images

PLAN PRACY PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2020/2021

 „Wiem, czuję, rozumiem – wychowanie do wartości”. Rozwijanie takich postaw jak: szacunek, życzliwość, pokojowość, otwartość, akceptacja i tolerancja, nabywanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania prostych problemów w życiu społecznym.

Dziecko:

  1. Prezentuje postawy społeczno-moralne (np. samodzielność, rzetelność, szacunek, opiekuńczość, empatię, odróżnianie dobra od zła, zainteresowanie otoczeniem społecznym) i respektuje normy społeczne, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze,
  2. Jest samodzielne w wykonywaniu czynności samoobsługowych i innych zadań,
  3. Jest twórcze i kreatywne w zabawach organizowanych w budynku przedszkola oraz na świeżym powietrzu,
  4. W sposób naturalny rozwija zainteresowania zabawami prowadzącymi do poznawania zawodów wykonywanych przez swoich rodziców,
  5. Otrzymuje wsparcie psychologiczno-pedagogiczne adekwatnie do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań,
  6. Wie, jak bezpiecznie korzystać z podstawowych narzędzi i zasobów cyfrowych, uczestnicząc w zajęciach prowadzonych za pomocą metod kształcenia na odległość.

Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji:

,,Nasze przedszkole” – autorzy: M. Kwaśniewska, J. Lendzion, W. Żaba – Żabińska ; wydawnictwo Mac.

– program edukacji przedszkolnej realizują grupy; I, II, III, IV, V

,,Przedszkolak w świecie uczuć i emocji” – autorzy: M. Peskot,  , A. Staszewska – Miszek ; wydawnictwo WSiP.

– program edukacji przedszkolnej realizują grupy;  IV, V.

,,Here`s Patch the Puppy 1” – autorzy: J. Morris, J. Ramsen ; wydawnictwo Macmillan.

Programy wychowania przedszkolnego są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 12 lutego 2017r w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół; Dz. U. z 2017r., poz. 895).

Od 1 września 2017 r. obowiązuje podstawa programowa wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017r.  podstawa_programowa


PLAN PRACY PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2019/2020

WYBITNI POLACY

Dziecko:

  1. Zna imiona i nazwiska wielkich Polaków omawianych podczas zajęć;
  2. Potrafi opowiedzieć o ich dokonaniach i pasjach;
  3. Czerpie wzory do naśladowania z ich postaw względem życia;
  4. Rozwija swoje pasje i zainteresowania ;
  5. Chętnie uczestniczy w różnych zajęciach , podczas których poznaje dokonania sławnych Polaków.

PRZEBOJOWE PRZEDSZKOLAKI

Dziecko:

  1. Aktywnie bierze udział w zajęciach organizowanych w przedszkolu oraz w proponowanych konkursach;
  2. Rozwija swoje zainteresowania i umiejętności;
  3. Potrafi zaprezentować swoje umiejętności przed szerszą widownią;
  4. Zgodnie współpracuje w zespole;
  5. Rozwija wyobraźnię i twórczą ekspresję;
  6. Chętnie uczestniczy w przedstawieniach teatralnych, warsztatach plastycznych, muzycznych i koncertach, olimpiadach sportowych itp.
  7. Zna zawody wykonywane przez rodziców i bliskich;
  8. Dostrzega korzyści będących efektem pracy ludzi.

Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji:

,,Nasze przedszkole” – autorzy: M. Kwaśniewska, J. Lendzion, W. Żaba – Żabińska ; wydawnictwo Mac.

– program edukacji przedszkolnej realizują grupy; I, II, III, IV, V

,,Przedszkolak w świecie uczuć i emocji” – autorzy: M. Peskot,  , A. Staszewska – Miszek ; wydawnictwo WSiP.

– program edukacji przedszkolnej realizują grupy;  IV, V.

,,Here`s Patch the Puppy 1” – autorzy: J. Morris, J. Ramsen ; wydawnictwo Macmillan.

Programy wychowania przedszkolnego są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 12 lutego 2017r w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół; Dz. U. z 2017r., poz. 895).

Od 1 września 2017 r. obowiązuje podstawa programowa wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017r.  podstawa_programowa


PLAN PRACY PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2018/2019

“POLSKA MOJA OJCZYZNA”  

  1. Tworzenie warunków sprzyjających poznaniu naszego kraju, historii, położenia geograficznego, przyrody, sztuki, i literatury.
  2. Wzmacnianie poczucia przynależności narodowej, historycznej i kulturowej.
  3. Rozwijanie zainteresowań własną miejscowością i regionem.
  4. Budowanie szacunku dla kultury własnego narodu oraz jego dziedzictwa..

“SPOTKANIA ZE SZTUKĄ, CZYLI TWÓRCZY PRZEDSZKOLAK”

  1. Tworzenie warunków do rozwijania aktywności twórczej dziecka w różnych formach działalności.
  2. Rozwijanie kreatywnych postaw.
  3. Wielokierunkowe wspieranie uzdolnień dzieci.
  4. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci.

Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji:

,,Wokół przedszkola” – autorzy: M. Kwaśniewska, J. Lendzion, W. Żaba – Żabińska ; wydawnictwo Mac.

– program edukacji przedszkolnej realizują grupy; I, II, III, 

,,Przedszkolak w świecie uczuć i emocji” – autorzy: M. Peskot,  , A. Staszewska – Miszek ; wydawnictwo WSiP.

– program edukacji przedszkolnej realizują grupy;  IV, V.

,,Here`s Patch the Puppy 1” – autorzy: J. Morris, J. Ramsen ; wydawnictwo Macmillan.

– program edukacji przedszkolnej z języka angielskiego wszystkie grupy, 

,,Moja mała Ojczyzna” – autorski program Maria Szczodra

,,Z literaturą w tle” – autorski program Małgorzata Panfil, Ewa Krakowska

Programy wychowania przedszkolnego są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 12 lutego 2017r w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół; Dz. U. z 2017r., poz. 895).

Od 1 września 2017 r. obowiązuje podstawa programowa wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017r.  podstawa_programowa

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego określa:

  • zadania wychowania przedszkolnego w zakresie opieki, nauczania i wychowania oraz efekty realizacji zadań w postaci celów osiąganych przez dzieci na zakończenie wychowania przedszkolnego.

Efekty realizacji zadań wychowania przedszkolnego, sformułowane są w postaci celów do osiągnięcia przez dzieci w ramach czterech podstawowych obszarów rozwoju dziecka:

1) fizycznego,

2) emocjonalnego,

3) społecznego,

4) poznawczego.


PLAN PRACY PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2017/2018

“LITERATURA WANDY CHOTOMSKIEJ INSPIRACJĄ DO WSZECHSTRONNEJ AKTYWNOŚCI DZIECKA”  images

  1. Kształtowanie zainteresowań czytelniczych.
  2. Wprowadzenie dzieci w świat Wandy Chotomskiej.
  3. Rozwijanie i poszerzanie wiedzy o świecie, rozbudzanie ciekawości świata.
  4. Rozbudzanie wyobraźni w twórczości dziecięcej.

“MATEMATYKA WOKÓŁ NAS BAWI I UCZY”

  1. Tworzenie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy.
  2. Wykorzystanie materiału przyrodniczego do działań matematycznych, podczas zabaw sensorycznych i eksperymentowania.
  3. Rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania kompetencji matematycznych w codziennym życiu.
  4. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci.
Zmiana wielkości czcionki