Wycieczka do Ciechanowa

18 grudnia uczniowie z klas IV- VIII wraz z opiekunami: p. Jolantą Radzymińską, p. Iwoną Chmielewską, p. Anetą Lejk i p. Stanisławem Kazimierskim udali się na wycieczkę do Ciechanowa.
Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku Książąt Mazowieckich. Zamek w Ciechanowie do dziś może zachwycać swą potęgą, zwłaszcza od strony miasta, gdyż to właśnie tu znajdują się dwie baszty – najbardziej obronne elementy tej warowni. Pan przewodnik oprowadził nas po zamkowych izbach.  Oglądaliśmy broń i rycerskie zbroje, wysłuchaliśmy legend związanych z tym miejscem. W wieżach urządzono wystawę broni oraz narzędzi tortur i trzeba przyznać, że naprawdę można tu poczuć smak średniowiecza.
Po wizycie w zamku pieszo udaliśmy się do Fabryki Pomysłów. Po drodze podziwialiśmy piękny, świąteczny rynek Ciechanowa: ozdobioną bombkami i lampkami choinkę oraz kolorowy, błyszczący pociąg. Na pamiątkę zrobiliśmy sobie kilka zdjęć.
Następnie udaliśmy się na warsztaty zdobienia bombek. W pomieszczeniu czekały nas elfy. Najpierw uczestników wycieczki zapoznano z historią zdobienia bombek oraz z procesem ich srebrzenia, a następnie zaproszono do stołów. Znajdowały się na nich bombki przygotowane do zdobienia oraz różne ozdoby, które można było wykorzystać podczas pracy. Wszyscy pracowali z dużym zainteresowaniem i wykazali się pomysłowością i kreatywnością. Własnoręcznie ozdobioną bombkę uczniowie zabrali do domu. Każdy uczestnik warsztatów otrzymał mikołajkową czapkę.
Później wszyscy udali się do Sali Zabaw, gdzie wesoło bawili się w basenie z kulkami oraz korzystali ze zjeżdżalni i torów przeszkód.
Zadowoleni, pełni wrażeń wróciliśmy do domów.