/interactive-image-zabawy-z-pilkami-02062020

Język angielski

Hello children!

Dziś zapraszam Was na spotkanie z bardzo sympatycznymi owadami. https://view.genial.ly/5ed538105267300d859bb0d0/interactive-image-interactive-image

Do pokolorowania czeka na Was

big butterfly – czyli duży motyl

and small butterfly –i mały motyl big butterfly

Have fun! – Miłej zabawy!

Bye bye! – Do zobaczenia!


1 czerwca DZIEŃ DZIECKA

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ed005ad9be45e112004b31c/presentation-untitled-genially


29 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ec969b67607860d83c51f8a/interactive-image-interactive-image


28 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ec94165a91f5e0d2d17a4e6/interactive-image-zabawy-z-rodzicami-28052020


27 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ec82d9aad9c9e0d8e207193/interactive-image-interactive-image


26 maja recznie-rysowane-koncepcja-dzien-matki_23-2148485096

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ec935089330ad0d7cd6d3af/interactive-image-26-maja-dzien-mamy

Hello children! Witajcie dzieci!

How are you today? – Jak się dzisiaj macie?

Mam nadzieję, że macie się wspaniale bo dziś Dzień Mamy czyli  Mother’s Day.

Dziesiaj powiedzcie Waszej mamusi: Happy Mother’s Day! Czyli: Szczęśliwego Dnia Mamy!

A także powiedzcie mamusi, że ją kochacie: I love you mommy!

Niedługo również święto tatusia. Tatusiowi również powiedzcie, że go kochacie: I love you daddy!

[ W angielskiej pisowni słowo MAMUSIA pisze się MOMMY lub MUMMY – obie formy są prawidłowe]

Dzisiaj mam dla was nową piosenkę, w której wyznajecie mamusi i tatusiowi, że ich kochacie.

Mummy and Daddy I Love you – Meow Meow TV

https://www.youtube.com/watch?v=oSa7p0jaCDU

Pokolorujcie dla rodziców a heart czyli serduszko and flowers – i kwiatki. I LOVE YOU MOMMY-HEART

Podarujcie rodzicom Waszą pracę i mocno ich ukochajcie. Pamiętajcie, żeby rodzicom podziękować za wszystko co macie. To dzięki nim żyjecie, macie domek, miłość, jedzenie każdego dnia i zabawki. Powiedzcie rodzicom:

Thank you mommy! – Dziękuję Ci mamusiu!

Thank you daddy! – Dziękuję Ci tatusiu!

Have a nice Day! – Miłego dnia!

Happy Mother’s Day!


25 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ec6ba65f14dd60d9073766c/social-action-nasza-a-czarodziejka


22 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ebc4d4de87b0e0d25609df9/interactive-image-wiosna-na-lace 


21 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ebfb1f18e243b0d5a3303a9/interactive-image-zadania-na-21052020


20 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ebc52b79d821b0d1e7738f0/interactive-image-kolorowe-motyle


19 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5eb6905e639bfa0d0fdc21ea/interactive-image-zadania-na-19052020

Hello children! Witajcie dzieci!

How are you today? – Jak się dzisiaj macie?

Kochani! Zbliża się piękne święto Waszej kochanej Mamusi!

Dzień Mamy to po angielsku Mother’s Day

W tym dniu dzieci mówią swojej mamusi:

Happy Mother’s Day! Czyli: Szczęśliwego Dnia Mamy!

I love my Mommy. To znaczy: Kocham moją mamusię.

O tym właśnie jest nasza nowa piosenka. Posłuchajcie.

I Love My Mommy | Mother’s Day Song for Kids | Happy Mothers Day Song | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

MY (czytamy: maj) oznacza: moje, moja, mój

Na pewno pamiętacie, że YOU – to znaczy TY/ CIEBIE

A zdanie I love you! – Kocham ciebie!

Wszystkie dzieci kochają swoje mamusie, również te maluszki, które są zwierzątkami. Czy pamiętacie, że TEDDY BEAR to miś? Mały teddy też bardzo kocha swoją mamusię czyli MOMMY.

Pokolorujcie dla Waszej mamusi laurkę z misiami i napisem: Teddy

I love you mommy.  Czyli: Kocham Cię mamo.

Kolorując posłuchajcie jeszcze raz nowej piosenki.

Have a nice day! –  Miłego dnia!


18 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5ebc4cc858514d0d313e20d6/interactive-image-interactive-image


15 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5eb9abdeb618f00d9953d59f/interactive-image-interactive-image


14 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5eb680288c034e0d162d4714/interactive-image-zadania-dla-grupy-ii-na-14052020

 Hello children! Witajcie dzieci!


13 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5eb95b3b44b29c0d09297db8/interactive-image-interactive-image


12 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5eb2d560d4d59a0d61ff67ae/interactive-image-zadania-dla-grupy-ii-12052020


11 maja

Ilustracja interaktywna   https://view.genial.ly/5eb457732fb48d0d930b60f1/interactive-image-interactive-image


8 maja

Ilustracja interaktywna https://view.genial.ly/5eaf39004655ba0d31b20613/interactive-image-jaka-piekna-jest-warszawa 


7 maja

lustracja interaktywna w Genially https://view.genial.ly/5ead2b6e7b8ef50d76d20df1/interactive-image-zadania-dla-grupy-ii-na-7-maja


6 maja

lustracja interaktywna w Genially https://view.genial.ly/5eaae4fceacf4c0d6715d4be/interactive-image-kto-ty-jestes

Hello children! Witajcie dzieci!

How are you today? – Jak się dzisiaj macie?

Are you happy? (Yes / No)

Are you sleepy? (Yes / No)

Na początek gimnastyka:

Head Shoulders Knees And Toes (2019)  | Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg

Rozpoczął się miesiąc maj. W tym miesiącu jest święto mamy a niedługo po nim również święto taty,  dlatego rozmawiać będziemy o rodzinie.

Rodzina to po angielsku FAMILY.

Poznacie nową piosenkę: „The Finger Family” – czyli: „Rodzina paluszków” a w niej jak nazywamy po angielsku członków rodziny.

Daddy – tatuś

Mommy – mamusia

Brother – brat

Sister – siostra

Baby – dzidziuś

Posłuchajcie piosenki:

The Finger Family (Daddy Finger) https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8

tekst:

 Daddy finger, daddy finger where are you / Tatusiu paluszku (x2), gdzie jesteś?

 Here I am, here I am, how do you do? / Tutaj jestem (x2), jak się masz?
Mommy finger ……..
Brother finger ………
Sister finger ……
Baby finger …….

 Karta pracy: Finger Family

Pokolorujcie bohaterów piosenki i sami lub z pomocą rodziców wytnijcie każdą z nich i sklejcie tak aby pasowała na odpowiedni paluszek. (Wariant bez drukowania: można narysować członków rodziny na  paluszkach dziecka).

Załóżcie wasze paluszkowe kukiełki i słuchając piosenki wykonajcie przedstawienie dla rodziców i rodzeństwa! 

Have fun! Miłej zabawy!


5 maja

Ilustracja interaktywna w Genially https://view.genial.ly/5eac2dc847bad90d6e95e620/interactive-image-zadania-dla-dzieci-grupy-ii-na-5-maja


4 maja

Ilustracja interaktywna w Genially https://view.genial.ly/5ea9f639b031cc0d780d6e4f/interactive-image-interactive-image


30 kwietnia

Temat ,,Ulubione baśnie”

 Rozwijamy aktywność twórczą, doskonalimy pamięć , utrwalamy liczebniki porządkowe, rozwijamy sprawność manualną.

1.Zabawa z elementem dramy ,,Kim jestem?’

Dzieci siedzą w kole, dorosły wchodzi do środka , podskakuje z nogi  na nogę i mówi, np. Mama posłała mnie do babci z lekarstwami. Kim jestem? Dzieci odgadują , a następnie same odgrywają krótkie scenki i podają opisy postaci, w które się wcielają.

2.Słuchanie fragmentu baśni opowiadanego przez dorosłego   np. o tym , jak zła macocha rozmawia z lustrem, jak dziewczynka gospodaruje w domku krasnoludków. Dziecko odgaduje tytuł baśni, opowiada znaną baśń. Określa cechy bohaterów np. Śnieżka – dobra, miła… Krasnoludki – pracowite, wesołe…… Macocha – zła, zazdrosna…..    

3.Zabawa dydaktyczna ,,Kto po kim?” ( potrzebne będą maskotki lub sylwety postaci bajkowych)

Układamy na dywanie szereg postaci ( maskotek), dzieci chwilę przyglądają się, przeliczają używając liczebników porządkowych (np. pierwszy Kubuś Puchatek, drugi …….. i odwracają , a dorosły lub inne dziecko, zmienia kolejność. Zadaniem dziecka jest ułożenie tych postaci w dokładnie  takiej samej kolejności .

4.Zabawa  plastyczna ,,Korona dla króla” z wykorzystaniem wiersza A. Maćkowiaka ,,Korona”     

Dzieci rysują koronę podczas recytacji wiersza, następnie kolorują ,  wycinają i sklejają.

Dzieci rysują koronę podczas recytacji wiersza, następnie kolorują ,  wycinają i sklejają.

Znowu chcesz się bawić? Już pomocą służę! Narysuj prostokąt otwarty na górze.

Korona jest złota, u nas żółta będzie, pokoloruj ładnie uznanie zdobędziesz.

5.Zabawa ruchowa ,,Raz, dwa, trzy, Baba – Jaga patrzy”

Dzieci stoją z jednej strony, osoba dorosła wciela się w rolę Baby-Jagi, odwraca sie tyłem do dzieci i wypowiada szybko słowa : Raz , dwa, trzy, Baba – Jaga patrzy, po czym się odwraca. W tym czasie dzieci cicho poruszają się w kierunku dorosłego. kiedy on się odwróci, zastygają w bezruchu, przyjmując wymyślone przez siebie pozy. Kto się poruszy, wraca do punktu wyjścia. Wygrywa to dziecko,  które  pierwsze stanie za dorosłym.

6.Przed wami kilka dni wolnego stwórzcie grę SUDOKU do logicznego myślenia.

Wytnijcie po cztery koła w czterech kolorach np. czerwonym, zielonym, niebieskim i żółtym. Potrzebny będzie karton w kształcie kwadratu, narysujcie trzy linie poziome i trzy pionowe , w równych odstępach, powstanie szesnaście pól. Możecie umieszczać wasze kolorowe koła, w każdym rzędzie pionowym i poziomym muszą być cztery kolory. Potem możecie wykorzystać koła do układania rytmu.

Owocnej zabawy i pracy oraz majowego wypoczynku. Pozdrawiamy Was i Rodziców.


29 kwietnia

Ilustracja interaktywna w Genially https://view.genial.ly/5ea72b2263183e0d944b8cb9/interactive-image-w-swiecie-teatru

Hello children! Witajcie dzieci!

How are you? – Jak się macie? (I’m good / I’m great)

Dziś zaczniemy od małej gimnastyki. Znacie po polsku piosenkę „Głowa, ramiona, kolana, pięty”. Po angielsku śpiewamy:

„Head, shoulders, knees and toes” czyli “Głowa, ramiona, kolana i palce u stóp”. Wstańcie i poruszajcie się przy tej piosence:

Head Shoulders Knees And Toes (2019)  | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg

Ostatnio rozmawialiśmy o emocjach. Emocje to po angielsku: emotions.

Posłuchajcie i obejrzyjcie piosenkę aby przypomnieć sobie nowe słówka:

„If You’re Happy” | Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Wykonajcie ćwiczenie pierwsze na karcie pracy.

How are you? Jak się czujesz? Rodzic  pokazuje po kolei buźki i pyta dziecko:

Are you happy? Dziecko za każdym razem odpowiada Yes lub No.

Are you sleepy?

Are you angry?

Are you scared?

 Twoje obecne samopoczucie pokoloruj ją. Sleepy Mickey Mouse

Następnie wykonajcie ćwiczenie drugie. Na obrazku jest Sleepy Mickey Mouse czyli śpiąca Myszka Miki. Pokolorujcie ją najpiękniej jak potraficie.

Zabawa : „sleepy, happy, angry, scared”

Przy dowolnej muzyce dziecko tańczy lub skacze. Gdy zatrzymujemy muzykę mówimy np. sleepy i dziecko musi pokazać co to znaczy. Zatrzymujemy muzykę kilka razy, tak aby dziecko utrwaliło sobie wszystkie słówka.

Have fun! Miłej zabawy!

Bye bye! Do zobaczenia


28 kwietnia

Temat: ,,Księżniczki i rycerze”

Rozpoznajemy i nazywamy kolory, utrwalamy prawidłowe nawyki oddechowe w czasie mówienia.

1.Zabawa z wykorzystaniem rymowanki

Maszeruje bajka przez świat  w odświętnej szacie. Gdy ją spotkacie, na pewno poznacie.

Dzieci kilkakrotnie mówią tekst , płynnie i z podziałem na sylaby. Następnie mówią tekst w różny sposób – cicho, szybko, ze wzrastającym natężeniem głosu.

2.Ćwiczenia utrwalające nazwy kolorów.

Przygotowujemy klocki we wszystkich kolorach i kładziemy je na środku.   

Recytujemy wiersz, a dzieci biorą klocki w wymienionym w wierszu kolorze.

Wiersz W. Ścisłowskiego ,,Klocki”

Kolorowe klocki dostał Krzyś od mamy, a wszystkie kolory dobrze chyba znamy:

są klocki zielone jak wiosenna trawa, są klocki brązowe jak poranna kawa,

są klocki niebieskie jak kwiaty na łące, są klocki żółciutkie zupełnie jak słońce.

Z takich barwnych klocków zbudował Krzyś domy i z tego wysiłku sam stał się czerwony.

Budowanie z kolorowych klocków zamku dla księżniczek i rycerzy.

3.Wymyślanie zakończenia bajki ( opowiadamy początek bajki)

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami, za siedmioma rzekami, w pięknym zamku mieszkała z rodzicami – królem i królową – piękna królewna. Pewnego dnia, gdy była z dwórkami nad jeziorem i pływała z nimi w łódce, zobaczyła w wodzie złotą rybkę, która się do niej odezwała…………

Może nagracie swoją bajkę? Przyślijcie na naszą grupową stronę.

4.Wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką pod tytułem ,,Moja bajka”

5.Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań ( dzieci słuchają zdań, jeżeli uznają , że dane zdanie jest prawdziwe, to klaszczą, a jeżeli uznają, że dane zdanie jest fałszywe, to stoją spokojnie.

Prawda to czy plotka ?

Że w teatrze aktora spotkasz,

 że występuje on na scenie, 

tam gdzie odbywa się przedstawienie. 

Żeby grać króla, to beret trzeba mieć

a żeby grać trębacza, to w rurę trzeba dąć.

Kto gra królewnę, koronę na głowie ma.

Gdy kończy się przedstawienie, to opada kurtyna.

Powodzenia w pracy twórczej . Życzymy dużo zdrówka.


27 kwietnia

Ilustracja interaktywna o teatrze  zrobiona w Genially https://view.genial.ly/5ea1e4a76489ab0dc21f0f0a/interactive-image-interactive-image


24 kwietnia

Ilustracja interaktywna o tematyce ekologicznej zrobiona w Genially https://view.genial.ly/5ea090b060e2f20daa6aacca/interactive-image-przyjaciele-przyrody


Hello children! Witajcie dzieci!

Przywitajmy się piosenką Hello Song: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

How are you? – Jak się macie?

I’m happy, and you? /  Ja czuję się szczęśliwa a wy?

Dzisiaj dalej porozmawiamy o uczuciach.

Posłuchajcie i przypomnijcie sobie piosenkę pt.:

„If You’re Happy” | Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Dzisiaj poznacie nazwy 2 zwierząt.

Jedno z nich jest piękne, kolorowe i kiedy je widzimy czujemy się happyJ

To zwierzątko to butterfly – czyli motyl.

Drugie zwierzątko, chociaż również jest niewielkie, zazwyczaj powoduje, że czujemy się scared, czyli przestraszeni. To zwierzątko to spider.

Jak wy czujecie się gdy zobaczycie butterfly?

A jak czujecie się gdy spotkacie spider?

Spróbujcie pokazać to minką.

Dziś dla Was kolorowanka, która przedstawia chłopca o imieniu Wiktor.

Look at Victor. / popatrz na Wiktora.

Victor is scared. / Wiktor przestraszył się.

Co zobaczył? – A spider!

Colour Victor and the spider. / Pokoloruj Wiktora i pająka.Scared

Jeżeli spotkacie dziś coś pięknego lub miłego to powiedzcie rodzicom:

 I’m happy! J

Posłuchajcie jeszcze raz piosenki i wesoło zaśpiewajcie.

Have fun and see you soon! / Miłej zabawy i do zobaczenia wkrótce!


23 kwietnia

Temat: ,,Odznaka przyjaciela przyrody”

Rozwijamy sprawność manualną, wykonujemy odznakę przyjaciela przyrody, rozwijamy sprawność fizyczną.

1.Zabawa z wykorzystaniem rymowanki ( dziecko spacerując w różnych kierunkach,  powtarza rytmicznie za dorosłym rymowankę):  

O przyrodę dbamy :

gałązek z drzew nie łamiemy;

 trawników nie depczemy;

kwiatów chronionych  nie zrywamy;

zimą ptaki dokarmiamy;

śmieci nigdy nie rozrzucamy;

śmieci do kosza zawsze wrzucamy.

2.Wykonanie odznaki ,,Przyjaciel przyrody”.

Dziecko wybiera sobie kartonowe koło o średnicy 10 cm , kontury zwierząt lub roślin. Zadaniem dziecka jest wypełnienie rysunków kuleczkami plasteliny. W kole robimy otwór, przez który dziecko przewlecze kolorowy sznurek i z pomocą dorosłego zawiąże i zawiesi na szyi.

3.Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Drzewa na wietrze”.

Dzieci-drzewa – stoją w lekkim rozkroku i słuchają muzyki. Kiedy nagranie jest ciche , delikatnie poruszają wzniesionymi rękami, naśladując głos szum liści na drzewie. Kiedy melodia staje się coraz głośniejsza, dzieci poruszają mocniej rękami i głośniej szumią.

4.Rozmowa na temat drzew.

Wyjaśniamy dzieciom , że drzewa, dzięki zielonemu barwnikowi znajdującemu się w liściach, wydzielają tlen, którym oddychają ludzie i zwierzęta, są domem dla wielu zwierząt, ich liście są pokarmem dla zwierząt, dają cień, więc  nie niszczymy drzew, które rosną bardzo długo.

 Rysowanie szczęśliwych drzew przez dzieci według własnego pomysłu.

https://www.superkid.pl/kolorowanki-dzien-ziemi


22 kwietnia

Temat: Dzień Ziemi.

Od poniedziałku zajmujemy się tematyką ekologii 🙂 Ziemia ma bowiem dzisiaj  swój dzień!

  1. Zaczynamy od ćwiczeń gimnastycznych z nietypowym przyborem- plastikową butelką.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa. Dzieci biegają swobodnie. Każde dziecko trzyma w dłoni butelkę. Zadaniem dzieci jest dotknąć butelką jak największą ilość członków rodziny.
  • Zabawa „ Pospiesz się”. Dzieci w rozsypce, każde stoi przy jednej butelce. Wszyscy biegają między butelkami, starając się żadnej nie przewrócić. Na sygnał prowadzącego zatrzymują się przy najbliższej butelce.
  • Zabawa „ Rycerze”. Dzieci dobierają się parami. Stojąc naprzeciwko siebie w lekkim wykroku trzymają jedną rękę na biodrze, a w drugiej butelkę. Zadaniem dzieci jest uderzanie butelkami w sposób naśladujący walkę rycerzy.
  • Ćwiczenie z elementem równowagi. Dzieci kładą butelkę na podłodze, stoją przed butelką z rękami na biodrach. Kładąc nogę na butelce przyciskają ją palcami stóp turlając delikatnie w przód i tył. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy wraz ze zmianą nogi.
  • Ćwiczenie z elementem skoku. Dzieci kładą butelkę na podłodze. Przeskakują przez nią w przód i tył oraz na boki.
  • Ćwiczenia mięśni brzucha. Dzieci leżą na brzuchu z rękoma wyprostowanymi, wyciągniętymi przed siebie, trzymając w dłoniach butelkę. Na sygnał prowadzącego dziecko unosi ręce z butelką nad podłogę. Powtarzamy kilka razy.
  • Ćwiczenie mięśni brzucha. Dzieci siedzą z nogami wyprostowanymi, trzymając między stopami butelkę. Wykonując przetoczenie do leżenia na plecy z jednoczesnym uniesieniem nóg do pionu. Po chwili wracają do pozycji wyjściowej. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy.
  • Ćwiczenie relaksujące „Masaż w parach”. Każde dziecko masuje butelką plecy osoby siedzącej przed nim. Następnie zamiana i powtarzamy ćwiczenie.
  • Zakończenie- rytmiczny marsz na palcach po obwodzie koła.
  1. Posłuchaj piosenki Zozi: „Świat w naszych rękach”.   https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
  1. Spróbuj nauczyć się refrenu:
    “Cały świat jest w naszych rękach
    Właśnie o tym ta piosenka
    Możesz dbać o cały świat
    Chociaż masz niewiele lat”
  1. Pomóż Rybce MiniMini w wiosennych porządkach. Najpierw posegreguj śmieci i umieść je we właściwych pojemnikach na odpadki, a następnie zaprojektuj wygląd ogródka.

               https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/wiosenne-porzadki

  1. Przygotuj razem z mamusią/tatusiem wyjątkowy kwiat na “Dzień Ziemi” . Wykorzystajcie surowce wtórne .

              https://pl.pinterest.com/pin/560346378635980133/

            Miłej pracy!  Pochwalcie się Waszymi kwiatkami.

prace (2)

prace1


21 kwietnia

Temat: ,,Liczymy kwiaty”

Rozwijamy umiejętność liczenia w zakresie pięciu, rozwijamy sprawność fizyczną.

1.Zabawa ,,Ziemia, woda, powietrze”

Dzieci stoją w rozsypce. Na hasło : ziemia – dotykają dłońmi podłogi; woda – chwytają się dłońmi za kolana; powietrze – podnoszą ręce do góry, wskazując przestrzeń nad sobą.

2.Ćwiczenia matematyczne ,,Liczymy kwiaty”

Rozkładamy na podłodze sylwety kwiatów: z trzema, czterema, pięcioma płatkami ( z każdego rodzaju po pięć sztuk i trzy wazony wycięte z kartonu). Dzieci spacerują między kwiatkami :  na klaśnięcie pięć razy , podnoszą kwiatek z pięcioma płatkami i odkładają do wazonu z cyfrą pięć; na klaśnięcie cztery razy, podnoszą kwiatek z czterema płatkami; na klaśnięcie trzy razy, podnoszą kwiatek z trzema płatkami. Zabawę powtarzamy kilka razy; dziecko dokładając kwiatek do wazonu, przelicza i podaje liczbę kwiatków.

3.Wykonaj zadanie matematyczne:

matem

4.Zestaw ćwiczeń ruchowych. ( pomoce: piłka i kosz).

Stoimy w parze, w niewielkiej odległości, podajemy sobie piłkę, rzucając, turlając, popychając stopą.

Stoimy odwróceni do siebie plecami, z szeroko rozstawionymi nogami. Podajemy piłkę najpierw nad głową, a potem między nogami.

Stoimy w parach, zwróceni przodem do siebie, piłkę wkładamy między brzuchy, poruszamy się do przodu, obracając  się wokół własnej osi tak, aby piłka nie spadła na podłogę.

Leżymy przodem, naprzeciwko siebie, w wyciągniętych rękach trzymamy piłkę. Unosimy piłkę lekko do góry( łokcie nie dotykają podłoża, nogi przylegają do podłogi).

Stoimy w pewnej odległości od kosza i staramy się wrzucić piłkę do naszego celu (kosza).

Miłej zabawy i liczenia. Pozdrawiamy i życzymy zdrówka.


20 kwietnia

Temat:  Nie śmiecimy.

1.Ćwiczenia logopedyczne.

 Dzieci za rodzicem:

  • układają wargę dolną na górnej, a potem górną na dolnej
  • złączonymi wargami wykonują ruchy okrężne
  • dolną wargą zasłaniają dolne zęby, a górną wargą ‒ górne zęby
  • dmuchają przez złączone wargi, lekko wysunięte do przodu
  • naśladują ssanie cukierka
  • nabierają powietrze pod górną wargę, a potem pod dolną
  • wymawiają na przemian: a – o.

2.Odpowiadanie przez dzieci na pytania.

 − Co by było, gdyby nie było koszy na śmieci?

 − Dlaczego powinny być kosze na śmieci?

 − Czy korzystacie z koszy na śmieci?

3.Zabawa ruchowa z elementem celowania – Wrzucamy śmieci do kosza.

Dzieci dostają po jednej kartce starej gazety, robią z niej kulkę, ściskając ją najpierw prawą ręką , a potem – lewą ręką. Rodzic ustawia kosz w określonej odległości od dzieci (zaznacza np. skakanką). Dzieci rzucają kulkami z gazety do kosza. Kto nie trafi, powtarza rzut.

4.Oglądanie obrazków historyjki.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=34

  • Opowiadanie o tym, co dzieje się na kolejnych obrazkach.
  • Opowiadanie całej historyjki.
  • Próba nadawania tytułu historyjce.

 Dzieci powtarzają rymowankę, rytmicznie przy tym klaszcząc.

 O przy -ro- dę  dba-my, śmie-ci  do ko- szy   wrzu –ca -my.

5.Zachęcanie do segregowania śmieci.

 https://learningapps.org/watch?v=p4jiid51v20

Drodzy rodzice dzieci z grupy II–  zachęcam Was do wspólnego czytania i nagrywania wierszy i krótkich bajek, którymi podzielimy się z kolegami i koleżankami z grupy. Zapewniam, że tworzenie audiobooka  z dziećmi to świetna zabawa.  Jak to zrobić? To proste:

  1. Poproś dziecko, aby wybrało swoją ulubioną bajkę lub wiersz.
  2. Uruchom aplikację Dyktafon w swoim telefonie.
  3. Nagraj wstęp. Na przykład poproś dziecko, żeby powiedziało jak ma na imię, jaką bajkę wybrało dla kolegów i koleżanek z grupy.
  4. Nagraj wiersz lub bajkę – możesz wcześniej poprosić dziecko, by samodzielnie wyrecytowało niektóre fragmenty, jeśli potrafi . Możecie wzbogacić bajkę instrumentem, możecie zaśpiewać.   Po prostu – bawcie  się!
  5. Wyślij bajkę na stronę p49grupa2@wp.pl

Fajnie będzie być  razem, chociaż osobno.


17 kwietnia

Temat:  Zwierzęta z wiejskiego podwórka- rodzice i ich dzieci.

1.Dzisiaj posłuchaj opowiadania M. Strękowskiej- Zaremby

 Kaczęta, prosięta… konięta?

https://www.youtube.com/watch?v=OdJWW6Q0VAQ

2.Opowiedz proszę o wizycie Olka i Ady na wsi.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_56/mobile/index.html#p=65

3.Pomóż malcom znaleźć mamę.

https://wordwall.net/pl/resource/1099021/znajd%C5%BA-par%C4%99-zwierz%C4%99ta-wiejskie

jak mówi się na dziecko

kury ?

klaczy?

Kozy?

Krowy?

Świnki?

kaczki ?  

Bardzo, bardzo jestem ciekawa waszych odpowiedzi. Może rodzice je zapiszą i wyślą na naszą pocztę.

4.Pamiętasz mieszkańców wiejskiej zagrody, którym dokuczała krzykliwa kura?

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

5.Dziś kurę pokolorujesz

 https://www.kolorowankionline.net/kogut-i-kura

i namalujesz lub wytniesz  na kartce . Powodzenia!

kurki


16 kwietnia

Temat ,,Zwierzęta z wiejskiej zagrody”

Rozwija mowę, odpowiada na pytania dotyczące utworu, rozwija sprawność manualną.

1.Słuchanie wiersza H. Bechlerowej ,,Psotna świnka”

Rzekł kaczorek do gąsiorka : świetnie się zabawić można!

Patrz kartofel wypadł z worka -będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony: wyżej ,niżej, w lewo, w prawo..

 Patrzy indyk, kot i wrony, Łatek szczeka: Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała, łebkiem kręci, dziób otwiera

i rozgłasza po wsi całej: Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody, bo malutka Michalinka

 Otworzyła nagle chlewik i wypadła stamtąd świnka. 

Dość zabawy! – głośno rzekła, zjadła piłkę i -uciekła.

2.Rozmowa na temat wiersza:

Kto jest mamą kaczorka, a kto mamą gąsiorka?  W co grały kaczki z gąskami?  Co było piłką?                 

Kto wygrał? Kto przyglądał się grze? Co zrobiła sroka? Czy mecz się skończył? Dlaczego?

3.Lepienie z plasteliny figurek zwierząt z wiejskiego podwórka :

 ( stworzenie makiety wiejskiego podwórka z wykorzystaniem różnorodnych materiałów)

4.Zabawa ,,Wszystko zwierzę, co ma pierze”

Rozpoczynamy zabawę słowami: wszystko zwierzę, co ma pierze, po którym wymieniamy nazwy różnych zwierząt. Każdorazowo , wypowiadając nazwę, rozpościeramy ręce niczym ptak skrzydła. Dzieci słuchają uważnie i rozpościerają ręce tylko wtedy, gdy usłyszą nazwę ptaka. Kto jednak ulegnie sugestii i uniesie ręce w nieodpowiednim momencie, daje fant, który po zakończeniu zabawy musi wykupić, spełniając określone zadanie.

5.Zabawa muzyczna ,,Stary Donald farmę miał”

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

Stary Donald farmę miał ija ija o
Na niej kury hodował ija ija o
Ko ko tu ko ko tam
Wszędzie ko ko tu i tam

Stary Donald farmę miał ija ija o
Na niej kaczki hodował ija ija o
Kwa, kwa tu, kwa, kwa tam
Wszędzie kwa, kwa tu i tam

Stary Donald farmę miał ija ija o
Na niej gęsi hodował ija ija o
Gę gę tu, gę gę tam
Wszędzie gę gę tu i tam

Stary Donald farmę miał ija ija o
Na niej indyki hodował ija ija o
Gul gul tu, gul gul tam
Wszędzie gul gul tu i tam

Wesołej i twórczej zabawy. Pozdrawiamy pani Ewa i pani Mariola.


15 kwietnia

Dzisiaj zapraszamy na spotkanie z językiem angielskim oraz zajęcia z paniami.

Hello children! Witajcie dzieci!

Przywitajmy się piosenką Hello Song: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

How are you? – Jak się macie? (I’m good / I’m great)

Dzisiaj porozmawiamy o uczuciach.

Posłuchajcie i obejrzyjcie nową piosenkę pt.:

„If You’re Happy” | Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

If you’re happy, happy, happy, clap your hands. / Jeśli jesteś szczęśliwy, klaśnij w dłonie

If you’re angry, angry, angry, stomp your feet./ Jeśli jesteś zły, tupnij nogą

 If you’re scared, scared, scared, say “Oh no!” / Jeśli boisz się powiedz: “O nie!”

If you’re sleepy, sleepy, sleepy, take a nap. / Jeśli jesteś śpiący, zdrzemnij się.

Happy – szczęśliwy

Angry – zły

Scared – przestraszony

Sleepy – śpiący

Spróbujcie pokazać minkę jaką robicie gdy jesteście happy, angry, scared, sleepy.

 Posłuchajcie jeszcze raz piosenki i pokazujcie gestami jej treść. Następnie próbujcie śpiewać i pokazywać.

A teraz kolorowanka HAPPY DOG, ANGRY DOG

  1. Colour the happy dog red and yellow. (Pokoloruj szczęśliwego psa na czerwono i żółto)
  2. Colour the angry dog blue and orange. (Pokoloruj złego psa na niebiesko i pomarańczowo)

Have fun and see you soon! / Miłej zabawy i do zobaczenia wkrótce!

Temat: Na wiejskim podwórku.

1.Układamy obrazek z części.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=30471179b146

2.Obejrzyj obrazek. Nazwij zwierzęta z wiejskiego podwórka.

3.Czas na dowolny taniec przy piosence: Gdacze kura: ko ko ko,

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

Gdacze kura: ko ko ko,  

Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,

W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

4 Zapraszamy rodziców do zabawy.

Rodzic prosi, aby podczas słuchania piosenki dziecko zagrało jej rytm na dowolnych instrumentach lub przedmiotach codziennego użytku, które mogą je zastąpić (np garnek, łyżki, pudełka).

5.Rodzinna zabawa logopedyczna- Naśladujcie głosy wybranych zwierząt.

https://wordwall.net/resource/1063470/logopedia/zwierz%c4%99ta-wiejskie


14 kwiecień

Temat: Wiosna na wsi

Rozwijamy mowę, sprawność fizyczną oraz umiejętność szeregowania przedmiotów według podanych cech.

1.Dzieci oglądają zdjęcia, obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, samodzielnie nazywają zwierzęta, rytmicznie dzieląc nazwy na sylaby np. kro- wa,  ba-ran,  ku- ra,  ko- gut,  kacz-  ka,  in- dyk.

2.Rozwiązywanie zagadek:

Pasie się na łące i długo przeżuwa, mówi : mu, mu, mu i …..się nazywa.  (krowa)

Mruczy, miauczy, prycha, czasem pije  mleko, czasem myszy szuka.  (kot)

Chodzi po podwórku i grzebie łapkami, kiedy zniesie jajko – ko, ko, ko sie chwali.  ( kura)

Małe żółte kuleczki – dzieci kokoszeczki.  (kurczątka)

Chodzi po podwórku, kukuryku – woła, ma wspaniały ogon – to jego ozdoba. ( kogut)

3.Kolorowanie rysunku wybranego zwierzęcia żyjącego na wsi.

https://www.jakoloruje.pl/zwierzeta-domowe-i-gospodarstwo.html

4.Zabawa ,,Wiejska muzyka”

Rodzic mówi wiersz, gdy jest mowa o danym zwierzęciu , dzieci naśladują jego głos.

Kaczka kwacze ( dzieci mówią : kwa, kwa, kwa) , kracze wrona ( dzieci mówią :kra, kra, kra), a gęś gęga ( mówią : gę, gę, gę ) przestraszona. Koza meczy ( mówią :mee, mee, mee), owca beczy ( mówią: beee, beee, beee ) , a na płocie sroka skrzeczy ( trre, trre, trre). Wróbel ćwierka ( ćwir, ćwir, ćwir), dzięcioł stuka ( stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk), a kukułka w lesie kuka ( ku-ku, ku-ku, ku-ku).

5.Zestaw zabaw ruchowych:

Ćwiczenia oddechowe – dzieci naśladują grę na fujarce ( nabierają powietrze nosem, a wydmuchują ustami i poruszają dłońmi przy ustach).

Zabawa ,,Skradający się kot” – dzieci leżą płasko na brzuchu i cicho pełzną, z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej nogi na zmianę.

Zabawa ,,Łapanie much” – dzieci wyciągają prawą rękę i lewą rękę do góry w skos, wykonując , na zmianę , zamaszysty ruch i zaciskając pięść.

Zabawa ,,Gęsi idą na spacer” – dzieci idą gęsiego, jedno za drugim, kołysząc sie na boki i głośno gęgając.

Zabawa ,,Węszący piesek” – dzieci klęczą, dłonie opierają o podłogę, łokcie mają skierowane na zewnątrz. W tej pozycji posuwają się do przodu.

6.Zabawy matematyczne ,,Układamy przedmioty według określonych cech” ( potrzebne będą zabawki różniące się wielkością, sznurki różnej długości, oraz sylwety kubków różnej szerokości).

Szeregowanie według wielkości: dzieci ustawiają lalki, misie, piłki od najmniejszej do największej, przeliczają zabawki w każdej grupie.

Szeregowanie według długości: dzieci  porównują długość sznurków poprzez przykładanie do siebie, potem układają od najkrótszego do najdłuższego.

Szeregowanie według szerokości: dzieci oglądają sylwety kubków i ustawiają je od najwęższego do najszerszego.

Kochani , jak minęły Wam Święta? Zaczynamy nasze zabawy i zajęcia. Pozdrawiamy.


10 kwietnia

Temat: Wielkanocne zabawy.

1. Przywitajmy się piosenką „Święta Wielkanocne”.

https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg

2.Czas na rozwiązywanie zagadek. 

https://wordwall.net/pl/resource/1280609/wielkanoc

3.Zapraszamy do zabaw na Wielkanoc.

„Bieg z jajkiem” – przygotujcie dużą łyżkę i ugotowane na twardo jajko. Ustalcie linię startu i mety. Zachęćcie dziecko, aby na sygnał jak najszybciej pokonało odległość od startu do mety trzymając jajko na łyżce. W zależności od możliwości dziecka po drodze możecie ułożyć przeszkody. A może urządzić świąteczne zawody?

 „Turlanie jajka” – przygotujcie kilka jajek ugotowanych na twardo i deskę do prasowania. Ustawcie deskę pod niewielkim kątem i zachęćcie dziecko do turlania po niej jajek. Zorganizujcie zawody – wygrywa osoba, której jajko potoczy się dalej.

 „Latające jajka” – przygotujcie kilka jajek ugotowanych na twardo. Poproście dziecko, aby stanęło naprzeciwko rodzica. Rzucajcie do siebie i łapcie jajko, tak, aby się nie potłukło.

 „Stukanie jajkami” – przygotujcie kilka ugotowanych na twardo jajek i rozdajcie po jednym jajku każdemu domownikowi. Poproście , żeby domownicy kolejno stukali się ze sobą jajkami – wygrywa ta osoba, której jajko się nie stłucze.

 „Szukanie jajek” – ukryjcie w domu kilka czekoladowych jajek i zachęćcie dziecko do ich odszukania. Możecie pomagać, mówiąc ciepło!, gdy dziecko jest blisko ukrytego jajka, lub zimno!, gdy się od niego oddala.

4.A teraz śmieszna bajka o jajkach. https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

5.Dla chętnych eksperyment. https://www.youtube.com/watch?v=rjeG_CQLLmg

 

               Życzymy spokojnych Świąt Wielkanocnych .Bądźcie zdrowi!

wielkanoc


9 kwietnia

Temat: ,,Babeczki wielkanocne”

1.Zabawa ,,Gdzie były schowane pisanki?”

Pokazujemy dzieciom kartonowe kolorowe pisanki, dzieci oglądają je , potem odwracają się . Chowamy pisanki w różnych miejscach, zadaniem dzieci jest ich odnalezienie.

2.Rozmowa na temat świątecznych ciast.

Jakie ciasta znajdują się na stołach  w  czasie Wielkanocy, które ciasta lubicie najbardziej?

3.Wykonanie babeczek wielkanocnych według podanego przepisu.

Przepis na ucierane babeczki :  trzy jajka, 1 kostka masła, 1 szklanka cukru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, pół szklanki mąki ziemniaczanej, 1 szklanka mąki pszennej, zapach cytrynowy, olej do smarowania foremek.

Sposób wykonania :  jajka utrzeć  z cukrem za pomocą miksera na puszystą masę. Wsypać proszek do pieczenia, dodać  pół zapachu cytrynowego, zalać roztopionym , gorącym masłem, a następnie dodać pozostałe składniki i zmiksować. Wylać do foremek wysmarowanych olejem. Piec  około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni. Po wyjęciu z piekarnika położyć na wilgotnej ściereczce, a potem wyjąć z foremek  i wystudzić . Smacznego.

4.Praca plastyczna ,,Pisanka”.

Rysujemy kontury jajek , kolorujemy rysunek , naklejamy obrazki  związane z Wielkanocą .Wycinamy pisanki , robimy dziurkę i przeciągamy tasiemkę. Wieszamy na  gałązkach  w wazonie.

Pochwalcie się, jak wyszły  Wam babeczki i ozdoby wielkanocne, prześlijcie na naszą pocztę.


8 kwietnia

Dzisiaj zapraszamy na spotkanie z językiem angielskim oraz zajęcia z paniami.

EASTER / WIELKANOC

 Hello children! Witajcie dzieci!

Przywitajmy się piosenką Hello Song:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

How are you? – Jak się macie? (I’m good / I’m great)

Przypomnijcie sobie zwierzątka, o których ostatnio mówiliśmy: PIG, HORSE, DOG, CAT, DUCK, COW, MOUSE.

Dzisiaj poznacie zupełnie wyjątkowe zwierzątko: króliczka wielkanocnego. Zbliżają się piękne i bardzo radosne święta wielkanocne, które po angielsku nazywają się Easter. Wszystkie grzeczne dzieci odwiedzi Easter Bunny czyli króliczek wielkanocny.

ZABAWA utrwalająca poznane zwierzątka oraz nowe słowo: Ester bunny.: „Easter bunny and farm animals” / króliczek wielkanocny i zwierzęta z farmy.

Rodzice mówią zwierzątko po angielsku a dzieci przemieniają się w to zwierzątko naśladując jego sposób poruszania się i odgłos.

„Abrakadabra……. Easter bunny/ mouse/ horse/ cat!”

Easter bunny mówimy kilka razy pomiędzy innymi zwierzątkami aby dzieci osłuchały się z nowym słówkiem.

Easter bunny chce pozbierać pisanki do koszyka. Pomóżcie mu!

Egg to jajko a Easter egg to pisanka.

Pokolorujcie jaka z   COLOURFUL EGGS na kolor jaki jest na nim napisany. Rodzice pomagają odczytać. (blue, red, yellow, green, orange, pink, purple. Cut out the eggs czyli wytnijcie pokolorowane jajeczka.

Zabawa utrwalająca kolory:

Dziecko wybiera jedno jajko. Rodzic pyta:

 „What colour is your egg?” / Jakiego koloru jest jajko?

Dziecko odpowiada jednym słowem podając kolor np.: „Red!”

Lub całym zdaniem: „My egg is red!”  (w zależności od możliwości dziecka).

ZABAWA: Easter eggs into the basket! – pisanki do koszyka

przygotujcie sobie koszyk – czyli basket i posłuchajcie rodziców, które pisanki macie włożyć do koszyka. Rodzic mówi: „Blue egg into the basket!” – dzieci wkładają niebieskie jajko. Następnie rodzic wymienia pozostałe kolory a dzieci odnajdują właściwy kolor jajka i wkładają do koszyka. Mogą to być jajka pokolorowane na zajęciach lub inne np. czekoladowe w kolorowych papierkach.

A na koniec zagadki w wesołej piosence: What is it? – co to jest?

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

Życzę miłej zabawy! – Have fun!

Dla chętnych jeszcze świąteczna kolorowanka Happy Easter!

A przede wszystkim radosnych i zdrowych świąt wielkanocnych!

Happy Easter!

Temat:  Poranek wielkanocny

1.Na dobry początek rozgrzewka.

 https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

2.Posłuchaj piosenki „Święta Wielkanocne”.

https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg

 Tekst piosenki:

Skacze drogą zając, skacze pomalutku.

Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.

Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.

Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

Refren:  Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,

Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.

Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.

Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą

i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

3.Wielkanocne zwyczaje

https://www.youtube.com/watch?v=lnglzbx4H7Q

Który ze zwyczajów wielkanocnych podoba wam się najbardziej?

4.„GŁODNE KURCZĄTKA” – zabawa ruchowa

Potrzebne będą: nakrętki po napojach lub kredki, klocki w ilości 10 sztuk rozsypane po podłodze.

Kurczątka spacerują (może być w rytm piosenki). Gdy muzyka cichnie kurczątka zbierają z podłogi do koszyczka/wiaderka/słoiczka tyle “ziarenek” ile razy rodzic klaśnie w dłonie (0-10)

5.Wielkanocne zadania i kolorowanki.

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-4.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-4-czarno-bia%C5%82e.pdf


7 kwietnia

Temat ,,Liczymy kurczątka”

Rozwijamy umiejętność liczenia w zakresie pięciu, rozwijamy sprawność manualną.

1.Oglądanie pisanek przygotowanych przez rodzica, porównywanie , wyszukiwanie pisanek o podobnych wzorach, wskazywanie najładniejszej.

2.Powtarzanie za rodzicem rymowanki, rytmicznie przy tym klaszcząc:

Pisanki, pisanki, jajka malowane, nie byłoby Wielkanocy bez barwnych pisanek.

3.Zabawy matematyczne ,,Kurczątka, kurczątka” (potrzebne będą małe kurczątka i dwa koszyczki)

Dziecko wkłada np. do jednego koszyczka dwa kurczątka, do drugiego trzy .Przelicza, podaje odpowiednią liczbę, porównuje o ile jest więcej , o ile jest  mniej  kurcząt , czy jest po tyle samo.   Czy trzy jest większe od dwóch? I tak kilka zadań na przeliczanie, porównywanie.

4.Zabawa ruchowa ,,Kura i kurczęta”

Rodzic odgrywa rolę kury, dzieci to kurczęta. Kura chodzi mówiąc : ko, ko, ko,  a dzieci poruszają się wokół niej w dowolnych kierunkach, mówiąc pi, pi, pi. Kiedy kura przestanie mówić i przykucnie, kurczęta zbiegają się do niej i przytulają do siebie. Przez chwilę są w ciszy. Powtarzamy kilka razy.

5.Składanka techniką origami ,,Kurczątko”

Wycinamy z żółtego papieru trzy koła różnej wielkości (3cm, 5cm, 7cm). Przyklejamy na kartce największe koło (tułów), nad nim -stykające się z nim najmniejsze koło ( głowa),. Zaginamy na pół średnie koło (skrzydło) i przyklejamy w połowie największego koła. Dorysowujemy nóżki, dziobek, oczko, potem trawkę i ziarenka.

6.Zabawa badawcza ,,Jak jest zbudowane jajko?”

Rozbijamy jajko, oglądamy jego zawartość. Nazywamy poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko. Zwracamy uwagę na zarodek i wyjaśniamy dzieciom, że kurczątko wykluwa  się z jajek , w którym są zarodki.

Jak tam hodowla rzeżuchy? Wiecie, że rzeżucha zawiera więcej witaminy C niż pomidory, wpływa pobudzająco na apetyt i trawienie. Prosimy o wasze spostrzeżenia i zdjęcia z zabaw i wykonywanych zadań. Miłego dnia.


6 kwietnia

Temat: Zwyczaje wielkanocne.

1.Wielkanoc zbliża się dużymi krokami i już czas pomyśleć o sianiu rzeżuchy.

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

2.Wiersz do nauki na pamięć.

Wielkanoc- J. Koczanowska

W wielkanocnym koszyczku,
przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki
o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać
tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej
jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył
cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę,
przerwał spór pisanek

3.Rozmowa na temat wiersza.

 − Jak nazywają się zbliżające się święta?

– o co kłóciły się pisanki?

− Co zrobił cukrowy baranek ?

4.Zestaw ćwiczeń ruchowych – przygotujcie  kubeczki po jogurtach.

I Przygotowanie.

Dzieci maszerują -rodzic rozdaje kubeczki po jogurtach.

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa.

 Dzieci biegają swobodnie trzymając kubeczki w rękach. Słysząc klaśnięcie , zatrzymują się, stawiają odwrócone kubeczki na głowach, przykucają, a następnie wstają, zdejmują kubeczki i biegają w rozsypce.

  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych.

Dzieci stoją w rozsypce, w małym rozkroku, kubeczki trzymają w wyciągniętych nad głową rękach. Wykonują skłon w przód, stawiają kubeczki przed sobą i prostują się. Podczas ponownego skłonu zabierają kubeczki i podnoszą je w rękach do góry.

  • Ćwiczenia tułowia.

 Dzieci, w siadzie skrzyżnym, wykonują skłony boczne z kubeczkami postawionymi na wyciągniętych dłoniach. Za każdym razem dotykają podłogi odwróconą dłonią.

  • Zabawa na czworakach.

 Dzieci delikatnie toczą kubeczki po dywanie poprzez popychanie ich głowami.

  • Zabawa bieżna Omiń kubeczki.

 Dzieci stawiają odwrócone kubeczki na dywanie i poruszają się lekko między nimi w rytmie wyklaskiwanym  przez rodzica .

  • Podskoki.

Dzieci stawiają odwrócone kubeczki na dywanie i przeskakują przez nie: do przodu, do tyłu i na boki. III

  • Ćwiczenie stóp.

 Dzieci w siadzie skulnym, podpartym próbują chwycić kubeczki palcami jednej stopy i drugiej stopy, na zmianę. Potem unoszą do góry kubeczki stopami.

  • Ćwiczenia wyprostne.

Dzieci maszerują na palcach z kubeczkami położonymi na głowach.

 5.Wielkanocne puzzle.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0b9f61725b8a


3 kwietnia

Temat: Powracające ptaki.

1.Dziś zabawa oddechowa „Piórka” – dziecko otrzymuje od rodzica sztuczne piórko, (dowolną lekką rzecz, np. chusteczkę) kładzie je na dłoni. Wciąga powietrze nosem i wypuszczając ustami – zdmuchuje piórko tak, aby poleciało jak najdalej. Stara się utrzymać je jak najdłużej w powietrzu.

2.Poczytaj mi mamo, tato ! – Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana” bocian

„Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nadchodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotów ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

– Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.

– Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.

– To jest gniazdo bociana.

– Dziadku, tam nikogo nie ma.

– Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

– Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.

– Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

– Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?

– Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

– I one też kiedyś odlecą?

– Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.

– Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.

– Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.

– I dziobów – dodał chłopiec.

Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.

– Jerzyki? – zdziwił się chłopiec. – Przecież jeże nie latają!.

– Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, chodź inaczej się ją zapisuje.

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto

w gnieździe.

– Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś?

– Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

– Kle, kle, kle! – powtórzył Olek.

Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach, od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:

Kle, kle

Klekotaniem zbudził bociek

całe gniazdo swoich pociech.

Kle, kle dzwoni do ptasich główek

niczym głośna ciężarówka!

– Znowu tatko tam klekoce,

że zarywa boćkom noce?

Czemu tatuś nasz kochany

taki dziś rozklekotany?

Bocian skrzydłem dziób zasłania,

sen miał nie do wytrzymania!

– Ach, obudźcie mnie już błagam,

bo was chciała połknąć żaba!.”

3.Czas na rozmowę na temat opowiadania.

– Dokąd pojechał Olek?

– Gdzie miały swoje gniazdo bociany?

– W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

– Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

– Jakie ptaki wiosną wracają do Polski?

 Obejrzyj zdjęcia ptaków na stronach internetowych . Rodzice- podajecie ich nazwy (czajka, jerzyk, słowik, szpak, skowronek, żuraw, jaskółka, bocian).

4.Zabawa „Gdzie siedzi ptak?”– dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym trzymając w ręce pluszowego ptaka, bądź dowolną pluszową zabawkę. Rodzic ustawia przed nim krzesełko skierowane w stronę dziecka. Następnie kładzie pluszową zabawkę na krześle, a zadaniem dziecka jest powiedzenie, gdzie znajduje się zabawka, np. (na krześle, pod krzesłem, nad…, obok…, za…., przed….). Zabawę powtarzamy kilkukrotnie. Można również zamienić się miejscami. Rodzic siada na dywanie przed krzesłem, a dziecko zmienia położenie pluszowej zabawki zadając pytania.

5.Oto kilka dodatkowych kart pracy dla chętnych, więc jeśli pojawi się nuda, zachęcam do ich wykonania  🙂

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Bocian-1.pdf

 

Miłego dnia i owocnej pracy.


Język angielski

Witajcie kochane dzieci!
Niestety nie możemy spotykać się w przedszkolu  na zajęciach ale to nie znaczy, że zakończyła się Wasza przygoda z językiem angielskim. Zapraszam Was do wspólnej zabawy, oglądania i nauki wesołych piosenek po angielsku! Pozdrawiam Was wszystkich bardzo serdecznie!
 

Witajcie dzieci! Hello children!  

Przywitajmy się piosenką Hello Song:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

How are you? – Jak się macie? (I’m good / I’m great)

Przypomnijcie sobie zwierzątka, o których ostatnio mówiliśmy:

Horse – koń

Pig – świnka

Cat – kot

Duck – kaczka

Te zwierzątka mieszkały na farmie czyli on the farm.

Dzisiaj poznacie więcej zwierząt z farmy. Posłuchajcie piosenki

Old MacDonald Had A Farm https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

Jakie nowe zwierzątka pojawiły się w piosence?

Sheep –owca

Cow – krowa

Turkey – indyk

Poszukajcie czy macie w swoich maskotkach lub figurkach zwierząt, te zwierzaczki, które są w piosence. Posłuchajcie piosenki jeszcze raz. Przed sobą rozłóżcie coś co będzie waszą farmą np. kocyk, podkładka na biurko, zielona apaszka itp. i wasze zwierzątka niech wychodzą kiedy jest o nich mowa w piosence.

Miłej zabawy!

Zapraszam do kolorowanki.     Do zobaczenia! Bye-bye!

karta pracy ang 1


2 kwietnia

Temat ,,Witaj panie bocianie”

Rozwijanie sprawności manualnej, zachęcanie do wspólnej zabawy rodzinnej.

1.Rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej.

Piórka ma biało-czarne, a nogi czerwone, zmykają przed nim żabki wystraszone?

W trawie lub w wodzie mieszka, często jest zielona.  Śpiewa rege, rege, kum, kum, gdy jest zadowolona?

Dźwięczy pod niebem, jak mały dzwonek. Tak śpiewa tylko szary ………..

W swojej nazwie ,,sanki” mają. Te fioletowe kwiatki …. .ki się nazywają.

Dzielenie nazw rozwiązanych zagadek na sylaby rytmicznie np.bo-cian, ża-ba, sko-wro-nek, sa-san-ki.

2.Wykonanie pracy plastycznej ,,Bocian”       Potrzebne pomoce : płatki kosmetyczne, klej, farby czarna i czerwona.

Oglądanie zdjęcia bociana, omówienie jego wyglądu, wskazywanie cech ptasich ( dziób, pióra, ogon, skrzydła, szpony u kończyn).

Dzieci przyklejają płatek na środku kartki, doklejają do niego złożony na pół drugi płatek ( skrzydło). Wycinają z płatków kosmetycznych głowę, ogon, szyję bociana. Doklejają do tułowia. Malują dziób i nogi bociana czerwona farbą, a brzegi skrzydła- czarną.   Dorysowują trawę, kwiaty, staw i żaby. Przesyłamy na naszą grupową  stronę.

3.Zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem piosenek o tematyce wiosennej.

4.Wykonanie wiatraczka.

Oklejamy papierem kolorowym rolki po papierze toaletowym. Wykonujemy skrzydełka z kwadratowego kawałka papieru. Składamy figurę kwadratu wzdłuż  przekątnej, rozkładamy i ponownie składamy wzdłuż drugiej przekątnej. Rozcinamy papier na zgięciach, na odległość mniej więcej 2/3 ich długości od narożnika do środka. W każdym narożniku są teraz po 2 wierzchołki. Nabijamy po jednym z każdej pary od dołu na szpilkę wbitą w środek figury. Mocujemy skrzydła do rolki i zabezpieczamy korkiem od wewnątrz. Zabawy oddechowe wiatraczkiem.

Prosimy o wiadomości i zdjęcia na naszą grupową stronę. Dziękujemy za kontakty. Pozdrawiamy.

2 kwietnia Międzynarodowy Dzień Książki dla dzieci – poczytajmy razem.


1 kwietnia

Temat : Kle,kle,boćku,kle,kle.

 1.Zabawa  z mamą – “Dokończ wypowiedź”

Dzieci kończą rozpoczęte przez mamę zdania:

Lubię wiosnę, bo…

Nie lubię wiosny, bo…

2.Wywiad z bocianem

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw&fbclid=IwAR1MBh5rW5i3yRHfC69jua_S3DhxoC1wEwWoFOorCdzLnEmgLJHVyfqMSGA

3.Naśladuj  głos bociana – głośno, gdy rodzic  podniesie  rękę, i cicho, gdy położy palec na ustach. 4.Czas na naszą piosenkę.

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

− Co łąka szykuje bocianom?

 − Co chłopcy zrobili dla bociana?

− Co bocian sprowadza, wracając zza morza?

5.Zadanie dla posiadaczy drukarki.

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna4.jpg

Dzieci pracowicie wykonały wiosenne  prace plastyczne . Dziękujemy rodzicom za przesłanie zdjęć.


31 marca

Temat dnia ,,Bazie kotki”

Rozwijamy umiejętność liczenia, rozwijamy sprawność fizyczną.

1.Zabawy z wykorzystaniem tekstu:

Krokus, sasanka, kępka przebiśniegów. Zakwitły, chociaż jest jeszcze trochę śniegu.

Dzieci wypowiadają tekst z różną dynamiką (głośno, cicho) i w różnym tempie (  wolno, szybko)

2.Ćwiczenia w liczeniu ,,Bazie kotki”

Umieszczamy w dwóch wazonach gałązki z baziami wierzbowymi ( np. w jednym trzy, w drugim cztery). Dzieci liczą gałązki, umieszczają kartonik z odpowiednią liczbą kółek i odpowiednią cyfrę. Porównują liczbę gałązek, określają, gdzie jest więcej, gdzie jest mniej, o ile więcej, o ile mniej?

3.Praca plastyczna ,,Bazie w wazonie”

Rysujemy szablon wazonu. Dziecko wycina wazonik z kolorowego papieru, przykleja na kartce, ozdabia według własnego pomysłu. Rysujemy gałązki w wazonie, dziecko zwija kulki z waty i przykleja na gałązkach bazi. Po wspólnym obejrzeniu pracy, wieszamy na wystawkę.

4.Utrwalamy wcześniej poznane wierszyki i piosenki.

Prosimy o informację i zdjęcia na naszą grupową stronę, jak mija wam czas i jak się bawicie. Dziękujemy za kontakt. Pozdrawiamy i życzymy zdrówka.


30 marca

Temat :Witamy Cię wiosno

1. Na początek zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki.
Wiosna do nas przyszła cała roześmiana – dz. maszeruje w miejscu
Rozsypała krokusy – dz. naśladuje sypanie kwiatów
wypuściła bociana – dz. biega poruszając rękami – skrzydłami

2. Przywitajmy bociany słowami tej wesołej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie!
Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole!
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam sprowadzisz. (bis)

Chętnie obejrzymy i posłuchamy jak śpiewają nasze przedszkolaki ( filmiki na  p49grupa2@wp.pl )

3.Posłuchaj wiersza

https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk

– Co zrobiła wiosna ?
– Co się zmieniło ?

4. Bonusik dla wytrwałych.

https://www.kolorowankionline.net/idzie-wiosna

5.Relaks – przytul ulubioną maskotkę. Połóż się na kocyku, posłuchaj. https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI


27 marca

Temat dnia: W poszukiwaniu wiosny.

1.Wykonajcie papierowe słoneczka techniką origami.

 Dzieci dostają duże żółte koło i małe żółte koła (papier dwustronny, żółty). Przyklejają żółte koło na kartce, składają na pół małe koła i przyklejają je jedną połową wokół większego koła.

2.Czas na małą rozgrzewkę.

https://wordwall.net/pl/resource/967503/%c5%bcabki-%c4%87wicz%c4%85

3.Zobaczcie, jak wyglądają bazie wierzbowe, (jeżeli jest możliwość). − Co to jest? Rodzic wyjaśnia, że tak kwitnie drzewo wierzba. − Dlaczego bazie wierzbowe nazywamy kotkami? Dzieci dotykają bazi wierzbowych, sprawdzając, czy są takie miłe, aksamitne w dotyku.

4.Posłuchajcie proszę opowiadania ”Oznaki wiosny”

https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc

Powiedz proszę:

   -kto wyruszył na spacer?

  -w jakim celu dzieci wyruszyły na spacer?

  -jakie oznaki wiosny zauważyły dzieci na spacerze?

  -jak Ada wyobrażała sobie wiosnę? (  Pani w zielonej sukni, z wiankiem na głowie, z koszykiem kwiatów).

5.Narysuj lub namaluj portret Wiosny. Rysunek możesz uzupełnić wycinanką ( np. z gazet, innych czasopism).

Poproście rodziców, żeby zdjęcia waszych prac przesłali na p49grupa2@wp.pL


26 marca

Rozwijamy sprawność manualną, rozwijamy sprawność fizyczną.

1.Zabawa z wykorzystaniem krótkiego wiersza W. Ścisłowskiego ,,Powrót”

Powrócił pan bocian, narobił hałasu – zdjęcia pokazuje z afrykańskich wczasów.

Dziecko powtarza za rodzicem wierszyk, przyjmując różne pozycje, które podaje rodzic.

2.,,Przebiśniegi i inne kwiaty wiosenne – składanie obrazka w całość”

Oglądanie wczesnowiosennych kwiatów, rytmiczny podział nazw kwiatów wspólnie z rodzicem:  za-wi-lec, kro-ku-sy, sa-san-ki, prze-bi-śnieg, itp. Omawianie wyglądu kwiatów, rozcinanie obrazka na części, składanie w całość, przyklejanie obrazka w ramce, ozdabianie ramki według własnego pomysłu dziecka. Oglądanie pracy i umieszczenie na domowej wystawce.

3.Masażyk relaksacyjny ,,Marcowa pogoda”

Rodzic wykonuje na plecach dziecka odpowiednie ruchy , następuje zamiana ról.

Kropi deszcz, siąpi, mży                         delikatnie uderzamy palcami w plecy       

pada coraz mocniej.                               uderzamy mocniej

Nagle błysk – burza jest                          kreślimy dłonią zygzak

grad zaczyna padać   !                            uderzamy pięściami                                                     

Burza już przeszła gdzieś,                      dmuchamy na kark

tylko wiatr zawiewa.                              dmuchamy na kark

Słońce już świeci nam                             kreślimy kształt słońca

i wszystko ogrzewa.                                kreślimy kształt słońca

4.Przypominamy o kwadransie z książeczką.


25 marca

Temat dnia : Bałwanki odchodzą.

1.Poproś rodziców o przeczytanie wiersza Scisłowskiego Krokus.

 Kwitnie górska łąka,

choć śnieg jeszcze prószy.

Te liliowe kwiaty – to właśnie krokusy!

Wiosna nad Tatrami robi pokus-pokus

 i oto spod śniegu wychyla się krokus.

2. Obejrzyj zdjęcia wiosennych kwiatów. Pokaż krokusy. Słuchaj nazw pozostałych kwiatów.

krokus  przebisnieg  pierwiosnek

3.Posłuchaj piosenki -Przyszedł nocą miś. https://www.youtube.com/watch?v=CJ4ZgpFUpJU

4.Odpowiedz na pytania − Co robiły bałwanki? Dlaczego? − Ile było bałwanków? − Kto przyszedł do nich nocą? − Gdzie miś zawiózł bałwanki?5.

Zaproś rodziców do zabawy przy piosence

I zwrotka

 Dzieci chodzą w różne strony sali.

 II zwrotka

 Bałwanki kiwają głowami, zrezygnowane machają ręką i wraz z zakończeniem zwrotki przykucają.

 III zwrotka

Dzieci stukają o podłogę w rytmie piosenki

IV zwrotka

Tworzymy zaprzęgi  i biegniemy  w różnych kierunkach.

6.Wiosenne puzzle- dobrej zabawy!

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3c853d0d8dd4.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=258f19d73714.


24 marca

Temat dnia ,,Odgłosy ptaków”

Rozwijamy umiejętności tworzenia kolekcji, rozwijamy mowę.

1.Zabawa matematyczna ,,Kolorowe guziki”

Przygotowujemy guziki różniące się kolorem, wielkością, liczbą dziurek. Dziecko segreguje rozsypane guziki, kładąc na tackach według określonych cech. Ocenia na oko liczebność poszczególnych kolekcji, określa których jest więcej, których jest mniej, podaje liczbę.

2.Zabawa ruchowa i ćwiczenia logopedyczne ,,Ptaki”

Dziecko ptaszek śpi w gniazdku , na sygnał budzi się, przeciąga, ćwierka i fruwa, biegając na palcach i machając rękami, skrzydełkami. Naśladuje głosy różnych ptaków ( ćwir, ćwir- wróbel,  kle, kle-bocian  kuku, kuku-kukułka, uhu, uhu- sowa, dzeń,dzeń-skowronek).

Dziecko śpiewa znaną piosenkę głosem wybranego ptaka.

3.Oglądanie albumu, atlasu, książek ze zdjęciami ptaków , rozpoznawanie i podawanie nazwy ptaka.

4.Kolorowanie rysunku wybranego ptaka (bocian, skowronek, jaskółka), umieszczenie na domowej wystawce.

5.Przypominamy o kwadransie z książeczką.


23 marca

Temat: W marcu.

1.Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Dziecko i rodzic dobierają się w pary, stają naprzeciwko siebie. Uderzając raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera, powtarzają rymowankę (jedno klaśnięcie to jedno słowo).

 Gdy wiosna nadchodzi,

często bywa tak –

 że raz świeci słońce,

to znów pada śnieg,

deszcz lub wieje wiatr

2.http://chomikuj.pl/Vivie/Odg*c5*82osy+natury/Odg*c5*82osy+zjawisk+atmosferycznych,1580486903.mp3(audio)

3.Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej W marcu.

Raz śnieg pada,

a raz deszczyk.

Na jeziorze

lód już trzeszczy.

Błękit nieba

lśni w kałuży,

bałwan w słońcu

oczy mruży.

– Koniec zimy.

Przerwa.

Dzwonek.

– To nie dzwonek.

To skowronek.

Co świadczy o tym, że kończy się zima?

Dlaczego na skowronka mówimy wiosenny dzwonek?

4.Tworzenie marcowego utworu- gazety, butelka.

– szum wiatru:  np. dźwięk szarpanego papieru

– gwizd wiatru: np.  dmuchanie w butelki

– krople deszczu: np. pukanie palcami w gazetę

– błyskawica: np. uderzanie w gazetę.

karta pracy 2


20 marca

Rymowanki pokazywanki to świetna sprawa! Dzieci je uwielbiają! To pomoc w sytuacjach obniżonego skupienia lub nadmiernego hałasu. Doskonalą pamięć, orientację w schemacie własnego ciała – słowem, naprawdę warto je znać! 

Rymowanki pokazywanki .

 Kółko małe, kółko duże

Kółko małe, kółko duże,
Rysujemy palcem w powietrzu małe i duże koło
Ręce w dole, ręce w górze,
Ręce w dół i w górę
Najpierw w prawo, potem w lewo,
Przechylamy w prawo i lewo
Tak się buja w lesie drzewo.
Bujamy na boki.

 Czy słońce świeci

Czy słońce świeci,
Słoneczko w górze
czy deszczyk pada,
Spadające kropelki
Ty się uśmiechaj,
Rysujemy dwoma palcami uśmiech na twarzy
to nasza rada!
Pokazujemy dłońmi na siebie
Raz, dwa, trzy,
Klaszczemy trzy razy
Wesołą minkę pokaż…
Ty!

Wybrana osoba wskazuje jedną z osób z koła.

 Głowa, ramiona, kolana, pięty

Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Pokazujemy kolejno
Nos do góry, brzuch wciągnięty,
Pokazujemy kolejno
Przysiad, wyskok, obrót w koło,
Pokazujemy zgodnie z opisem
Już każdemu jest wesoło.
Rysujemy uśmiech dwoma palcami.


19 marca

Proszę o poszukanie w Internecie pomysłów na wykonanie pomocy do zabaw w matematykę (np. domino, memeory, zegary, koło i klamerki, lokomotywa, kółko i krzyżyk, nawlekanie koralików i innych z wykorzystaniem figur geometrycznych, liczmanów).

Przykładowe strony: www.superbelfrzy.edu.pl , www.edunews.pl , pl.pinterest.com , www.dziecisawazne.pl , worekpelenpomyslow.pl ,  wspomaganie rozwoju.pl, itp.

WIELKANOCNY PORANEK- piosenka

W wielkanocny poranek dzwoni dzwonkiem baranek.

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń dzwoni dzwonkiem baranek.

Ref. Wielkanocne kotki robią miny słodkie

Już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc wierzbę pytają.

  A kurczątka z zającem podskakują na łące.

Hop, hop, hop, hop, hop, hop podskakują na łące.

Ref. Wielkanocne kotki robią miny słodkie

Już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach.

WIELKANOC – wiersz

W wielkanocnym koszyczku przystrojonym pięknie

Kłóciły się pisanki o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać tuż obok rzeżuchy

Zielonej i puszystej jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył cukrowy baranek

Zjadł zieloną rzeżuchę przerwał spór pisanek.

Zmiana wielkości czcionki