PROPOZYCJE ZABAW DLA DZIECI I RODZICÓW

KOCHANI RODZICE

PONIŻEJ ZAMIESZCZAMY PROPOZYCJE ZABAW W KTÓRE WARTO POBAWIĆ SIĘ ZE SWOIMI POCIECHAMI W DOMU. SĄ TO ZABAWY ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO, KTÓRE ROZWIJAJĄ POSZCZEGÓLNE SFERY ROZWOJU  DZIECKA: POZNAWCZĄ, EMOCJONALNĄ. SPOŁECZNĄ I FIZYCZNĄ.

 I – Tydzień

– zabawa graficzna – „Pory roku”.

Podziel kartkę na cztery części i w każdej części namaluj drzewo, a potem ozdabiaj drzewo godnie z barwami pór roku.

-usprawnianie małej motoryki

– zabawa plastyczna- :”Pąki z kukurydzy”.

Namaluj drzewo farbami i z zielonymi listkami. W miejsce pąków kwiatów przykleić popcorn.

– kształtowanie twórczej postawy.

Spacer z rodzicami – odszukiwanie pierwszych oznak wiosny.

Słuchanie wiersza – „Tulipan śpi” D.Gellner.

Idą, idą ciepłe dni, a tulipan śpi. Słonce siadło na parkanie.

– Wstawaj, wstawaj tulipanie! Kończ zimowe sny! A tulipan śpi.

– Słychać wkoło deszczu granie. – Wstawaj, wstawaj tulipanie.

Dam ci krople trzy !A tulipan śpi. Stanął dziadekna ścieżce – Tulipanie, śpisz jeszcze?

Postawię na grządce budzik, może wtedy się obudzisz!

– Kto to dzwoni? Kto mnie woła? O, jak ciepło dookoła!

Patrzcie liście mam zielone!I nagłowie mam koronę!

A tak mało brakowało, żebym przespał wiosnę całą!

 

– rozmowa na temat treści wiersza

– wykonanie tulipana przy użyciu kleju i nożyczek(naklejanie wyciętych kształtów na kartkę papieru)

– zabawy muzyczno – ruchowe przy dowolne muzyce(np. z własnoręcznie wykonanym instrumentem muzycznym (fasolki w pudełku)

 

Pogadanki z dziećmi na temat ptaków wracających do Polski – z wykorzystaniem albumów. (bociany, jaskółki, skowronki, wilgi, dzikie gęsi)

– wzbogacanie wiedzy na temat wędrówki ptaków

Praca plastyczna – „Bocian” – wykonanie z różnej wielkości kół.

– rozwijanie malej motoryki

Zabawa po linie – przechodzenie po wstążce stopa za stopą. skacząc na jednej nodze i tyłem.

Zachęcamy rodziców do czytania dzieciom krótkich książeczek.

 

II – Tydzień

 

– Zabawa naśladowcza – „Podskocz –tak jak ja” – wykonanie takiej samej ilości skoków.

– Zabawa oddechowa – „Piórko” – dmuchanie na piórko, tak by nie spadło.

Wiosenny labirynt – w prawym dolnym rogu namaluj grabie, w lewym górnym rogu grządki, w lewym dolnym rogu łopatę, w prawym górnym rogu konewkę.

– Słuchanie opowiadania I.Kwintowej „Przebiśniegi” – kształtowanie uważnego słuchania tekstu literackiego.

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się

– Zabawa utrwalająca schemat własnego ciała – „Rób, to co ja” – powtarzanie sekwencji ruchów.

– „Bębenkowy deszcz” – wystukiwanie rytmu opuszkami palców np. na bębenku

– Praca plastyczna – „Pieczątki z ziemniaka” – malowanie farbą kształtów z ziemniaka  i   stemplowanie na kartkach dowolnych kompozycji.

-Zabawa naśladowcza –  „Moje zwierzątko porusza się tak” – odwzorowywanie czynności pokazującego.

– Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – dzielenie wyrazów na sylaby – łopata, grabie, wiosna, skowronek itp.9o prostej budowie fonetycznej)

– Zabawa rozwijająca spostrzegawczość –„Czego tu brakuje?” – ułóż 5 przedmiotów, następnie przykryj i zabierz jeden .

„Środki czystości” – pogadanka; np. używanie rękawiczek, mydła – zachowanie ostrożności podczas korzystania ich.

-„Sprzątam tu, sprzątam tam, dziś porządek zrobię sam.

  Sprzątam ja, sprzątasz ty, razem raźniej – raz, dwa trzy!

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Zapamiętaj i odpowiedz”-  prezentowanie obrazka (2min.) , zakrywamy i pytamy – np. w którym miejsce leżała lalka ?

– Słuchanie wiersza – „O lalce w pralce” A.Kolankowska.

 

Tu w łazience stoi pralka. Pierze się w niej moja lalka.

Kręci się w niej mój mały miś –bo się wybrudzili dziś.

Lalka była na wycieczce, w bardz ładnej sukieneczce, i przypadkiem obok płotka

Wpadła do kałuży z botka. Żeby tego było mało, brat misia oblał kakao…

 

Lalka brudna, misiek też!- Co tu robić? Mamo !Wiesz?!

Obejrzała mama lalkę: – Nastawimy zaraz pralkę.

Wzięła misia brudne ubrania i wszystko poszło do prania.

Teraz czekam, aż się skończy. Wtedy lalka do mnie dołączy.

pogadanka na temat wiersza, wdrażanie do utrzymywania w czystości ciała i ubrań.

kolorowanie pralki

– układanie z figur geometrycznych dowolnych kompozycji

– Zabawa ruchowa rzutna- „Piłka do kosza” wrzucanie piłki do kosza z odległości 1,5 m.

 

Dziękujemy i miłej zabawy i dużo zdrówka 😉