Propozycje: 16-20.03

Kochani! Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Życzę udanej zabawy, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie 🙂

Co możemy robić w trzecim tygodniu marca? Zaplanowana tematyka: „Wkrótce wiosna”

Zachęcam, abyście w wolnym od zajęć czasie stwarzali okazje, podczas których DZIECKO:

  • Uczestniczy w rozmowach na bliskie mu tematy. Poszerza zasób słownictwa. Warto rozmawiać i zwracać uwagę na zmiany w przyrodzie, zapoznawać z oznakami wiosny. Można przy okazji dzielić nazwy oznak na sylaby, określać głoski na początku nazw.Wymieniamy cechy charakterystyczne aktualnej pory roku, wskazujemy na pierwsze oznaki wiosny (przylatujące ptaki, pierwsze kwiaty, wyższa temperatura itp.).
  • Rozumie znaczenie prostych symboli, np. zawartych na instrukcjach obsługi, czy przepisach. Odczytuje informacje, jakie one przekazują. Można np. założyć w domu hodowlę rzeżuchy, szczypioru, pietruszki itp. i obserwować wzrost tych roślin. Przy okazji zwracamy uwagę na to, czego roślina potrzebuje do wzrostu.
  • Zapoznaje się z literą Z, z. Jeśli mają Państwo dostęp do drukarki, można wykorzystać karty pracy dostępne pod linkiem: Nowa Trampolina szesciolatka gdzie znajduje się Podręcznik „Karta pracy cz.4”.
  • Kreśli poznane litery po śladzie oraz rysuje wzory litero podobne. Można wykorzystać książki, które macie w domu.
  • Odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter. Można składać wyrazy np. z liter wyciętych z gazet.
  • Słucha tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat. Zachęcamy do słuchania wierszy i książeczek o wiośnie oraz rozmów na temat ich treści. Wiersze znajdziecie pod linkiem: http://dzieci.epapa.pl/wiersze/3
  • Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą (oglądanie książek, zabawy konstrukcyjne: buduje z klocków lub innych materiałów np. pojazd, którym przybyła Pani Wiosna).
  • Wykonuje prace plastyczne różnymi technikami: maluje, rysuje, wykleja, lepi. Zachęćmy dziecko, aby wykonało „Portret Pani Wiosny” dowolną techniką, z wykorzystaniem kolorowego papieru, bibuły na formacie A4 lub A3.
  • Zachęcić do wykonania zadań z kart pracy przygotowanych przez wydawnictwo PWN: PWN_Wiosna tuz-tuz_karty_pracy
Zachęcamy do jak największej aktywności ruchowej, poniższe ćwiczenia możecie wykonać w domu:
1. Mała rozgrzewka:
×Skłony
×brzuszki
×przysiady
×pchanie cięższych przedmiotów
×turlanie się
×turlanie piłki rękoma po ścianie od dołu do góry i w dół

Każde z ćwiczeń musi być wykonane starannie od początku do końca.

2. Ćwiczenia rozruchowe:
× poruszanie barkami ruchy okrężne
× zrzucanie woreczków z ramion
× pełzanie
× wszelkie zabawy na czworakach
× mycie okien, luster
× dotykanie jak najwyższej półki
× mierzenie za pomocą sznurka czy miarki jak najdłuższych przedmiotów

3. Ćwiczenia manualne
× ubieranie i rozbieranie się
× mycie naczyń
× wycieranie kurzu
× czesanie włosów
× owijanie części ciała papierem toaletowym bądź bandażem
× pompki, półpompki
× wymachy dłoni (pożegnanie odganianie muchy i tym podobne)
× składanie ubrań
× przelewanie wody i innych płynów z kubka do kubka miski do miski

4. Ćwiczenia manipulacyjne:
× układanie puzzli
× nawlekanie koralików, makaronu, guzików
× wycinanie nożyczkami na przykład obrazków z kolorowych gazet, ulotek
× rysowanie kredkami, ołówkiem, kredą
× wydzieranie z papieru
× przewlekanie sznurowadeł
× rysowanie szlaczków