26.03.

„Wiosenny kosz kwiatów” to temat na dziś. Proponujemy  :
– Zabawy równoważne z wykorzystaniem klocków lub dostępnych sprzętów kuchennych- „Przenoszenie wałka”, „Jestem kelnerem”( próby przemieszczania się z klockiem na głowie, na ramieniu, na dłoni):
– Praca techniczna „Wiosenny kosz kwiatów”- ozdabianie narysowanego koszyka, utrwalenie kolorów oraz znajomości liczb 1-6 (załączony obrazek-kolorowanka):
– Rozwiązywanie zagadek wiosennych – wdrażanie dzieci do logicznego myślenia:
Wiosną na drzewie się zieleni,
ale opada na jesieni.
Wiosną słyszysz jej kukanie.
Je gąsienice na śniadanie.
Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną,
a tę porę zwiemy … .
Jak się nazywa ta pora roku.
Co ścieli dywan zielony wokół?
Jak ten kwiatek się nazywa,
co słowo „pan” w nazwie ukrywa?
Lubimy ją wszyscy
za ładną pogodę.
Co po długiej zimie
ożywia przyrodę.
Wiosną na drzewie
rozwija się z pąka.
Jesienią złoty
po świecie się błąka.
Wietrzyk wiosnę niesie,
ciepłe są już ranki.
A za wioską w lesie
zakwitły … .
– Zabawa paluszkowa „mamo, mamo, co, co co…”lub „tu paluszek”.
Wyliczanka z partiami ciała
W tej wyliczance, dotykamy palcem poszczególnych części ciała dziecka, które opisujemy:
Tu paluszek, tu paluszek (dotykamy paluszków dziecka)
Kolorowy mam fartuszek (pukamy delikatnie w brzuszek dziecka)
Tu jest rączka (dotykamy rączek dziecka)
A tu druga
A tu oczko do mnie mruga (zakrywamy oczko dziecku)
Tu jest buzia (dotykamy w okolice ust dziecka)
Tu ząbeczki (odchylamy bródkę dziecka, by otworzyło buzię)
Tam wpadają cukiereczki.
– Zwiastuny wiosny – pierwsze wiosenne kwiaty (wiersz w załączonym obrazku).
Prosimy o codzienne odwiedzanie strony przedszkola (grupa Pszczółki).
Pozdrawiamy  serdecznie!
Miłej zabawy!