TYDZIEŃ OD 16.03 – DO 20.03

Drodzy rodzice, propozycje do pracy z dzieckiem w domu zawarte na naszym blogu oparte są na Planie dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawczym na miesiąc marzec 2020r. zatwierdzonym do realizacji w grupie ,,Misie”.

PROPOZYCJE TYDZIEŃ od 16.03.2020r. do 20.03.2020r.

Umiejętności dziecka:

  • Doskonali umiejętność kulturalnego spożywania posiłków (przypominajcie dzieciom o prawidłowym zachowaniu się przy stole).
  • Opowiada o tym, co przedstawiono na ilustracji. (zachęcamy do prezentacji dzieciom zdjęć np. wiosennych krajobrazów).
  • Odgrywa role przy użyciu kukiełki. (możecie bawić się w teatr np. przy wykorzystaniu pacynek wykonanych z recyklingu itp.)
  • Rozwija logiczne myślenie. (zachęcamy do grania w rodzinne gry edukacyjne).
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat. (czytajcie bajki, wiersze, ćwiczcie pamięć).
  • Dokonuje analizy i syntezy wyrazów (wyróżnia głoski i sylaby w prostych wyrazach)
  • Rozumie zjawisko następstwa pór roku. (możecie posegregować ubrania w szafie, podzielić je wg. pór roku)
  • Chętnie obserwuje przyrodę. Wymienia oznaki wiosny w przyrodzie. (wzbogacajcie wiedzę przyrodniczą dzieci np. oglądając programy edukacyjne emitowane w paśmie telewizyjnym TVP ABC ).
  • Posługuje się nazwami dni tygodnia i pór roku.
  • Zakłada proste hodowle roślin. Zna kolejne etapy rozwoju rośliny (możecie posadzić np. fasolę, szczypiorek itp. )
  • Wyraża swoje emocje w pracach plastycznych, technicznych i konstrukcyjnych – rysuje, maluje, koloruje, buduje z klocków. (zachęcamy Was do wykonania prac plastyczno technicznych: ,,Tulipan” – możecie wykleić kulkami bibuły, wycinanki samoprzylepnej lub innego dostępnego materiału wcześniej narysowanego lub wydrukowanego tulipana. ,,Bocian” – stwórzcie postać bociana z dowolnych klocków.). ,,Wiosna tuż, tuż…” – namalujcie farbami wiosenny krajobraz inspirując się widokiem z waszego okna.
  • Orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru. (rysujcie np. figury geometryczne w różnych miejscach na kartce, nazywajcie figury)
  • Interpretuje muzykę podczas tańca i zabaw ruchowych. (tańczcie do ulubionych utworów 😉 )
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych. (propozycja na dole strony)
  • Reguluje oddech. (dmuchajcie na watę, kolorowe papierki, piórka itp.)

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH (pamiętajcie o wietrzeniu pomieszczeń i nawadnianiu organizmów)

,,Gimnastyka dla smyka” – wyczucie własnego ciała w pozycji siedzącej i stojącej.
-ręka wita rękę, ręce witają kolana, ręce witają nos, uszy, szyję , pięty, głowę,
kolana witają się z łokciami – tańczą palce u rąk, dłonie, jedna ręka, druga, obie, głowa, cały tułów (pozycja siedząca)
-tańczą dłonie, ręce, głowa, tułów, stopy, nogi, całe ciało (pozycja stojąca)

,,Głodne żabki” – zabawa ruchowa. Skoki i podskoki na dywanie. (naśladowanie odgłosów żab)

,,Pajacyki” – zabawa ruchowa z elementami podskoku.

,,Na polanie” – ćwiczenia uspokajające. Kładziemy się na dywanie na placach, zamykamy oczy i spokojnie oddychamy, odpoczywamy. (możemy wykonać ćwiczenie przy dowolnie wybranej muzyce relaksacyjnej).