26.03.2020

26.03.2020-czwartek

Umiejętności dziecka:

-Dziecko słucha uważnie tekstów literackich, wiersza, wypowiada się zdaniami, poznaje kwiaty, wie czego potrzebują rośliny, żeby się rozwijać,

-ćwiczy pamięć, uczy się krótkich wierszy na pamięć

-rozpoznaje i utrwala nazwy kolorów,

-opowiada o tym, co przedstawiono na ilustracji, jakie kwiaty, ile ich jest

-dokonuje analizy i syntezy wyrazów (wyróżnia  sylaby w prostych wyrazach-nawy kwiatów wiosennych)

-chętnie obserwuje przyrodę, wymienia oznaki wiosny w przyrodzie-wiosenne kwiaty, posługuje się nazwami   pór roku.

-wyraża swoje emocje w pracach plastycznych, technicznych i konstrukcyjnych – rysuje, maluje, koloruje,

-chętnie bawi się i rozwija swoja sprawność fizyczną

 

  1. „Kwiaty wiosny”-słuchanie i nauka na pamięć wiersza

Kwiaty wiosny
1). Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.

  1. Nagle deszczyk je podlewa,
    miło szumią wkoło drzewa.
    Do słoneczka główki wznoszą
    o promyki ciepłe proszą.

Odpowiedz na pytania :

-jak nazywały się kwiaty ,które chciały powitać wiosnę?

-o co prosiły kwiaty ?

– czego potrzeba, żeby kwiatki rosły?

-jakie jeszcze inne wiosenne kwiaty znacie?

  1. Prezentacja wiosennych kwiatów, nazywanie kolorów (tablica)

obserwowanie kwiatów wiosennych.  określa kolory, wie czego potrzebują rośliny do wzrostu.

 

 
III. Dzielenie nazw kwiatów(wybranych przez dzieci na sylaby, klaskanie, liczenie sylab

  1. IV. Ćwiczenia oddechowe- Wąchamy kwiatki”– pogłębianie oddechu, ćwiczenia na wydłużanie fazy oddechowej.

 

ZABAWA-https://youtu.be/OmAZquWgp9A można tez zaśpiewac piosenkę wczorajszą

 

V.Praca plastyczna: „Kwiat Pani Wiosny”, (może to być tulipan przebiśnieg lub inny dostępny kwiat.

 Zachęcamy do:

– wykonania wspólnie z dzieckiem pracy plastyczno- technicznej „Kwiat Pani Wiosny”, może to być wydzieranka z kolorowego papieru, można pomalować, wykleić plasteliną lub inną dowolną techniką.

 

P0 ZAKOŃCZONEJ PRACY BARDZO PROSZĘ ZROBIĆ ZDJĘCIE I WYSŁAĆ  Do mnie. (Przewidziana drobna nagroda po powrocie do pracy

Powtórzcie piosenkę, która wczoraj śpiewaliście

A na koniec Jeszcze raz zabawa rytmiczna

https://youtu.be/OmAZquWgp9A

 

Załóżcie prostą hodowle roślin. Możecie posadzić np. rzeżuchę fasolę, szczypiorek . Dziecko pozna  kolejne etapy rozwoju roślin i dowie się Czego potrzebuje roślinką, żeby rosnąć

 

Pozdrawiam Wszystkie dzieci i ich rodziców