Praca w domu: 23-27.03

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Pamiętajcie, są to propozycje, dostosujcie je do swoich możliwości. Będę kontaktowała się z Wami CODZIENNIE od poniedziałku do piątku za pomocą komunikatora Messenger, w grupie „Uczymy Kropelki” lub telefonicznie. W razie wszelkich wątpliwości proszę o kontakt (będę wysyłała do Państwa wiadomości SMS, będą więc Państwo mieli mój numer) – pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak.

Zaplanowana tematyka na dni: 23-27 marca: „Wiosna idzie przez świat!”

W tym tygodniu dziecko pozna, jakie są pierwsze oznaki wiosny i czym są zwiastuny wiosny. Poćwiczy aktywne słuchanie, min. poprzez udostępnione: filmy, wiersz, zagadki. Pozna cyfrę „7”, utrwali cyfry oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Nauczy się lub posłucha tematycznej piosenki o wiośnie. Będzie miało możliwość stworzenia prac plastycznych, technicznych, rozwiązywania łamigłówek i kodowania. Utrwali poznane litery (Aa, Oo, Ee, Ii, Uu, Yy, Bb, Kk, Ll, Mm, Pp, Ww, Ff, Tt, Dd, Ss, Zz) podczas oglądania, czytania książek, zabaw, ćwiczeń i wykonywania zadań (w Kartach pracy cz. 4 „Nowa Trampolina sześciolatka”).

Poniedziałek 23.03.2020

PIOSENKA: zachęcam  do osłuchania się z piosenką „Nie śpijcie kiedy wiosna”. Po wysłuchaniu piosenki porozmawiajcie, jaki charakter ma piosenka: czy jest wesoła, czy smutna, szybka, czy wolna?

https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww

Nie śpijcie, kiedy wiosna

1. Wiosna biega po łące,
deszczem trawy podlewa.
Popędza kwiaty by rosły,
otwiera liście na drzewach.
REF:
To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie,
to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie.
Nie śpijcie kiedy wiosna, nie śpijcie kiedy wiosna.
2. Wstańcie śpiochy zimowe,
śpicie smacznie jak susły.
Kubeł wody na głowę,
brzuch napełnijcie pusty.
REF:
To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie,
to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie.
Nie śpijcie kiedy wiosna, nie śpijcie kiedy wiosna.
3. Wiosna biega po lesie,
budzi śpiące zwierzęta.
Śpiewy ptaków przyniesie,
wiosna o wszystkim pamięta.
REF:
To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie,
to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie.
Nie śpijcie kiedy wiosna, nie śpijcie kiedy wiosna.

PRACA PLASTYCZNA, ĆWICZENIA MANUALNE: proszę, aby dzieci narysowały ilustrację do treści piosenki, w której przedstawią odpowiedź na pytanie „Kogo obudziła wiosna?”.

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE: zachęcam do skorzystania z propozycji ćwiczeń:  https://akademia.pwn.pl/view/00304d2e-16ef-3ada-b5b8-d732e0f12e4d/37010/Zdrowy%20przedszkolak_ulotka_Cwiczenia%20dla%20malych%20stopek.pdf

Wtorek 24.03.2020

EDUKACJA PRZYRODNICZA: „Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie” – rozmowa na podst. filmu: https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu filmu zadajcie dzieciom pytania: – Ile jest w Polsce pór roku? Wymieńcie je. – Po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna? – Jakie zwierzęta budzą się z zimowego snu? – Jakie ptaki wracają z ciepłych krajów? – Czy widzieliście już może któreś z tych ptaków? – Która roślina zakwita najwcześniej w naszych lasach? (leszczyna, wierzba) – Jak nazywa się kwiaty wierzby? (bazie) – Jak nazywają się pierwsze wiosenne kwiaty? – Wymieńcie inne wiosenne kwiaty?

Rozwiązanie zagadki:  „Jaki to kwiatek z wiosennych rabatek, w którym obok PANA, LIPA jest schowana?”.

PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA: „Tulipan” – materiały: rolka po papierze toaletowym, farby zielona oraz czerwona, żółta, pomarańczowa – do wyboru, pędzelek, biała kartka z bloku, nożyczki. Opis wykonania pracy prześlę na Messenger lub w SMS.

Środa 25.03.2020

ZABAWY Z KODOWANIEM: Narysuj tabelkę i pokoloruj pola według kodu (opis wykonania zadania prześlę na Messenger lub w SMS).

 

PIOSENKA: Posłuchajcie i utrwalcie piosenkę „Nie śpijcie kiedy wiosna” https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww

Czwartek 26.03.2020

ZABAWA MATEMATYCZNA: „Poznajemy cyfrę 7”  – przeliczanie elementów zbioru w zakresie siedmiu, manipulowanie klockami, poznanie zapisu cyfrowego liczby siedem z wykorzystaniem Kart pracy „Nowa Trampolina sześciolatka, część 4” (str. 18-19, dla chętnych str. 20-21). Ćwiczenia grafomotoryczne – wykonanie „Portretu cyfry 7”, pisanie cyfry po śladzie, ozdabianie cyfry 7 według własnego pomysłu.

ĆWICZENIA MANUALNE: ułóżcie, uformujcie, itp. cyfrę 7 z wybranych i dostępnych w domu materiałów (np. z plasteliny, z klocków, nici, liczę na Waszą pomysłowość)

ZABAWA RUCHOWA ZE ŚPIEWEM: Zaproście do zabawy ze śpiewem mamę, rodzeństwo i innych domowników. Przypomnijcie sobie „Magiczną liczbę 7”, która dostępna jest pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=hR7sRAl3DG0

Piątek 27.03.2020

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE: proszę obejrzyjcie film, który znajdziecie pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4. Postarajcie się wykonać w parach (z mamą, rodzeństwem, babcią, itp.) zaproponowane ćwiczenia. Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa.

ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE POZNANE LITERY: Odszukajcie w domu wszystkie rzeczy i przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską „z”, odszukajcie rzeczy i przedmioty, w których nazwach, głoska „z” jest w środku.

Ułóżcie literę „z, Z” z dostępnych w domu elementów (klocków, nakrętek, itp…).

Utrwalamy literę „z, Z”, proszę o wykonanie ćwiczeń na stronach 24-25 Kart pracy „Nowa Trampolina sześciolatka” cz. 4.

ĆWICZENIA W KODOWANIU: narysujcie tabelę wg wzoru, poszukajcie w domu np. 9 klocków, żetonów, korków (po 3, w trzech kolorach). Pobawcie się w sudoku: Spróbujcie ułożyć elementy tak, aby w rzędach i szeregach kolory nie powtarzały się.



JĘZYK ANGIELSKI: Memo i przedszkolaki. Odcinek 1

https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc1,37732.html

 CZY WIECIE, ŻE:

27 marca obchodzony jest Dzień Teatru?

Jeśli macie taką możliwość, możecie skorzystać z karty pracy: Magia teatru. 

https://akademia.pwn.pl/view/b3331c1c-2a21-4ddc-8d0a-ef49ae8c5d9d/37737/PWN_Magia_teatru_karty_pracy.pdf

21 marca obchodzimy Dzień Lasów, jeśli możecie wybierzcie się na spacer, wycieczkę do lasu. Pamiętajcie jednak o zachowaniu szczególnych zasad bezpieczeństwa obowiązujących w obecnej sytuacji!!!!

Jeżeli możecie, skorzystajcie z karty pracy: W lesie

https://akademia.pwn.pl/view/ff918823-9799-4898-bbef-fc292169014a/37738/PWN_W_lesie_karty_pracy.pdf