Propozycje zabaw z dzieckiem

Kochani ! Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń  i działań.

Życzę udanej zabawy, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.

 Zaplanowana tematyka : ” Wiosenne sprzątanie”

Dziecko będzie mogło:

  • posługiwać się pojęciami dotyczącymi przyrody
  • wyrażać swoje rozumienie świata , zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: impresji plastycznych, konstrukcji i modeli z tworzyw sztucznych i materiału naturalnego
  • bawić się i przestrzegać zasad bezpieczeństwa
  • słuchać, odtwarzać , śpiewać wiosenna piosenkę
  • przeliczać elementy zbiorów, klasyfikować przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia
  • posługiwać się pojęciami życia roślin

 

 

SŁUCHANIE WIERSZA I ROZMOWA NA TEMAT JEGO TREŚCI: proszę o przeczytanie dzieciom wiersza pt. „ Wiosna”. Porozmawiajcie o jego treści-  Jaka pora do nas przyszła? I w jakim nastroju?- Jakie zwierzątka są wymienione są w  wierszu?-

 

” Wiosna”

Przyszła do nas pani wiosna,

cała w sukni z kwiatów.

Uśmiechnięta i radosna,

wśród lecących ptaków.

Powróciły z nią bociany,

z dalekiej Afryki.

Żaby w stawie się zbudziły,

misie i jeżyki.

W krzewach słychać śpiew skowronka,

słonko mocniej grzeje.

Na listeczku śpi biedronka,

wiatr leciutko wieje.

Witaj wiosno! Piękna pani.

Cieszy nas twój powrót.

Zieleń liści, świerszczy granie,

kwiatów pełen ogród.

 

ZABAWA MATEMATYCZNA:  Przed dzieckiem leżą zabawki rozłożone na kilka gromadek. Dziecko porównuje liczebność  zabawek w każdej gromadce. Następnie prosimy dziecko o zamknięcie oczu i wtedy schować jedną lub dwie zabawki sprawdzić czy dziecko wie, ile zabawek zniknęło.

 PIOSENKA: zachęcam do osłuchania się z piosenką  „Maszeruje  wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

GIMNASTYKA DLA PRZEDSZKOLAKA:

  1. Koncert

Dziecko siedzi na podłodze, podparty z tyłu dłońmi. Nogi ma ugięte w kolanach. Unosi zgięte nogi i na hasło „bęben!” uderza (lekko!) piętami w podłogę, a na hasło „pianino!” „gra” na niej paluszkami stóp. Może wystukiwać rytm konkretnej piosenki, np. „Wlazł kotek na płotek”.

  1. Wyścig wielbłądów

Dziecko chodzi na czworakach, ale z wyprostowanymi nogami i wypiętą pupą, która wygląda jak wielbłądzi garb. Jeśli zwierzaków jest więcej, można urządzić wielbłądzie wyścigi. Dla utrudnienia odwzorujcie chód tego zwierzęcia (symetrycznie, czyli najpierw przestawcie lewą rękę i nogę, a później prawą rękę i nogę).

  1. Lustro

Siadacie po turecku naprzeciwko siebie. Dziecko naśladuje wszystkie twoje ruchy („wkręcasz żarówki”, kiwasz na boki głową, rysujesz w powietrzu kółka rękami). A potem zmiana ról – ty naśladujesz malucha. Zabawę możecie sobie urozmaicić robieniem głupich min: róbcie ryjek, uśmiechajcie się szeroko, wystawiajcie język itd. To świetne ćwiczenia mięśni twarzy – sprzyjają wymowie.

Język angielski:

https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc1,37732.html